شناسهٔ خبر: 50222607 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کرونا در جهان؛

رکورد دوباره مرگ و میر روزانه کرونا در روسیه/ درخواست کشور‌های آسیایی برای قرص کرونا

صاحب‌خبر -
رکورد دوباره مرگ و میر روزانه کرونا در روسیه/ درخواست کشور‌های آسیایی برای قرص کرونا
خبرگزاری آریا-نوع جدید کرونا دلتا در سیدنی کشف شده است. کرونا دلتا از نوع متفاوتش در یک خانواده هفت نفره در سیدنی کشف شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، نوع جدید  کرونا دلتا  در سیدنی کشف شده است.  کرونا دلتا  از نوع متفاوتش در یک خانواده هفت نفره در سیدنی کشف شده است. این نوع ویروس  کرونا دلتا  با سویه ای جدید است.  کرونا دلتا  نوع پیشرفته تر از کرونا معمولی می باشد.
دکتر کری شانت، مدیر ارشد بهداشت سیدنی، اعلام کرد برنامه بهداشت نیو ساوت ولز(NSW) نوع مختلفی از سویه دلتا را در یک خانواده هفت نفره و همچنین یک مورد مبتلای دیگر پیدا کرده است.
این محقق فاش کرد مقامات نیو ساوت ولز هشت مورد عفونت محلی کووید-19 از نوع دلتای متفاوت در اطراف سیدنی را کشف کرده‌اند.
دکتر شانت درباره به‌ روز رسانی ویروس کرونا گفت:  مرکز بهداشت نیو ساوت ولز در طول همه‌گیری برنامه توالی ژنوم را اجرا کرده است.
وی ادامه داد: این تحقیقات گونه‌ای از دلتا را شناسایی کرده که ژنوم متفاوتی با توالی‌های فعلی در سیدنی دارد. دکتر شانت اظهار کرد: شواهدی وجود ندارد که گونه جدید چه تفاوت‌هایی در انتقال، اثربخشی واکسن یا شدت از خود نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: در حال حاضر در حال انجام برخی تحقیقات در مورد منبع و چگونگی انتقال این سویه جدید هستیم که نتایج آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. دکتر شانت بیان کرد: ما باید چشم‌انداز خود را برای دستیابی به بیش از 90 درصد واکسیناسیون با دوز دوم تعیین کنیم. من اطمینان دارم که می‌توانیم به این هدف بلندپروازانه برسیم.

رکورد دوباره مرگ و میر روزانه کرونا در روسیه
روسیه روز گذشته (شنبه) 1000 مورد مرگ در اثر بیماری های مرتبط با کووید ثبت کرده که بالاترین رقم در این کشور از زمان شروع همه گیری کرونا است.
 این رقم در طول هفته گذشته در حال افزایش بوده و کرملین مردم را به خاطر خودداری از زدن واکسن مقصر شناخته است.
آمار کلی مرگ ناشی از همه گیری در این کشور اکنون به بیش از 222 هزار نفر رسیده که بالاترین رقم در اروپاست.
دولت روسیه از اعمال محدودیت های شدید خودداری کرده چون می گوید نمی خواهد به چرخش اقتصاد ضربه بزند.
دمیتری پسکوف سخنگوی دولت نیز چند روز پیش گفت: در وضعیتی که آمار ابتلا درحال افزایش است، ضروری است همچنان برای مردم توضیح دهیم که چرا باید واکسن بزنند.
وی تاکید کرد: واکسن نزدن واقعا غیرمسئولانه است چراکه این بیماری کشنده است.
به گزارش بی بی سی، نظرسنجی های اخیر حاکی از این است که بیش از 50 درصد جمعیت این کشور مایل به زدن واکسن نیستند و این درحالی است که روسیه در توسعه واکسن با سرعت عمل کرده و واکسن "اسپوتنیک وی" سال پیش به سرعت عرضه شد و از آن زمان سه واکسن دیگر نیز در این کشور تایید شده است.

درخواست کشور‌های آسیایی برای سفارش قرص کرونا
در بحبوحه تلاش جهانی برای تامین میزان کافی از واکسن کووید-19، بسیاری از کشور‌های آسیا-اقیانوسیه در این رقابت کُند عمل کردند، اما این بار کشور‌های این منطقه برای سفارش داروی جدید کروناویروس سرعت گرفته اند.
کشور‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه برای سفارش جدیدترین داروی مهار کننده کووید-19 سرعت گرفته اند. این درحالیست که این قرص ضد ویروسی هنوز مجوز مصرف دریافت نکرده است.
داروی "مولنوپیراویر" که در شرکت آمریکایی "مِرک" تولید شده به عنوان تغییر دهنده بازی همه گیری کووید-19 به ویژه برای افرادی معرفی شده که قادر به واکسیناسیون نیستند. شرکت داروسازی مرک به دنبال اخذ مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و داروی ایالات متحده است و در صورتیکه موفق به دریافت این تاییدیه شود اولین داروی خوراکی و ضد ویروسی کروناویروس خواهد شد.
گزارش‌ها حاکی از آن است حداقل هشت کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه از جمله نیوزیلند، استرالیا و کره جنوبی قرارداد‌هایی را برای تهیه این دارو امضا کرده اند یا در حال مذاکره در این رابطه هستند. برنامه واکسیناسیون کروناویروس در این کشور‌ها به نسبت کند بوده است.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، کارشناسان می‌گویند در حالی که به نظر نتایج تحقیقات انجام شده روی این دارو امیدوار کننده بوده این نگرانی وجود دارد که برخی افراد از آن به عنوان جایگزینی برای واکسن استفاده کنند در حالی که هنوز واکسن، بهترین روش محافظت در برابر بیماری است. همچنین رقابت کشور‌های آسیایی برای ذخیره این دارو می‌تواند تکرار وضعیت سال گذشته باشد که کشور‌های ثروتمند به خاطر احتکار دُزهای واکسن مورد انتقاد قرار گرفته و کشور‌های کم درآمد با چالش مواجه شدند.

شیوه جدید آزمایش کرونا در انگلیس
آزمایش ویروس کرونا از طریق بررسی بزاق، در انگلیس آغاز شد که به گفته مقامات بهداشت و درمان این کشور دقیق‌تر و اطمینان بخش‌تر از آزمایش‌های پیشین است.
به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما از لندن، آزمایش آنتی بادی نو ناو (The KnowNow) با تقلید از سطح سلول انسانی، ویروس کرونا و نیز موارد "فعال" و "عفونی" کووید را شناسایی می‌کند.
آزمایش‌های قبلی همچون پی سی آر و آزمایش مخاط گلو و بینی، "اجزای بی خطر ویروس" را ردیابی و به همین علت، شماری از افراد را مثبت معرفی می‌کنند و آنان را که واقعا مبتلا به ویروس کرونا نیستند، بدون فایده روانه قرنطینه می‌کنند. دانشمندان در انگلیس معتقدند این آزمایش جدید کرونا، دقیق‌تر از موارد پیشین است.
رسانه‌ها در انگلیس با بیان اینکه آزمایش جدید کرونا که در انگلیس و اتحادیه اروپا مراحل کارازمایی را می‌گذراند افزودند این شیوه در آمریکا نیز تایید شده است.
نشریه دیلی میل پیش‌تر نوشت: شرکت واتیک هلث لیمیتد (Vatic Health Limited) در انگلیس بتازگی با شرکت ابینگدون هلث (Abingdon Health)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اروپایی به منظور تولید سالانه یکصد میلیون کیت آزمایش کرونا، از طریق بزاق قراردادی امضا کرد..
گزارش‌ها حاکی از آن است حداقل هشت کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه از جمله نیوزیلند، استرالیا و کره جنوبی قرارداد‌هایی را برای تهیه این دارو امضا کرده اند یا در حال مذاکره در این رابطه هستند. برنامه واکسیناسیون کروناویروس در این کشور‌ها به نسبت کند بوده است.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، کارشناسان می‌گویند در حالی که به نظر نتایج تحقیقات انجام شده روی این دارو امیدوار کننده بوده این نگرانی وجود دارد که برخی افراد از آن به عنوان جایگزینی برای واکسن استفاده کنند در حالی که هنوز واکسن، بهترین روش محافظت در برابر بیماری است. همچنین رقابت کشور‌های آسیایی برای ذخیره این دارو می‌تواند تکرار وضعیت سال گذشته باشد که کشور‌های ثروتمند به خاطر احتکار دُزهای واکسن مورد انتقاد قرار گرفته و کشور‌های کم درآمد با چالش مواجه شدند.

تجمع علیه تدابیر ضد کرونایی در سوییس
هزاران معترض روز شنبه یک بار دیگر در شمار بسیاری از شهر‌های سوییس در مخالفت با تدابیر کرونایی تظاهرات کردند. اما در شهر بِرن، پایتخت، تظاهراتی در مخالفت با این تظاهرکنندگان برگزار شد.
بر اساس آمار پلیس، در تظاهرات اصلی نزدیک به سه هزار نفر در راپرسویل-جونا در منطقه سنت-گال، در شرق سوییس، تظاهرات کردند.
وزارت کشور فرانسه نیز شنبه اعلام کرد بیش از 40 هزار تظاهرکننده (40 هزار و 610 نفر) نفر در اعتراض به گذرنامه بهداشتی تظاهرات کردند.
به گفته مقامات، شنبه گذشته، تقریبا 45 هزار نفر در کل کشور تظاهرات کردند و بنابر اعلام یک ائتلاف فعالان تعداد این تظاهرکنندگان، بیش از 67 هزار نفر بوده است.

بیش از چهار میلیون و 870 هزار تلفات کرونا در جهان
بر اساس آماری که خبرگزاری فرانسه روز جمعه از طریق منابع رسمی در اختیار دارد، از اواخر دسامبر 2019، دست کم چهار میلیون و 878 هزار و 719 در جهان براثر کرونا جان باختند.
آمریکا با 724 هزار و 153 جان باخته بالاترین شمار تلفات کرونایی را داراست، پس از برزیل (603.152)، هند (451.814)، مکزیک (283.574) و روسیه (221.313) قرار دارند.
سازمان جهانی بهداشت بر این باور است، با توجه به اینکه شمار کسانی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط با کووید- 19 جان باخته اند بیش از این تعداد است، آمار موارد ابتلا به کرونا احتمالا دو تا سه برابر بیشتر از این میزان است.

مخالفت تایلندی ها با بازگشایی مرزهای کشورشان
 براساس تازه ترین نظرسنجی صورت گرفته در تایلند، بیشتر شهروندان این کشور مخالف بازگشایی مرزهایشان برای ورود گردشگران هستند.
به گزارش  روزنامه « استریت تایمز » سنگاپور، آخرین نظرسنجی در تایلند نشان می دهد بیشتر مردم از بازگشایی مرزهای کشورشان به روی گردشگران ناراضی و نگرانند که گردشگران با خود سویه های جدید ویروس کرونا را وارد کنند؛ در حالی که هنوز افراد کافی در تایلند واکسینه نشده اند. 
این نظرسنجی که توسط دانشگاه « سوآن دوسیت راجابهات » انجام شده، نظر هزار و 392 نفر را درباره تصمیم « پرایوت چان او چا » نخست وزیر تایلند درخصوص برنامه بازگشایی مرزهای کشور از اول ماه نوامبر بر روی گردشگران خارجی که به طور کامل واکسینه شدند، جویا شده است. بیشتر پاسخ دهندگان این نظرسنجی ( 59.86 درصد ) با این تصمیم مخالفت کرده اند. این در حالی است که 60.1  درصد گفتند اکنون زمان درستی برای بازگشایی مرزها نیست. 
علاوه بر این، پاسخ دهندگان به این نظرسنجی معتقدند تایلند باید مرزهایش را تنها هنگامی که بیش از 70 درصد جامعه به طور کامل واکسینه شدند به روی گردشگران خارجی باز کند. 
در حال حاضر در « بانکوک » پایتخت این کشور بیش از 65 درصد جمعیت به طور کامل واکسینه شده اند اما تنها حدود 35 درصد کل جمعیت تایلند به طور کامل واکسینه شدند. 
نظرسنجی همچنین نشان می دهد بیشتر مالکان کسب و کارها و کارمندان خواستار بازگشایی مرزها به روی گردشگران می باشند. همزمان بازگشایی مرزها از اول نوامبر به صنعت گردشگری تایلند و بهبود وضعیت اقتصادی بعد از دوران همه گیری کرونا و رشد اقتصادی این کشور بسیار کمک خواهد کرد. 
« مرکز تحقیقات کاسیکورن » اعلام کرد: میزان ورود گردشگران به تایلند تا 64 درصد افزایش می یابد به ویژه که بازگشایی مرزها در اول نوامبر برابر با  بهترین فصل برای سفر به تایلند است. این مرکز تخمین می زند تا پایان سال 2021 بیش از 180 هزار گردشگر خارجی و 30 هزار نفر بیشتر از ارقام پیش بینی شده به تایلند سفر خواهند کرد و دستکم درآمدی 13 میلیارد و 500 میلیون باتی معادل با 545 میلیون دلار از گردشگری بدست می آید. 

 
 

برچسب‌ها:

نظر شما