شناسهٔ خبر: 50163990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمله تروریستی به مسجد شیعیان قندهار؛ بیش از ۳۰ شهید و ده‌ها زخمی/ شمار قربانیان در حال افزایش است+ فیلم و تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقناافغانستان- درحال بروزرسانی / از قندهار خبر می رسد که مسجد «امام‌بارگاه فاطمیه» که نماز جمعه شیعیان قندهار در آن برگزار می شود، هدف حمله تروریستی واقع شده است.

به گزارش شفقنا افغانستان، منابع امنیتی طالبان با تایید این خبر اظهار داشتند که  این حمله تروریستی ساعت ۱۳:۳۰ به وقت افغانستان، توسط مهاجمان انتحاری به مسجد «امام‌بارگاه فاطمیه» شیعیان در حوزه‌ اول امنیتی شهر قندهار رخ داده است.

گفته می‌شود، سه مهاجم انتحاری مواد همراه‌شان را در داخل مسجد در میان نمازگزاران انفجار داده‌اند.

منابع امنیتی طالبان همچنین از افزایش شمار قربانیان در حمله تروریستی به مسجد شیعیان در امام باره قندهار خبر می‌دهند.

این منابع  اعلام کرده اند که شمار جان‌باختگان انفجار در نماز جمعه مسجد شیعیان قندهار حداقل به ۳۰ شهید و تعداد مجروحان نیز به نزدیک یک صد تن افزایش یافته است.

در همین حال، برخی منابع شمار شهدا را متفاوت ارزیابی کرده اند از جمله اسکای نیوز عربی از ۳۵ کشته و ۷۰ زخمی خبر داده و  المیادین نیز شمار شهدا را ۴۶ تن و تعداد زخمی ها را ۲۰۰ تن اعلام کرده است.

شبکه الجزیره قطر نیز به نقل از منابع طالبان خبر داده است که آمار قربانیان ابتدایی بوده و در حال افزایش می باشد.

مسجد «امام‌بارگاه فاطمیه» که انفجار در داخل آن و حین نماز رخ داده است، محل برگزاری نماز جمعه شیعیان قندهار است و در حوزه‌ی اول امنیتی شهر قندهار قرار دارد.

یادآور می شود که هفته گذشته نیز مسجد شیعیان در شهر قندوز در شمال شرق افغانستان هدف حمله تروریستی قرار گرفت که منجر به کشته و زخمی شدن نزدیک به ۳۰۰ تن از شیعیان نماز گزار شد و مسئولیت آن را داعش بر عهده گرفت.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل حمله انتحاری به مسجد شیعیان در استان قندهار افغانستان را بشدت محکوم کرد

به گزارش شفقنا، در نخستین واکنش به انفجار مسجد شیعیان در قندهار، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، به خانواده های جان باختگان تسلیت گفته است.

سفارت ایران در کابل در این بیانیه ضمن تاکید بر این که پس از حادثه قندوز، این رویداد «اندوه ما» را افزوده، ابراز امیدواری کرده که مسئولان گروه طالبان اقدامی قاطع برای مقابله با این گونه پدیده های شوم تروریستی انجام دهند.

طالبان و دفتر سازمان ملل در کابل انفجار تروریستی مسجد شیعیان قندهار را محکوم کردند

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان گفته‌است که «امارت اسلامی انفجار بر مردم غیرنظامی در یک مسجد درقندهار را نکوهش می‌کند و آن راجنایت بزرگ می‌داند».

وی همچنین تاکید کرد که «نیروهای طالبان دستور داده شده که عاملین همچو حوادث را به‌زودی دستگیر کنند و به پنجه شریعت بسپارند».

نمایندگی سازمان ملل در کابل (یوناما) نیز در واکنش خود گفته‌است که تروریزم در افغانستان همچنان ادامه دارد.

این نهاد افزوده‌است که دست‌کم ۳۰ نفر در حمله به بزرگترین مسجد شیعیان در قندهار شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

یوناما گفته‌است که سازمان ملل متحد آخرین جنایت علیه یک نهاد مذهبی و نمازگزاران را محکوم می‌کند. این نهاد تأکید کرده‌است که «مسئولین باید پاسخگو باشند».

تصاویر انفجار

نکته: به رغم اینکه برای رعایت مخاطبان ارجمند مایل به انتشار تصاویر نیستیم اما برای نشان دادن عمق فاجعه کشتار شیعیان در افغانستان، چاره ای جزء انتشار برخی از تصاویر نبود.

        

نظر شما