شناسهٔ خبر: 50273094 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

نرخ اجاره در خوابگاه‌های خودگردان چقدر است؟

جام جم

قیمت‌هایی که در خوابگاه های خودگردان برای اتاق‌ها در نظر می‌گیرند برای بسیاری از دانشجویان مناسب نیست. در این خصوص در متن زیر بیشتر بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، خوابگاه‌های دانشجویی تحت نظارت دانشگاه‌ها تنها محل‌های اسکان دانشجویان نیست. بسیاری از خوابگاه‌های استیجاری هم در این میان فعالیت می‌کنند و بخشی از کمبود ظرفیت خوابگاهی را پوشش می‌دهند. اما این خوابگاه‌ها به دلیل نبود نظارت و الزام‌های لازم، چندان به رعایت پروتکل‌های معمول بهداشتی توجهی ندارند و از سوی دیگر قیمت‌هایی در نظر می‌گیرند که برای بسیاری از دانشجویان مناسب نیست.

مدیرخوابگاه دخترانه‌ای در مرکز شهر تهران برای یک تخت در اتاقی چهار تخته، ۹۳۰ هزار تومان طلب می‌کند و اگر همین مقدار را به عنوان ودیعه پرداخت نکنید ۲۰ درصد به اجاره اضافه می‌شود.

در این خوابگاه برای اتاق هشت‌تخته، ۷۶۰ هزار تومان و ۱۰ تخته ۷۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. اتاق خصوصی نیز حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

این در حالی است که خوابگاه‌ دانشگاه فردوسی مشهد برای اتاق تک‌نفره در هر ترم (حدود چهار ماه) ۴۹۵ هزار تومان دریافت می‌کند. موضوع نگران‌‌کننده دیگر در رابطه با این خوابگاه‌های خودگردان بی‌توجهی برخی از آنها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. وقتی از نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در این خوابگاه پرسیدیم، شخصی که تلفنی پاسخگوی مراجعه‌کنندگان بود، گفت هر دانشجو یا کارمندی که به بیماری مبتلا شود، خودش اعلام می‌کند! در واقع آنها هیچ اصراری به لزوم واکسینه بودن افراد ندارند.‌

متصدی خوابگاهی پسرانه در شمال تهران نیز برای اتاق یک‌تخته، دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان طلب می‌کند و می‌گوید: «اگر دو میلیون تومان ودیعه نپردازید، باید ۱۰۰ هزار تومان به اجاره‌بها اضافه کنید.»

اجاره یک تخت در اتاق چهار تخته در این خوابگاه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد و در این خوابگاه خودگردان برای اجاره یک تخت در اتاق ۱۰ تخته نیز باید هر ماه یک میلیون تومان پرداخت کرد.

مدیر این خوابگاه درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌گوید: «داشتن کارت واکسیناسیون برای همه دانشجویان یا کارمندانی که از خوابگاه استفاده می‌کنند، اجباری است.»

او درباره شرایط اتاق‌های چندتخته نیز تاکید می‌کند بیرون از خوابگاه نمی‌تواند افراد را کنترل کند، به همین دلیل این‌که افراد درون خوابگاه ماسک می‌زنند یا نه، دیگر فایده‌ای ندارد.

منبع: جام جم

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظر شما