شناسهٔ خبر: 50241165 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

با مک بوک پرو 14 اینچی اپل آشنا شوید

مرتضی یعقوبی مرتضی یعقوبی

صاحب‌خبر -

اپل در جریان کنفرانس Unleashed خود از یک مک بوک پرو 14 اینچی با طراحی جدید رونمایی کرد که به درگاه‌های بیشتر، پردازنده‌های جدید M1 Pro و M1 Max و ناچ مجهز شده است.

در این لپ‌تاپ، علاوه بر درگاه‌های تاندربولت استاندارد، یک درگاه HDMI، یک درگاه کارت میکرو اس‌دی و یک کانکتور مگ‌سیف 3 برای شارژ اضافه شده است. نمایشگر 14.2 اینچی این محصول، از فناوری پرو موشن مینی LED بهره ‌می‌برد که اپل آن را Liquid Retina XDR نام‌گذاری کرده است.

میزان حاشیه کناری نمایشگر به نسبت مدل‌های قبلی این خانواده، باریک‌تر شده اما همچنان ناچ یا همان بریدگی روی نمایشگر در این محصول مشاهده ‌می‌شود که وب‌کم در آن جای گرفته و خبری از سیستم فیس آیدی نیست. این نمایشگر از رزولوشن 3024 در 1964 و حداکثر روشنایی 1600 نیتی بهره ‌می‌برد.

علاقه‌مندان به این محصول ‌می‌توانند مک بوک پرو 14 اینچی را مجهز به یکی از پردازنده‌های M1 Pro یا M1 Max خریداری کنند. هر دو چیپست از 10 هسته پردازشی بهره ‌می‌برند اما تعداد هسته‌های گرافیکی در نسخه‌های پرو و مکس به ترتیب برابر با 16 و 32 است.

 

همچنین این مک بوک پرو جدید به صورت استاندارد با رم 16 گیگابایتی عرضه ‌می‌شود که دارندگان مدل‌های مجهز به M1 Pro ‌می‌توانند این حافظه را تا 32 گیگابایتی و دارندگان مدل‌های مجهز به M1 Max نیز تا 64 گیگابایت ارتقا دهند.

مک بوک پرو 14 اینچی مک بوک پرو 14 اینچی

به گفته اپل، این محصول با قیمت پایه 1999 دلار وارد بازار خواهد شد.

با مک بوک پرو 14 اینچی اپل آشنا شوید با مک بوک پرو 14 اینچی اپل آشنا شوید

نظر شما