شناسهٔ خبر: 50305875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

چرا اموال مسئولان شفاف نیست؟ / نظر مردم در مورد محرمانه‌بودن اموال نمایندگان

اقتصادآنلاین در یک نظرسنجی اینستاگرامی، از مخاطبانش پرسید آیا اموال مسئولان باید شفاف باشد؟ و چرایی عدم شفافیت اموال از نظر آنان را جویا شد.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ شفافیت اموال مسئولان، مساله‌ای است که این روزها سر و صدای زیاد به پا کرده است؛ همه چیز به قانونی بازمی‌گردد که در سال94 نوشته شد و حال قیدی از قانون در خصوص محرمانه بودن این اموال، نظرات را به خود جلب کرده است. اقتصاد آنلاین در یک نظرسنجی اینستاگرامی از مخاطبین خود، نظرات آنان را در مورد این موضوع جویا شد.

در نتیجه این نظرسنجی 86درصد از مخاطبان با شفافیت اموال مسئولان موافق بودند و اعتقاد داشتند اموال مسئولان باید شفاف باشد؛ اقتصاد آنلاین در سوال دیگری از مخاطبانش پرسید به نظر شما چرا در حال حاضر اموال مسئولان شفاف نیست که در ادامه برخی از پاسخ‌ها را خواهید دید.

یکی از مخاطبان در پاسخ به این سوال گفت: علت عدم شفافیت، به عدم شفافیت در کل نظام اقتصادی و مالی بازمی‌گردد. 

مخاطب دیگری نیز اظهار داشت: وقتی در مقابل شفافیت مقاومت وجود دارد، یعنی مشکلی هست؛ اگر اینطور نباشد، علت عدم شفافیت چیست؟ وی فساد را علت این عدم شفافیت عنوان کرد.

مخاطب دیگری گفت: در صورت شفافیت، فاصله شدید طبقاتی مشخص خواهد شد و اگر اموال مسئولان شفاف نیست، به این علت است که مردم متوجه این فاصله طبقانی نشوند.

همانطور که از نظرات مخاطبان اقتصاد آنلاین مشخص است، این عدم شفافیت، در حال حاضر چیزی جز بی‌اعتمادی مردم به دنبال نداشته که قطعا نمی‌تواند نتیجه مثبتی با خود به دنبال داشته باشد.

نظر شما