شناسهٔ خبر: 50246399 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سازمان امور مالیاتی، مجلس را دور زده است

نماینده محلات در مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره عملکرد سازمان امور مالیاتی، گفت: این سازمان قراردادهای منعقده با شرکت های خارجی را از مجلس مخفی نگه داشته است که قوه قضائیه باید به آن ها رسیدگی کند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه، 27 مهر) قوه مقننه و  در تذکر آئین نامه ای، با تاکید بر ضرورت حفظ شأن مجلس به گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور در نحوه تهیه و اجرای طرح جامع مالیاتی، اشاره کرد و گفت: براساس اصل 77 قانون اساسی تمام قراردادها باید در مجلس مطرح شود، متاسفانه برخی از آقایان مجلس را دور زدند و با شرکت های خارجی از جمله شرکت های کانادایی و فرانسوی قراردادهایی را منعقد کردند که به مجلس نیاوردند.

وی با اشاره به تخلف دولت قبل در زمینه مذکور، افزود: 4.5 میلیون یورو قرارداد بسته شده اما این موارد به مجلس ارائه نشده، نکته دیگر براساس اصل 52 و 53 می بایست اعتباراتی که اخذ شده را در محل موردنظر هزینه کنند اما این آقایان اعتبارات را در جای دیگر هزینه کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: محل هزینه اعتبارات باید مشخص شود و این یکی از خلاءهای گزارش بسیار خوبی است که کمیسیون اقتصادی از عملکرد سازمان امور مالیاتی تهیه کرده است.

نماینده محلات در مجلس اضافه کرد: همین آقایانی که موضوعاتی مثل محرمانگی را پیش کشیدند همه این مسائل در دولتشان محرمانه بود از جمله قرارداد توتال اصل دولت قبل محرمانه بوده و آن ها دیگران را متهم می کنند، ملت عزیزی باید بدانند همین مسائل مرتبط با سازمان امور مالیاتی که آقایان دولت محرمانه می شمردند و  از مجلس مخفی می کردند با پیگیری های جدی کمیسیون اقتصادی روشن شده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به اظهارات این نماینده، گفت: قوه قضائیه در رسیدگی به همه موارد اعلامی که قابل پیگیری است اقدام کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما