شناسهٔ خبر: 50301167 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دستیار ادووکات: ایران و کره‌جنوبی دارای فوتبالی توسعه‌‌یافته در آسیا هستند

دستیار سرمربی تیم ملی فوتبال عراق درباره شانس این تیم برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ مطالبی بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژلیکو پتروویچ در برنامه تلویزیونی هت‌تریک شبکه یو تی وی عراق گفت: پاسخ دادن به این پرسش که تیم ملی فوتبال عراق چقدر شانس صعود به جام جهانی 2022 از گروه A آسیا را دارد، آسان نیست. ما همچنان در کوران رقابت‌های انتخابی هستیم و همه چیز به نتایج بازی‌های بعدی بستگی دارد. باید تا آخرین لحظه مبارزه کنیم و صادقانه بگویم اگر در عراق بازی‌های خانگی‌مان را برگزار کنیم شرایط طور دیگری خواهد بود.

مربی مونته‌نگرویی تیم ملی فوتبال عراق افزود: برگزاری بازی‌های خانگی در شهرهای بصره یا عراق  مزیتی برای ما در دیدارهای سرنوشت‌ساز  است. در قاره آسیا فوتبال کشورهای ایران و کره‌جنوبی توسعه یافته هستند. امارات هم در ورزش حرفه‌ای بسیار توسعه یافته و روی بازیکنان برزیلی برای عضویت در تیم ملی کشورش کار می‌کند. سوریه دیگر حریف عراق در گروه A  تیم جدیدی دارد و لبنان هم سطح فنی خوبی از خود به نمایش می‌گذارد. رقابت در این گروه آسان نیست اما باز هم صادقانه می‌گویم ما باید در سرزمین عراق بازی کنیم و نیاز به خوش‌شانسی در بازی‌ها داریم. مثل اتفاقی که در دقایق پایانی بازی با امارات افتاد و پیروزی را از دست دادیم. دیک ادووکات مربی بزرگی است و برخی اشتباهات ساده باعث شکست‌مان برابر ایران شده بود. گل زودهنگام ایران تاثیر منفی روی بازیکنان گذاشت و همین موضوع باعث شکست 3بر صفر عراق شد.

در جدول رده‌بندی گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا ایران با 10 امتیاز صدرنشین است. کره جنوبی (هشت امتیاز)، لبنان (5 امتیاز)، امارات (سه امتیاز)، عراق (سه امتیاز) و سوریه (یک امتیاز) هم رتبه‌های دوم تا ششم جدول را در اختیار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما