شناسهٔ خبر: 50309242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گزارشی از سفره یک روزه رئیس جمهور به اردبیل

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس جمهور از پروژه احداث باند دوم پارس آباد مغان بازدید کرد.

به گزارش شفقنا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر خود به پارس آباد، از پروژه احداث باند دوم جاده پارس آباد مغان بازدید کرد.

رئیس جمهور پس از ارائه گزارش مسئولان پروژه گفت: کار اگر با جدیت دنبال شود، شاهد کاهش تلفات جاده ای خواهیم بود. مهمترین موضوع کاهش تلفات انسانی در این مسیر است.

رئیسی ضمن تقدیر از زحمات مسئولان پروژه اظهار کرد: ان شاءالله زمان بندی شود تا در زمان کمتری با جذب اعتبارات، پروژه تکمیل شود. ۹ سال است که پروژه ادامه دارد و باید زودتر تکمیل شود. در تهران هم باید جذب بودجه پیگیری شود تا اعتبارات لازم در بودجه۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ گنجانده شود.

رئیس‌جمهوری: تامین آب مهم‌ترین نیاز و مشکل کشاورزی استان اردبیل است

رئیس‌جمهوری گفت: تامین آب برای اراضی مرغوب استان اردبیل مهم‌ترین نیاز و مشکل بخش کشاورزی این استان است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان دیدار با اهالی روستای فتحعلی منطقه مغان افزود: برای تامین آب اراضی مرغوب کشاورزی منطقه مغان یک طرح بزرگ از چند سال پیش آغاز شده که یک فاز آن تا ۹۰ درصد احداث شده ، فاز دیگر با ۷۶ درصد و فاز سوم با درصد کمتر در حال اجرا و تکمیل است.

وی تاکید کرد که در مجموع وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو به همراه مسئولان دیگر باید همت کنند که مساله تامین آب در این منطقه حل شده و شرایط متفاوتی برای کشاورزی این منطقه و استان اردبیل رقم بخورد.

وی اضافه کرد: طراحی و برنامه‌ریزی دقیقی برای استفاده از ظرفیت آب و زمین در منطقه مغان انجام شده و اگر طرح‌های در دست اجرا تکمیل نشود کل سرمایه‌گذاری آسیب می‌بیند.

وی کار و تلاش مردمان منطقه مغان و استان اردبیل در تولید محصولات کشاورزی را ستودنی خواند و گفت: این منطقه از نعمت آب و زمین حاصلخیز برخوردار است و نتیجه همه اینها در افزایش میزان تولید مشاهده می‌شود.

وی در ادامه این بازدید با تاکید بر واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین به عشایر منطقه مغان بیان کرد: این افراد صاحبان حق هستند که بخشی از حقوق زمین آنها در سطح سه هزار هکتار واگذار شده و مابقی نیز بر اساس برنامه تدوین شده واگذار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی قبل از این بازدید از اجرای طرح آبیاری در دشت فتحعلی مغان نیز بازدید کرد.

وی همچنین از ۲ مزرعه برداشت پنبه و بادام زمینی در دشت فتحعلی بازدید کرده و با کشاورزان منطقه به گفت و گو پرداخت.

رئیس‌جمهوری روز جمعه در هشتمین سفر استانی خود وارد فرودگاه پارس‌آباد مغان در استان اردبیل شده و مورد استقبال آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و سیدحامد عاملی استاندار اردبیل قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در این سفر از برخی پروژه‌ها و توانمندی‌های اقتصادی شهرستان پارس‌آباد مغان و اردبیل بازدید کرده و دیداری با نمایندگان اقشار مختلف مردم خواهد داشت.

همچنین جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود و وزرای اعزامی به شهرستان‌های مختلف استان گزارش خود را از مسائل و مشکلات مناطق مورد بازدید خود ارائه خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری را در این سفر معاونان و تعدادی از وزرای دولت همراهی می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر راه و شهرسازی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر اقتصاد، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری ، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این سفر به نمایندگی از دولت با مردم شهرستان‌های مختلف استان دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار خواهند گرفت.

سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل یک روزه است.

حضور رییس جمهور در جمع عشایر دشت مغان

سید ابراهیم رییسی در جریان سفر به استان اردبیل و بازدید از دشت مغان، با عشایری که در مسیر بودند، دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی که از صبح امروز به اردبیل سفر کرده است، با جمعی از عشایر دشت مغان دیدار کرد.

رییس جمهوری پس از شنیدن مشکلات و دغدغه‌های مردم، اظهار کرد: دشت مغان دارای نعمت های از جمله آب‌ و زمین حاصلخیز است و مردان و زنان این منطقه با اراده خودشان و با دستان پینه بسته در زمین های کشاورزی تولید می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی افزود: شما مشکلاتی دارید، یکی از مشکلات اراضی است که باید به افراد صاحب حق برسد که بخشی از کار انجام شده و بخشی باید انجام شود. مشکل دیگر، آب است که من از پروژه آبرسانی بازدید داشتم. بخش های مختلف این این پروژه با پیشرفت ۷۶ و ۹۰ درصد همراه بوده است.

وی گفت: در مجموع اگر همتی از سوی استاندار، وزارت نیرو و مسئولان منطقه انجام شود، آب بزودی وضعیت منطقه را متحول می کند که این کار هم شدنی است.

رییس جمهوری در پایان گفت: نامه های شخصی را بدهید پیگیری انجام شده و نتیجه به شما اعلام می شود

رییس جمهوری پیش از این از شبکه‌ آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد خداآفرین بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی پس از دریافت گزارش از مسئولان پروژه، استاندار، نمایندگان استان با اشاره به لزوم تشکیل سریعتر این پروژه،اظهار کرد: اگر در تکمیل این پروژه تاخیر شود، این تاسیسات از بین می رود.

وی افزود: با فروش اموال مازاد دولت در استان و بودجه۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، باید اعتبارات پروژه تامین شده تا هرچه سریعتر این پروژه تکمیل شود.

رییس دولت سیزدهم امروز همچنین بعد از دریافت گزارش مسئولان کشت و صنعت مغان، گفت: استاندار طرح توسعه این شرکت را قطعی کنند تا کشت و صنعت مغان از درآمد بیشتری برخوردار شده و همچنین از اعتبارات استفاده کند و بیکاری را در منطقه از بین ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی تصریح کرد: این شرکت در این منطقه مسئولیت اجتماعی دارد و باید در این زمینه برنامه ریزی شود.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: موظف هستیم تا جایی که امکانات کشش دارد نسبت به توسعه منطقه و اشتغال تلاش کنیم. وجهی برای کند کردن توسعه وجود ندارد. دولت باید برای آبادانی منطقه تلاش کند.

نظر شما