شناسهٔ خبر: 50318595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس جمهور در شورای اداری استان اردبیل: بروکراسی و نظام پیچیده اداری مهم‌ترین مانع تحول است / بیکاری مهم‌ترین مساله استان اردبیل

گروه استان‌ها - رئیس جمهور تغییر و تحول در نگرش‌ها، نگاه سازمانی و کوتاه کردن راه‌ها و کاهش بروکراسی اداری را ضروری دانست و گفت: نظام پیچیده اداری مهم‌ترین مانع تحول است که باید حذف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری استان اردبیل، سفرهای استانی را عامل ارتباط هر چه بیشتر مردم با مسؤولان دانست و اظهار داشت: ارتباط با مردم باید جزو برنامه‌های اصلی مسؤولان باشد.

وی به مسائل مطرح شده توسط نمایندگان و وزرای دولت اشاره کرد و افزود: در رفع مسائل و مشکلات باید اولویت‌ها توجه کنیم، چرا که نمی‌توانیم همه مشکلات را در یک بازه زمانی رفع کنیم.

مسائل و مشکلات جزئی فدای پروژه‌های کلان نشود

رئیس جمهور تاکید کرد: نباید به خاطر پرداختن به مسائل و پروژه‌های کلان، مسائل جزئی و کوچک را فدا کرده و از آنها عبور کنیم. برخی پروژه‌های کوچک با صرف هزینه و وقت کم قابل حل بوده و مشکل بزرگی از مردم را رفع می‌کنند.

وی به ضرورت شناسایی اولویت‌ها تاکید کرد و گفت: تکمیل شدن طرح‌های نیمه تمام جزو مصوبات سفرهای استانی است چرا که این پروژه‌ها مردم را آزار داده و در صورت تکمیل نشدن در طول زمان، هزینه‌های صرف شده را از بین می‌برند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: در شأن اردبیل نیست که با وجود ظرفیت‌های موجود تا این اندازه مشکلات و مسائل داشته باشد.

وی بیان کرد: کمبود بودجه و اعتبارات در کشور وجود دارد ولی باید در این وضعیت با کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها از یک‌سو و اولویت‌بندی پروژه‌ها مسائل را مدیریت کنیم.

بروکراسی و نظام پیچیده اداری مهم‌ترین مانع تحول است

رئیس جمهور به احیاء ظرفیت‌ها در استان‌ها نیز تاکید کرد و اظهار داشت: اقدامات و مجموع پیگیری‌ها باید به تحولات ختم شود که شامل تحولات شناختی، تحول در نهادها و تحول در فرآیندها است.

وی تغییر و تحول در نگرش‌ها، نگاه سازمانی و کوتاه کردن راه‌ها و کاهش بروکراسی اداری را ضروری دانست و تصریح کرد: نظام پیچیده اداری مهم‌ترین مانع تحول است که باید حذف شود.

آیت الله رئیسی اصلاح در استفاده از امکانات در کشور را ضروری دانست و اذعان کرد: استفاده از آب، برق، انرژی و ... باید بهینه بوده و راه‌های استفاده خوب از این امکانات مهیا شود.

خصوصی‌سازی باید با هدف افزایش تولید و رفع مشکلات انجام شود

وی خصوصی‌سازی و عدم تصدی‌گری دولت در بخش تولید را از جمله مسائل توسعه‌ای کشور دانست و ادامه داد: خصوصی‌سازی باید در جهت افزایش تولید و رفع مشکلات باشد.

مهم‌ترین مساله استان اردبیل بیکاری است

رئیس جمهور مهم‌ترین مساله استان اردبیل را بیکاری دانست و گفت: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری در استان اردبیل وجود دارد که با فعال شدن آنها، اشتغال نیز حل خواهد شد.

وی توازن و عدالت در تعیین بودجه سال آینده و سال‌های بعد را از برنامه‌های دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: استفاده از نیروی انسانی بومی در بحث‌‌های کارشناسی و مدیریتی بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله رئیسی به ظرفیت‌های معطل مانده صنایع استان نیز اشاره کرد و گفت: 30 تا 40درصد صنایع استان تعطیل یا نیمه تعطیل است که باید در اولویت استان قرار گیرد.

رئیس جمهور خطاب به بانک‌ها اظهار کرد: هیچ مرکز تولیدی نباید به‌دلیل مشکلات و بدهی‌های مالی تعطیل شود و هیچ بانکی نباید عامل تعطیلی یک مرکز تولیدی و صنعتی و بیکاری کارگران شود.

انتهای پیام/ ت

نظر شما