شناسهٔ خبر: 50191307 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شيخ ماهر حمود، کشورهاي منطقه را مديون مقاومت دانست

صاحب‌خبر -
شيخ ماهر حمود، کشورهاي منطقه را مديون مقاومت دانست
خبرگزاری آریا- رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت ضمن تمجید از مواضع حزب الله، لبنان و کشورهای منطقه را مدیون مقاومت دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت ضمن تمجید از مواضع حزب الله و شخص سید حسن نصر الله در زمینه مقابله با فتنه انگیزی و اختلافات مذهبی، بیان کرد لبنان و کشور‌های منطقه مدیون مقاومت و سلاح آن هستند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، شیخ ماهر حمود در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت: لبنان، هدف قرار گرفته، زیرا بر اسرائیل پیروز شده است. لبنان، مورد حمله آمریکا و برخی کشور‌های بیمار عربی و رژیم صهیونیستی و همه دست نشانده‌های آمریکا قرار گرفته است. قطعا محور حوادث دهه‌های گذشته، ضربه زدن به مقاومت و محاصره و مخدوش کردن آن بوده است. آن‌ها گمان کردند خروج سوریه از لبنان، مقاومت را تضعیف می‌کند، ولی برعکس، مقاومت تقویت شد و حزب الله خلأ ناشی از خروج سوریه را در لبنان پر کرد. در سال 2006 و جنگ تموز خواستند مستقیما مقاومت را هدف قرار دهند و آمریکا و کاندولیزا رایس این تصمیم را اتخاذ کرده بودند، ولی موفق نشدند.
وی افزود : در اوایل سال 2007 بحث مذهبی و داستان اتحادیه عرب را مطرح کردند و باز هم موفق نشدند. آنگاه فتنه در سوریه را آغاز کردند و در سال‌های 2013 و 2014 از افراط گرایی اسلامی را در عرسال، طرابلس، عبرا و سایر مناطق رونمایی کردند و هدف آن باز هم ضربه زدن به مقاومت بود. اما با حول و قدرت خداوند متعال این فتنه نیز شکست خورد. به هر حال جنگ سوریه و اهداف دشمنان از این جنگ شکست خورد و محور مقاومت در سوریه و همچنین عراق پیروز شد و اکنون می‌خواهند آن را محاصره کنند. در یمن نیز به همین ترتیب. ایران نیز به اشکال مختلف در محاصره بوده و توانسته است با ساخت داخل و قدرت اقتصادی داخلی از بسیاری پیامد‌ها و آثار محاصره و تحریم عبور کند. در طول حداقل سه دهه اخیر، حدود 20 تلاش مستقیم برای ضربه زدن به محور مقاومت شکست خورده است.
رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت اضافه کرد :‌تلاش روز پنج شنبه گذشته در بیروت برای هدف قرار دادن مقاومت، جدید و غافلگیر کننده بود. من روز چهارشنبه تماس‌هایی با مقامات ارشد داشتم و همه اطمینان دادند که اوضاع تحت کنترل است. هیچ کسی گمان نمی‌کرد سمیر جعجع به این حد از مزدوری برسد. او در طول عمر او خود هیچگاه از مزدوری توبه نکرد. عده‌ای می‌گویند جعجع تعامل با اسرائیل را ترک کرد,، اما اگر هم ترک کرده باشد، او مزدوری برای آمریکا یا برخی کشور‌های عربی را جایگزین مزدوری برای اسرائیل کرده است. برگزاری نشست خبری جعجع قبل از فاجعه بیروت و ظهور حدود ده تا پانرده تک تیرانداز آموزش دیده در استرالیا یا اردن با تفنگ‌های پیشرفته، نقش او را در این حوادث تأیید می‌کند. اگر فقط یک تک تیرانداز بود ممکن بود بگوییم مزدور یا جاسوس است. من حتی از بیانیه حزب الله و جنبش امل سبقت گرفتم و عامل حادثه بیروت را حزب القوات اللبنانیه دانستم. متأسفانه در عرصه تحولات لبنان، صف بندی‌های فرقه‌ای و مذهبی احیانا با روشن شدن حقایق تشدید می‌شود و از شدت آن کاسته نمی‌شود. شخص جعجع تا کنون در دادگاه‌ها و حوادث مختلف محکوم شده، ولی متأسفانه از محبوبیت مردمی او کاسته نشده است و شاهد بودیم که در مقام یک قدیس از زندان خارج شد.
من اطمینان دارم در نهایت منطق عقل، ایمان و عدالت واقعی پیروز خواهد شد و ممکن است این نبرد، زمینه ساز تحقق عدالتی واقعی، غیر سیاسی و نفوذ ناپذیر باشد. به کسانی که آینده خود را به آمریکا، صهیونیست ها، عادی سازی روابط با رژیم جنایتکار و یا پذیرش ذلت وصل کرده اند، می‌گویم این خداوند است که همه چیز را به دست دارد و این خداست که هر که را بخواهد عزت می‌دهد و هر که را بخواهد ذلیل می‌گرداند، نه آمریکا و صهیونیست‌ها یا خیانت.
شیخ ماهر حمود ادامه داد: باید با حکمت از بروز خونریزی‌های بیشتر جلوگیری کرد. من معتقدم حزب الله با فتنه‌های اخیر از جمله ماجرای خلده و غیر آن و اتهام زنی‌های زشت، با تمام آرامش و اطمینان و ارائه اسناد و دلایل قطعی مقابله کرده است. مزدوران چگونه به خود اجازه می‌دهند سلاح گناهکار و فتنه انگیز خود را با سلاح مقاومت مقایسه کنند. فرض کنیم سلاح مقاومت در اینجا و آنجا مرتکب چهار، پنج اشتباه هم شده باشد، ولی این سلاح کشور را آزاد کرد و به ما عزت داد و تاریخ را درنوردید. متأسفانه سطح نفوذ اسرائیل و آمریکا بسیار بالاست و ما باید هوشیار باشیم.  کسانی که با عربستان یا آمریکا و یا هر طرف دیگری تعامل دارند، دستورات را از بالادستی‌های خود دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: حزب الله در این همه این سال‌ها برای سازش و تعامل مسالمت آمیز با همه طرف ها، تجربه‌های بسیار موفقی ارائه داده است. امضای سند حزب الله با جریان آزاد ملی یک نمونه موفق و غافلگیر کننده و گشودن صفحه جدید بود که بزرگترین نیروی مارونی را با نیروی اسلامی در کنار هم قرار داد تا با اسرائیل بجنگند. حتی در دوره فعلی نیز همکاری با سعد الحریری و سپس نجیب میقاتی نشان از تجربه، حکمت و تلاش حزب الله برای جلوگیری از اختلاف و درگیری مذهبی دارد. سید حسن نصرالله همان کلام امام حسن مجتبی (ع) را در مواضع بسیاری تکرار کرد و گفت: من می‌پذیرم که شما به من خورده بگیرید و شماتتم کنید,، ولی با ریختن خون ناحق وارد آتش جهنم نشوم.
شیخ ماهر حمود در ادامه تصریح کرد: همه مسیحیان مخالف فتنه اخیر هستند، غیر از اشخاص معینی که به حساب نمی‌آیند. متأسفانه در تحولات اخیر، اختلافات مذهبی مسیحی، اسلامی دوباره به عرصه بازگشت و این خطر بسیار بزرگی است، زیرا ریشه‌های تاریخی و ابعاد مختلف دارد. هر چند رویکرد رسمی مسیحی و موضع واتیکان و شخص پاپ در قبال تحولات لبنان خیلی محترمانه بوده است.
شیخ حمود خاطرنشان کرد: ریخته شدن خون لبنانی‌ها و حفظ وطن خط قرمز است و در عین حال، حمله به مقاومت و اتهام زنی علیه آن نیز خط قرمز و حرام است. مقاومت باعث شرف و افتخار برای لبنان و همه عرب‌ها وشرافتمندان در جهان است.
مجری المیادین در تأیید سخنان شیخ حمود گفت: من به عنوان یک الجزایری در پیشگاه نسل‌ها و خداوند متعال شهادت می‌دهم اگر مقاومت نبود آریل شارون در بیروت قدم می‌زد؛ اگر این مقاومت نبود داعش در بعلبک و روستا‌های بقاع جولان می‌داد؛ اگرمقاومت نبود جبهه النصره زنان و دختران ما را به اسارت می‌گرفت. پس خداوند همه مقاومان شریف را مورد رحمت قرار دهد.
رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در پایان گفت: من اطمینان دارم در نهایت منطق عقل، ایمان و عدالت واقعی پیروز خواهد شد و ممکن است این نبرد، زمینه ساز تحقق عدالتی واقعی، غیر سیاسی و نفوذ ناپذیر باشد. به کسانی که آینده خود را به آمریکا، صهیونیست ها، عادی سازی روابط با رژیم جنایتکار و یا پذیرش ذلت وصل کرده اند، می‌گویم این خداوند است که همه چیز را به دست دارد و این خداست که هر که را بخواهد عزت می‌دهد و هر که را بخواهد ذلیل می‌گرداند، نه آمریکا و صهیونیست‌ها یا خیانت.

نظر شما