شناسهٔ خبر: 50246087 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

واکنش آب منطقه ای به حواشی رسانه ای سد تنگ سرخ

صاحب‌خبر - روابط عمومی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس پیگیری بعمل آمده از مجموعه وزارت نیرو چنین مصوبه ای در خصوص تامین آب شهر شیراز از سد تنگ سرخ بیشتر از تخصیص ابلاغی وجود ندارد.
پروژه سد تنگ سرخ بویراحمد در تاریخ 23 آذرماه سال 1390 با هدف تامین بلند مدت آب شرب و صنعت بویراحمد کلنگ‌زنی شد.
تامین آب شرب شهر یاسوج و روستاهای مسیر به‌میزان 25.5 میلیون متر مکعب در سال، تامین آب کشاورزی شهرستان بویراحمد و دنا به میزان 42.4 میلیون متر مکعب، تامین آب زیست محیطی رودخانه به میزان 33 میلیون مترمکعب، فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به جذابیت توریستی منطقه، کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت به سازه‌های موجود در حاشیه رودخانه از جمله اهداف احداث سد تنگ سرخ است.
در شرایط حاضر موضوعات و حواشی مختلفی پیرامون تکمیل و ادامه روند احداث سد مطرح شده و در این اظهارات به انتقال حجم 100 میلیون مترمکعب آب از این سد به استان همجوار کهگیلویه و بویراحمد یعنی استان فارس پرداخته شده است.
در بخش دیگری از موضوعات مطرح شده پیرامون سد تنگ سرخ به ایجاد مشکلات زیست محیطی و همچنین خشک شدن رودخانه بشار اشاره می کند در این رستا آنچه که در این اظهارات مطرح است ایجاد ضرر و زیان به منابع طبیعی و محیط زیست، از بین رفتن منابع آبی و ذخایر آبی در استان اشاره می کند.
در همین رابطه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متنی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد که متن آن در زیر آمده است.
با توجه به اخبار منتشر شده در برخی رسانه های استان مبنی بر اختصاص ۱۰۰ میلیون‌متر مکعب از اب سد تنگ سرخ بشار یاسوج جهت تامین آب شرب شهر شیراز به آگاهی میرساند بر اساس پیگیری بعمل آمده از مجموعه وزارت نیرو چنین مصوبه ای در خصوص تامین آب شهر شیراز بیشتر از تخصیص ابلاغی وجود ندارد.
لذا درج عدد ۱۰۰ میلیون مترمکعب از سد تنگ سرخ برای شرب شیراز سندیت نداشته و عدد مصوب به هیچ عنوان تغییر ننموده است. ضمن اینکه طی روزهای اینده گزارش کاملی از وضعیت سد تنگ سرخ و تخصیص آب آن طی نشستی با حضور خبرنگاران در شرکت آب منطقه ای استان تشریح خواهد شد.

نظر شما