شناسهٔ خبر: 50234558 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس هیئت عامل ایمیدرو بیان کرد:

حمايت ايميدرو از تجاري سازي ايده‌هاي ارزش آفرين در حوزه معدن

صاحب‌خبر -
حمايت ايميدرو از تجاري سازي ايده‌هاي ارزش آفرين در حوزه معدن
خبرگزاری آریا- رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: این سازمان از تجاری سازی ایده‌های ارزش آفرین در حوزه معدن و صنایع معدنی حمایت می‌کند تا نیاز‌های فناورانه در این حوزه رفع شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، وجیه الله جعفری در حاشیه سومین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی افزود: توسعه فناوری را در معادن و صنایع معدنی با استفاده از ایده‌های جدید و با هدف استفاده بهینه از ذخایر معدنی دنبال می‌کنیم.
رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: حوزه‌های مختلفی در معدن و صنایع معدنی نیازمند نوآوری و فناوری است که از جمله آن باطله‌های معدنی است یعنی برای فناوری باطله‌های معدنی باید فناوری‌های جدید را به کار گرفت.
جعفری افزود: به طور کلی در هر سه حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری در معدن نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید هستیم و از آنجا که صنایع معدنی صنایع آب‌بر هستند ترجیح ما بر این است که از ایده‌های نو برای کاهش مصرف آب در این صنایع حمایت کنیم.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: با اکتشاف‌های جدید انجام شده، ذخایر جدیدی در حوزه سنگ آهن، طلا و مس بدست آمده و به این ترتیب 7 میلیارد دلار به ارزش ذخایر موجود این معادن اضافه شده است که با استفاده بهتر از فناوری می‌توانیم، ارزش افزوده بالاتری را در این حوزه رقم بزنیم.
جعفری افزود: در دوره نخست جشنواره ایده‌های ارزش آفرین 113 ایده به جشنواره ارسال و پذیرش شد که البته به دلیل مشکلات موجود به‌طور جدی پردازش نشد، اما در دوره دوم از 123 ایده پذیرش شده 14 ایده انتخاب و در نهایت 2 ایده تجاری‌سازی شد که یکی از این ایده‌ها در حوزه محیط زیست است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی ادامه داد: در این دوره 150 ایده ارزش آفرین در حوزه معدن و صنایع معدنی پذیرش شد که از این تعداد 60 ایده توسط هیئت داوران انتخاب شد تا در مسیر حمایت‌های سازمان ایمیدرو قرار گیرد.

نظر شما