شناسهٔ خبر: 5015110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

تظاهرات مردمی در حمایت از مردم مظلوم یمن در سراسر کشور برگزار شد

انزجار مردم ايران از جنايت رژيم آل‌سعود

صاحب‌خبر -

مردم ايران اسلامي روز گذشته در حمايت از مردم یمن و در اعتراض به کشتار وحشیانه مردم این کشور از سوی رژیم آل‌سعود پس از اقامه نمازجمعه در تهران و سراسر کشور دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري‌ها، نمازگزاران در این تظاهرات با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آل‌سعود خائن" انزجار خود را از کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن توسط رژیم آل‌سعود اعلام کردند.
نمازگزاران در این تظاهرات که كه ديروز پس از اقامه نمازجمعه برگزار شد، خواستار واکنش مجامع بین‌المللی حقوق بشری و به‌ خصوص سازمان ملل متحد برای پایان دادن به حملات وحشیانه آل‌سعود، آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و نیز خواستار توقف این حملات برای ارسال کمک‌های دارویی و غذایی از سوی کشورهای همسایه به این کشور شدند.
براساس این گزارش، تظاهرکنندگان پس از پایان این تظاهرات قطعنامه‌ای صادر و براساس آن اعلام کردند که حمایت آل‌سعود از تروریست‌های تکفیری را خوش‌خدمتی به رژیم‌صهیونیستی می‌دانند.

فریاد مرگ بر آل‌سعود در تهران طنین‌انداز شد
همچنين راهپیمایان تهرانی اعلام کردند تجاوز آل‌سعود به یمن را تلاش آمریکا و وابستگانش برای ادامه بقای حیات ننگین رژیم صهیونیستی در منطقه می‌دانیم.
مردم شهرستان‌هاي استان تهران پس از اقامه نماز پرشکوه جمعه با برگزاری مراسم راهپیمایی، حملات عربستان سعودی به یمن را به شدت محکوم و از مقاومت ملت یمن حمایت کردند. در این راهپیمایی، مردم شهرستان‌هاي استان تهران ضمن حمایت مجدد از مقاومت و ایستادگی ملت یمن در برابر تهاجم ناجوانمردانه عربستان سعودی، از سکوت و همراهی مجامع بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل با رژیم آل‌سعود به شدت انتقاد کردند.
مردم شهرستان‌هاي استان تهران در پایان برگزاری مراسم راهپیمایی ضمن به آتش کشیدن پرچم کشورهای مستکبر عالم با قرائت قطعنامه‌ای تأکید کردند که مقاومت ملت یمن نشأت گرفته از انقلاب شکوهمند اسلامی است و قطعا پیروزی نهایی در این جنگ با ملت مظلوم یمن خواهد بود.

«ریاض» پایتخت تروریسم است
در قطعنامه پاياني تظاهر‌كنندگان تهراني با اشاره به اينكه رژیم دست نشانده و بی‌کفایت آل‌سعود به نمایندگی از سوی رژیم پلید صهیونیستی و با همراهی آمریکا، جنگ جنایتکارانه‌ای را بر مردم مظلوم و انقلابی یمن تحمیل نموده است آمده است: اين رژيم و با حمایت همه‌جانبه از جنگ‌افروزی تکفیری‌ها و تروریست وهابی، ماهیت پلید خود را برملا ساخته و امنیت کشورهای منطقه را به خطر انداخته است.
تظاهر‌كنندگان با اعلام انزجار و تنفر از تجاوز ددمنشانه رژیم آل‌سعود علیه سرزمین نورانی و مردم مؤمن و انقلابی یمن اعلام كردند كه همبستگی و همراهی خود را با مردم مقاوم و مظلوم یمن اعلام داشته و جنایت وحشیانه رژیم آل‌سعود را محکوم مي‌نماییم.
اين بيانيه با اشاره اينكه مردم مردم انقلابی ایران، کشتار بیرحمانه مردم و تلاش رژیم سعودی برای از بین بردن زیرساخت‌هاي کشور اسلامی یمن را نقشه مشترک آمریکا و دشمنان قسم خورده مسلمین با محوریت مقامات اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی مي‌دانند از مجامع بین‌المللی بویژه سازمان همکاری‌های اسلامی و مجامع حقوقی جهان اسلام، خواستار صدور کیفرخواست انقلابی برای فراهم کردن مقدمات محاکمه سران جنایتکار و وابسته آل‌سعود شدند.
تظاهركنندگان همچنين ضمن محکوم نمودن طرح مشترک صهیونیستی - سعودی، محاصره دریایی و هوایی مردم یمن و ممانعت از ورود کمک‌های انسانی نهادهای امدادرسان بین‌المللی و منطقه‌ای استفاده از بمب‌های ممنوعه و کشاندن جنگ به خانه‌ها، بازارها، مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و اردوگاه‌های آوارگان را مشروع‌نمایی تجاوز توسط شورای امنیت سازمان ملل و پشتیبانی مطلق شیطان بزرگ از متجاوز دانستند و ياد آور شدند كه تجاوز آل‌سعود به یمن تلاش آمریکا و وابستگانش برای ادامه بقای حیات ننگین رژیم صهیونیستی در منطقه است.
نمازگزاران جمعه، ضمن محکوم نمودن بی‌توجهی سازمان ملل به جنایت رژیم سعودی، صدور قطعنامه ۲۲۱۶ توسط شورای امنیت را ایستادن شورای مذکور در کنار متجاوز و حمایت از به خاک و خون کشیدن زنان و مردان و کودکان و سالخوردگان یمنی دانسته و آن را مردود اعلام كردند.
تظاهر‌كنندگان ریاض را پایتخت پرورش افراط‌گرایی و تروریسم و رژیم آل‌سعود را برجسته‌ترین مظهر اسلام آمریکایی‌ و وابسته ترین رژیم به شیطان بزرگ دانسته و تاكيد كردند: حمایت آشکار آل‌سعود از جنایت تروریست‌های تکفیری وهابی در یمن، عراق، سوریه، مصر، تونس، لیبی، مالی، نیجریه را مصداق خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام برای به انحراف کشاندن مردم مسلمان و تضعیف و انهدام کشورهای اسلامی است.
تظاهر‌کنندگان، ضمن تحسین «صبر استراتژیک» مردم یمن که تاکنون به مثابه سلاحی کارآمد برای به شکست کشاندن طرح فتنه‌گران بین‌المللی مورد استفاده گرفته است، «دفاع استراتژیک» و پاسخ کوبنده به دشمن متجاوز را حق مردم مظلوم و مقاوم یمن دانسته و به مدد نصرت الهی آن را مقدمه شکست آل‌سعود و پروژه تروریسم در کشورهای اسلامی مي‌دانیم. در ادامه اين بيانيه آمده است: ملت رشید ایران اسلامی در پایان اين تظاهرات بار دیگر به مستکبران جهان بویژه شیطان بزرگ آمریکا یادآور می‌شوند که ما ملت عاشورا و پیرو نهضت حسینی بوده و آموزه‌هاي امام و مقام معظم رهبری را بر خود فرض و پیروی آن را واجب دانسته و اعلام می‌داریم هرگونه دخالت و جنگ‌افروزی در دیگر کشورها را محکوم کرده و در زمینه مذاکرات اخیر نیز، مذاکرات زیر شبح تهدید را بی‌معنا دانسته و هیچ‌گونه مذاکره‌ای زیر سایه تهدید را برنتابیده و هرگونه تهدیدی را پاسخ کوبنده خواهد داد .

کشتی نجات امروز از ایران عازم یمن مي‌شود
در همين حال نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر گفت: کشتی نجات حاوی محموله‌هاي دارویی و کالاهای مورد نیاز اولیه مردم یمن، امروز عازم آن کشور مي‌شود.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و‌المسلمین عبدالحسین معزی در سخنرانی پیش از خطبه‌هاي نماز‌جمعه این هفته تهران، با گرامی داشت روز جهانی هلال‌احمر، افزود: اسلام دین مهربانی است و بر همین اساس دست احسان و نیکی به سوی مردم مظلوم جهان به ویژه مردم یمن باز خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: ۱۸ اردیبهشت‌ماه روز جهانی هلال‌احمر و صلیب سرخ در جهان است و در جمهوری اسلامی هم روز هلال‌احمر و آغاز هفته هلال‌احمر است با شعار «انسان مهربان و دنیای آرام» نامگذاری شده است. معزی با بیان اینکه هلال‌احمر در حوادث و رخدادها پیشتاز کمک‌رسانی است، اضافه کرد: هلال‌احمر نه تنها در موقع حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله، توفان، قحطی، خشکسالی و بیماری‌هاي مختلف حضور دارد بلکه در مناسبت‌هایی نظیر نوروز و اربعین حسینی هم حضور چشمگیری داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما