شناسهٔ خبر: 50228061 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

مقایسه قیمت خودرو کارکرده با سال گذشته

قیمت خودرو کارکرده نسبت به سال پیش افزایش چشم‌گیر پیدا کرده است به نحوی که پراید ۱۳۱ کارکرده به طور متوسط ۱۱۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه،ایران از معدود کشورهایی است که قیمت خودرو کارکرده در آن افزایش پیدا می‌کند، مثلا پس از یک‌سال استفاده از خودرویی مانند پراید ۱۳۱ دوگانه‌سوز می‌توانید با فروش آن ۷۲ درصد سود کنید. سودی که می‌توان با خرید و فروش خودروهای کارکرده به دست آورد حتی در بازار دلار هم پیدا نمی‌شود.

مطابق با تحقیقات صورت گرفته، در شهریور سال گذشته می‌توانستید با پرداخت رقمی در حدود ۶۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان یک دستگاه پراید ۱۳۱ دوگانه سوز مدل ۹۷ به بالا با ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد یا بیشتر بخرید، اما در سال جاری قیمت این خودرو افزایش ۷۲ درصدی پیدا کرده و قیمت ۱۱۶ میلیون تومان را تجربه کرده است.

پراید ۱۵۱ کارکرده نیز در مدت مشابه سال گذشته ۸۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود، اما در حال حاضر به طور متوسط برای خرید این خودرو باید ۱۳۵ میلیون کنار بگذارید. پراید ۱۳۲ کارکرده نیز نسبت به سال گذشته افزایش قیمت ۴۴ درصدی را تجربه کرده است. این افزایش قیمت مختص پراید نبوده و سایر خودروهای کارکرده مانند پژو ۴۰۵ SLX کارکرده و پژو ۴۰۵ TU5 نیز در مقایسه با سال گذشته ۴۱ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

خودروهای صفر کیلومتر در بازار کشور بسیار نجومی قیمت‌گذاری می‌شوند، شاید یکی از اصلی‌ترین دلایلی که مردم تصمیم به خرید خودروهای کارکرده می‌گیرند همین موضوع است. در حال حاضر بسیاری از افراد مشغول به خرید و فروش در بازار خودروهای کارکرده هستند و حتی خیلی از افراد این کار را به شغل اصلی خود تبدیل کرده‌اند، چرا که می‌توانند با زحمت کمی به سود زیادی دست پیدا کنند. ما برای آشنایی بیشتر شما با قیمت خودرو کارکرده در ادامه این مطلب برخی از خودروهای تولیدی و یا مونتاژی که سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند از نظر قیمتی بررسی خواهیم کرد.

افزایش قیمت خودرو پراید کارکرده در مقایسه با سال گذشته

مقایسه قیمت خودرو کارکرده با سال گذشته

پراید ۱۱۱ مدل ۹۷ به بالا با ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد در شهریور سال گذشته چیزی حدود ۹۰ میلیون تومان قیمت‌ داشت، این در صورتی است که قیمت این خودرو در سال جاری ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده به طوری که باید برای خرید آن ۱۲۷ میلیون تومان کنار بگذارید.

پراید ۱۳۱ کارکرده نیز در مدت زمان مشابه سال گذشته ۸۱ میلیون تومان قیمت داشته است، اما در حال حاضر این خودرو به طور متوسط با قیمت ۱۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود که نشان از رشد ۴۵ درصدی قیمت این اتومبیل دارد. برای خرید پراید ۱۳۲ کارکرده در سال گذشته باید ۸۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کنار می‌گذاشتید، این در صورتی است که هم‌اکنون این خودرو با رقمی در حدود ۱۱۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این مسئله خبر از رشد ۴۴ درصدی قیمت خودرو ۱۳۲ کارکرده می‌دهد. قیمت وانت پراید ۱۵۱ کارکرده نیز در شهریور سال پیش ۸۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است، اما در شهریور ۱۴۰۰ این خودرو با قیمت ۱۳۵ میلیون تومان خرید و فروش شده است.

افزایش قیمت تیبا کارکرده نسبت به سال قبل

مقایسه قیمت خودرو کارکرده با سال گذشته

شرکت سایپا هم‌اکنون اتومبیل تیبا را در دو مدل صندوق‌دار و هاچ‌بک روانه بازار می‌کند که تقاضای زیادی برای خرید مدل‌های کارکرده این دو خودرو در بازار وجود دارد. تیبا صندوق‌دار مدل ۹۷ به بالا با کارکرد ۱۰ هزار کیلومتر در شهریور سال گذشته ۹۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت داشته است، اما در حال حاضر این خودرو به طور متوسط با قیمتی در حدود ۱۳۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. علاوه بر این برای خرید تیبا هاچ‌بک کارکرده نیز در سال گذشته باید ۱۰۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه می‌کردید که امسال قیمت این اتومبیل به طور متوسط به ۱۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت خانواده پژو کارکرده نسبت به سال قبل

مقایسه قیمت خودرو کارکرده با سال گذشته

برای خرید پژو ۴۰۵ TU5 کارکرده در شهریور سال گذشته باید ۱۴۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان هزینه می‌کردید، اما امسال این خودرو با قیمتی در حدود ۲۰۳ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد که این موضوع نشان می‌دهد پژو ۴۰۵ TU5 کارکرده بیشتر از سایر مدل‌های پژو نسبت به سال پیش افزایش قیمت داشته است.

علاوه بر این پژو پارس TU5 کارکرده نیز در سال ۹۹ با رقمی برابر با ۱۹۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد که در سال جاری خرید این خودرو نیازمند هزینه ۲۶۳ میلیون تومان است؛ این یعنی ۳۴ درصد افزایش قیمت در پژو پارس TU5 کارکرده. برای خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز در سال ۹۹ باید ۱۵۹ میلیون تومان هزینه می‌کردید، اما در حال حاضر این خودرو به طور میانگین در حدود ۲۰۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کارکرده با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان در شهریور سال ۹۹ خرید و فروش می‌شد، اما در مدت زمان مشابه سال جاری قیمت خودرو تیپ ۵ کارکرده به ۲۴۲ میلیون تومان رسیده است. قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای نیز در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۷ میلیون تومان بود که هم‌اکنون با ۲۷ درصد رشد به ۲۸۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت سمند کارکرده نسبت به سال گذشته

مقایسه قیمت خودرو کارکرده با سال گذشته

سمند LX نسبت به سایر مدل‌های سمند افزایش قیمت بیشتری را تجربه کرده است. سمند LX کارکرده در شهریور سال گذشته با قیمت ۱۴۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، اما امسال قیمت خودرو LX کارکرده به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. قیمت همین نسخه از سمند با موتور EF7 در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۰ میلیون و ۶۰۰ میلیون تومان بود، اما در حال حاضر این خودرو به طور میانگین با قیمت ۲۰۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. سمند سورن کارکرده نیز در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد که امسال قیمت آن به ۲۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت تندر و ساندرو کارکرده نسبت به سال ۱۳۹۹

مقایسه قیمت خودرو کارکرده با سال گذشته

برای خرید تندر ۹۰ مدل E2 در سال ۹۹ باید ۲۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌کردید، اما امسال این خودرو قیمت میانگین ۲۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را تجربه کرده است. قیمت خودرو تندر کارکرده دستی در مقایسه با شهریور سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته و به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است. علاوه بر این مدل اتوماتیک این خودرو نیز در سال جاری رشد ۱۹ درصدی قیمت را تجربه کرده و به ۳۰۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت خودرو ساندرو کارکرده در سال گذشته ۳۸۵ میلیون تومان بود، اما در سال جاری برای خرید این خودرو باید ۴۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کنار بگذارید. رنو ساندرو استپ وی نیز در سال گذشته ۳۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، این در صورتی است که قیمت این خودرو امسال به طور متوسط به ۴۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت دنا و رانا کارکرده نسبت به سال گذشته

مقایسه قیمت خودرو کارکرده با سال گذشته

دنا معمولی کارکرده در سال ۹۹ با قیمتی در حدود ۲۱۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، اما امسال خرید این خودرو نیازمند هزینه ۲۸۱ میلیون تومان است. با توجه به این مسئله مشخص می‌شود که قیمت دنا معمولی نسب به سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است. دنا پلاس و دنا پلاس توربو نیز در بازار فعلی به ترتیب ۲۳۲ میلیون و ۳۸۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند که نسب به سال گذشته افزایش قیمت ۲۸ درصدی را تجربه کرده‌اند. رانا LX کارکرده نیز در سال ۱۳۹۹ با قیمتی در حدود ۱۶۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد، اما امسال قیمت میانگین این خودرو با رشد ۲۱.۵ درصدی به ۲۰۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت خودروهای مونتاژی کارکرده نسبت به سال گذشته

مقایسه قیمت خودرو کارکرده با سال گذشته

برای خرید کیا سراتو آپشنال در سال ۱۳۹۹ باید ۶۱۰ میلیون تومان هزینه می‌کردید، اما در سال جاری این خودرو با قیمت ۷۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این مسئله مشخص می‌سازد کیا سراتو آپشنال رشد ۳۰ درصدی قیمت را تجربه کرده است. دانگ فنگ H30 کراس کارکرده در سال گذشته ۲۷۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت داشته، این در صورتی است که امسال این خودرو با قیمت ۳۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

چری تیگو ۵ کارکرده نیز سال گذشته ۴۶۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود، اما امسال این خودرو ۵۶۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است؛ این یعنی رشد ۲۰ درصدی قیمت چری تیگو ۵ طی یک سال. برلیانس h320 اتومات نیز که یکی از خودروهای محبوب بازار محسوب می‌شود در سال گذشته  با قیمت ۲۹۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد، اما در سال ۱۴۰۰ قیمت این خودرو با ۱۶ درصد رشد به ۳۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است./گجت نیوز

نظر شما