شناسهٔ خبر: 50258333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

چرا باید به دنبال وکیل مهاجرتی حرفه ای باشیم؟

صاحب‌خبر -

رپورتاژآگهی

مهاجرت کردن اتفاقی است که می‌تواند تمام وقایع زندگی شما را پس از آن تغییر دهد. اگر به کشوری قدرتمند و پیشرفته مهاجرت کنید، زندگی شما با تغییرات مثبتی روبرو خواهد شد. در مسیر پیشرفت روی دور تند می‌افتید و با استفاده از خدمات و امکانات رفاه بهتری را تجربه می‌کنید.

البته همه‌ی اینها زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانید پروسه مهاجرت را به درستی پشت سر بگذارید و اقامت بگیرید. خیلی از افراد، با اینکه برای مهاجرت اقدام می‌کنند؛ ولی نمی‌توانند به هدف خود دست پیدا کنند و به کشور مدنظرشان برای زندگی وارد شوند. آمارها نشان می‌دهد اکثر این افراد کسانی هستند که فاقد داشتن یک وکیل مهاجرتی بوده‌اند. در این مقاله بررسی کرده‌ایم که چرا باید به دنبال وکیل مهاجرتی حرفه‌ای باشیم.

گرفتن وکیل چه تاثیری در روند مهاجرت ما دارد؟

  • کمک به انتخاب روش درست: دوست شما مهاجرت کرده است و از این مهاجرت راضی است. روش خوبی که انتخاب کرده ممکن است برای شما خوب نباشد. یا امکان استفاده از آن را نداشته باشید یا این که راه بهتری پیش روی شما باشد. اگر به یک وکیل مراجعه کنید تمام راه‌های ممکن که می‌توانید از طریق آنها مهاجرت کنید به شما پیشنهاد می‌شود و می‌توانید با مشورت وکیل از بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  • پیشگیری از ریجکت شدن: ریجکت شدن شاید برای شما خیلی پیچیده و غیرقابل پیش بینی باشد؛ ولی برای یک وکیل این طور نیست. وکیل شما می‌داند که چه شرایطی به ریجکت شدن منتهی می‌شود. به راحتی می‌تواند از آنها جلوگیری کند.
  • عدم نیاز به درگیر شدن با پیچیدگی‌های پرونده‌های مهاجرتی: قوانین مهاجرتی واقعا پیچیده هستند. درک آنها برای همه راحت نیست. از طرفی قوانین مهاجرتی هر کشور مختص همان کشور است و به زبان همان کشور منتشر می‌شود. هر چقدر هم که در زبان عمومی تسلط کافی داشته باشید نمی‌توانید مسائل حقوقی سایر کشورها را به درستی درک کنید. وب سایت‌های زیادی این مطالب را ترجمه می‌کنند. شاید تصور کنید که با مراجعه به آنها همه چیز را خواهید آموخت. این طور نیست. آنها جزئیات و مسائل تخصصی را بیان نمی‌کنند و فقط شما را با مسائل به صورت سطحی آشنا خواهند کرد. باید از این جزئیات مطلع باشید و بدانید که در شرایط مختلف چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و هر عمل شما باعث چه عکس‎العملی از کشور مورد نظر خواهد شد. گرفتن وکیل برای مهاجرت باعث می‌شود که نیازی به درگیر شدنتان با این پیچیدگی‌ها نباشد.
  • موفقیت در مجاب کردن آفیسر پرونده: آفیسر پرونده مسئول است تا دو چیز را بررسی کند. اول اینکه اطلاعات شما صحت دارد یا خیر. دوم اینکه ورود شما به کشورش برای آنجا مفید است یا خیر. گاهی شما در ارائه اطلاعات صادق بوده و از طرفی برای کشور مورد نظر هم مفید هستید ولی نمی‌توانید به خوبی آفیسر را مجاب کنید.یک وکیل مهاجرتی می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. او به خوبی با ادبیات آنها آشناست و می‌داند چطور به بهترین شکل ممکن اطلاعات و بیانات مورد نیاز را انتقال دهد.

بهترین وکیل مهاجرت کیست؟

بهترین وکیل مهاجرت کسی است که در زمینه مهاجرت در مولفه‌های زیر نسبت به دیگر وکلا بهتر باشد:

  • تجربه‌های موفق: تجربه‌های موفق یک وکیل مهاجرتی به پرونده‌هایی گفته می‌شود که توانسته به ثمر برساند. البته هر وکیلی ممکن است تجربه‌های ناموفق هم داشته باشد؛ ولی هر چقدر که نسبت تجربه‌های موفق او نسبت به تجربه‌های ناموفقش بیشتر باشد می‌توان بیشتر به او اعتماد کرد. در نتیجه او را به عنوان بهترین وکیل مهاجرت می‌توان شناخت.
  • سابقه کاری: سابقه کاری یک اصل مهم و اساسی است. چرا که در کار وکالت، هر چه سابقه کار بیشتر باشد تسلط به مطالب، قوانین و چالش‌های پیش آمده بیشتر خواهد بود. وکیل‌های با سابقه با تبحر بیشتری پرونده‌ها را حل می‌کنند و این کار برایشان آسان تر است. استثنا هم وجود دارد. گاهی یک وکیل تازه کار با داشتن سایر مولفه‌ها می‌تواند از یک وکیل باسابقه که فاقد آن فاکتورها است موفق‌تر عمل کند.
  • تخصص: هر چه یک وکیل متخصص تر باشد، قطعا بهتر می‌تواند از پس پرونده‌های مهاجرتی بربیاید. وکلا در زمینه های مختلفی خدمات ارائه می‌کنند. ممکن است یک وکیل متخصص خوبی باشد؛ ولی نه در زمینه مهاجرت.
  • رفتار و منش مناسب: وکیلی که انتخاب می‌کنید باید در دسترس بوده، با حوصله باشد و بتواند شما را در موقعیت‌های مختلف حمایت و هدایت کند.
  • –         هزینه دریافتی: حق الزحمه وکیل باید متناسب با خدمات او باشد. گاهی یک وکیل خوب برای خدماتی که ارائه می‌کند چیزی بیشتر از حق الزحمه‌ای که سایر وکلای خوب دیگر دریافت می‌کنند، دریافت می‌کند. این مسئله اصلا خوب نیست. در این صورت مراجعین می‌تواند برای گرفتن خدمات به سایر وکلا که انصاف بیشتری دارند مراجعه کنند.

آیا می‌توان بدون گرفتن وکیل مهاجرت کرد؟

بدون وکیل هم می‌شود مهاجرت کرد؛ ولی احتمال موفقیت بسیار کمتر خواهد بود.

آمار نشان می‌دهد درصد کمتری از تعداد پرونده‌هایی که فاقد وکیل مهاجرتی هستند موفق به تکمیل فرایند میشوند. برای خیلی از افراد این مسئله خیلی بد نیست. چرا که عجله‌ای برای مهاجرت ندارند یا از جریمه شدن نمی‌ترسند.

برخی از افراد نمی‌توانند برای مهاجرت صبر کنند. آنها می‌خواهند در کمترین زمان ممکن به هدف خود برسند و به جای بهتری برای زندگی نقل مکان کنند.

این افراد در مواجه با ریجکت شدن بسیار ناراحت خواهند شد. برنامه‌هایشان به هم می‌ریزد و خیلی از اوقات فرصت‌های بسیاری خوبی که پیش روی آنها است را از دست می‌دهند. اتفاق ناراحت کننده تر این است که ممکن است جریمه شوند و برای مدتی نتوانند برای گرفتن ویزا اقدام کنند. این ها همه اتفاق می‌افتند.

همین الان که در حال خواندن این مقاله هستید افراد بسیاری هستند که از بروز همچین وقایعی ناراحت‌اند. خیلی دور از ذهن نیست که این اتفاق برای شما هم بیافتد.

چگونه بدون وکیل مهاجرت کنیم؟

اگر قصد دارید بدون وکیل مهاجرت کنید چند نکته هست که باید بدانید:

  • زبان خارجه خود را تقویت کنید تا بدون محدودیت به منابع اطلاعاتی و انجمن‌های مختلف دسترسی داشته باشید.
  • زیاد مطالعه کنید و مطالب را از منابع معتبر بخوانید.
  • تجربه‌های مختلف را گوش کنید ولی تصور نکنید که تجربه‌ها می‌توانند برای شما هم اتفاق بیافتند.
  • سعی کنید مانند یک وکیل مهاجرتی فکر کنید! به جزئیات دقت کنید و پیچیدگی‌ها را همیشه در نظر داشته باشید و به همه چیز حساس باشید.

کلام آخر

اگر به فکر مهاجرت هستید بهتر است به فکر گرفتن بهترین وکیل مهاجرت برای به ثمر رساندن پرونده خود باشید. گاهی صرف اندکی هزینه باعث می‌شود شما زودتر و سریع‌تر به هدف خود برسید و بهتر بتوانید هزینه‌ها را جبران کنید. گرفتن وکیل مهاجرت هزینه اضافه نیست؛ بلکه صرف هزینه‌ای هوشمندانه است که ارزشش را دارد.

رپورتاژآگهی

نظر شما