شناسهٔ خبر: 50262673 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

معترضان به نتیجه انتخابات عراق در منطقه سبز بغداد تحصن کردند

صاحب‌خبر -

شفقنا- معترضان به نتایج انتخابات ۲۰۲۱ پارلمانی عراق امروز (سه شنبه) اقدام به برپایی چادرهای خود برای آغاز تحصن در منطقه سبز بغداد کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از ناس نیوز، همزمان با برگزاری اعتراضات در چندین شهر عراق به نتایج انتخابات پارلمانی، تظاهرات کنندگان بغدادی نیز در اطراف پل منتهی به منطقه سبز تحصن کردند. هیچ درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان گزارش نشده است.

این اعتراضات پس از بیانیه گروههای مقاومت از جمله «عصائب اهل الحق»، «گردان‌های حزب‌الله»، «ائتلاف الفتح» و «کمیته هماهنگی نیروهای شیعه» و دعوت از حامیان خود برای تظاهرات مسالمت‌آمیز و اعلام مخالفت با نتایج اعلام شده بدون بستن راهها یا درگیری با نیروهای امنیتی شدند.

با اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق که دهم اکتبر جاری (۱۸ مهرماه) برگزار شد، شماری از احزاب و ائتلاف‌های سیاسی به نتیجه اعلامی اعتراض کردند و از دستکاری در نتایج این انتخابات سخن گفتند. شماری از شهرهای عراق نیز از دیروز شاهد تظاهرات‌های متعدد در اعتراض به این نتایج است و معترضان خواستار شمارش دستی کلیه آراء هستند زیرا معتقدند که در شمارش الکترونیکی آراء، دستکاری صورت گرفته است.

این خبر را در ناس نیوز ببینید

نظر شما