شناسهٔ خبر: 50212814 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ضرغامی: به‌دنبال حفر چاه در کنار مقبره کوروش نیستیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌دنبال حفر چاه در کنار مقبره کوروش نیست.

به گزارش شفقنا، مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰در حاشیه بازدید از  نمایشگاه فناوری‌های نرم، صنایع‌فرهنگی و خلاق، پیرامون حواشی اخیر در جمع خبرنگاران، گفت: ممکن است از یک سخنرانی کارشناسی دقیق، کسی استنباطی کند و تیتری بزند و بعضی آگاهانه و بعضی ناآگاهانه به آن بپردازند. آنچه برای ما مهم است حفظ میراث‌فرهنگی است، با همه قوت.

او افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌دنبال حفر چاه در کنار مقبره کوروش نیست.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: حل مشکلات مردم وظیفه ماست. مردم پاسارگاد ۲۵۰۰ سال است که از پاسارگاد و از مقبره کوروش حفاظت کردند. این مردم با ارزش‌اند. مسئله اصلی ما مردم است. اگر ما به پاسارگاد به‌خاطر مدنیتی که شکل گرفته و جزو هویت ایرانیان محسوب می‌شود، بی اعتنا باشیم کار درستی انجام نداده‌ایم.

او ادامه داد: در بازدیدی که از پاسارگاد داشتم شاهد اعتراضات مردم بودم که بسیاری از امور جاری‌شان دچار اختلال شده بود. ما باید مشکل مردم را حل کنیم. انشاءالله وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تدبیر مشکلات مردم را حل می‌کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر این‌که تحریف ماندنی نیست، گفت: ما در دولت با اولویت پاسارگاد اعتبار مصوب کردیم و در محل حاضر شدیم و نحوه هزینه کردن این اعتبارات را برای حفظ میراث‌فرهنگی توضیح دادیم.

نظر شما