شناسهٔ خبر: 50226887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده کردستان در مجلس خبرگان: وحدت شیعه و سنی همچون نگینی در دنیا می‌درخشد

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز به‌واسطه بصیرت علما و مردم، وحدت، اخوت و برادری شیعه و سنی همچون نگینی در دنیا می‌درخشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فایق رستمی صبح امروز در دیدار روحانیون اهل‌سنت با نماینده ولی فقیه در استان کردستان که در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت به همه مردم اظهار داشت: قرآن همه مسلمانان را به حفظ وحدت و دوری از اختلاف و تفرقه دعوت کرده است و باید همه با هم در عمل این امر را اجرایی کنیم.

وی حضرت پیامبر گرامی اسلام(ص) را الگوی اخلاق و وحدت خواند و گفت: امروز به‌میمنت ماه مبارک ربیع‌الاول و هفته وحدت و بصیرت علما و مردم، اخوت و برادری شیعه و سنی همچون نگینی در دنیا می‌درخشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ماموستایان را پل ارتباطی مردم و مسئولان خواند و تصریح کرد: ماموستایان اهل‌سنت علی‌رغم همه مشکلات معیشتی طلایه‌داران سنگر عبودیت، ارشاد و راهنمایی و مدافع وحدت بشریت بوده و امروزه الگوی وحدت جهان اسلام شده‌اند.

وی کشتار و خون‌ریختن مسلمانان به‌ویژه جنایت اخیر تروریستی در افغانستان را محکوم کرد و تأکید کرد: باید جهان اسلام بیدار شوند و در برابر این اقدامات وحشیانه به‌پا خیزند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه رسالت روحانیت مبارزه با جهل و نادانی است، افزود: امروزه جهل نوین گریبانگیر جامعه بشریت شده است و دشمنان اسلام و نظام از عواطف و احساسات دینی و مذهبی مردم برای تخریب دین و رسیدن به اهداف شوم خود بهره می‌برند، و در اینجا رسالت سنگین علما نسبت به ضرورت مبارزه با آنان در جامعه آشکار می‌شود.

امام جمعه سنندج حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را حفظ ارزش‌های اسلامی دانست و یادآور شد: ماموستایان کردستانی با جان و دل از نظام مقدس جمهوری اسلامی صیانت می‌کنند و سنگر دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی همواره ادامه دارد.

انتهای پیام/481/ع+

نظر شما