شناسهٔ خبر: 5014906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

پس از اقامه نمازجمعه

تظاهرات مردمی در حمایت از مردم مظلوم یمن در سراسر کشور برگزار شد

روز گذشته تظاهرات مردمی در حمایت از مردم یمن و در اعتراض به کشتار وحشیانه مردم این کشور از سوی رژیم آل‌سعود پس از اقامه نمازجمعه در تهران و سراسر کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -



تظاهرات مردمی در حمایت از مردم مظلوم یمن و محکومیت جنایات ضدبشری رژیم‌سعودی در اعتراض به حمله و تجاوز وحشیانه آل‌سعود به مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع یمن روز گذشته  و پس از اقامه نمازجمعه در تهران و همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
نمازگزاران در این تظاهرات با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل‌سعود خائن» انزجار خود را از کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن توسط رژیم آل‌سعود اعلام کردند.
نمازگزاران در این تظاهرات خواستار واکنش مجامع بین‌المللی حقوق بشری و به‌ خصوص سازمان ملل متحد برای پایان دادن به حملات وحشیانه آل سعود، آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و نیز خواستار توقف این حملات برای ارسال کمک‌های دارویی و غذایی از سوی کشورهای همسایه به این کشور شدند.
در پایان تظاهرات سراسری در همبستگی با مردم یمن پس از اقامه نمازجمعه در تهران و همزمان در سراسر کشور برگزار شد قطعنامه‌ای صادر شد که براساس آن راهپیمایان اعلام کردند که حمایت آل‌سعود از تروریست‌های تکفیری را خوش خدمتی به رژیم‌صهیونیستی می‌دانیم.
در بخشی از این قطعنامه آمده است ؛ مردم انقلابی ایران، کشتار بیرحمانه مردم و تلاش رژیم سعودی برای از بین بردن زیرساخت‌های کشور اسلامی یمن را نقشه مشترک آمریکا و دشمنان قسم خورده مسلمین با محوریت مقامات اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی دانسته و از مجامع بین‌المللی بویژه سازمان همکاری‌های اسلامی و مجامع حقوقی جهان اسلام، صدور کیفرخواست انقلابی برای فراهم کردن مقدمات محاکمه سران جنایتکار و وابسته آل سعود را درخواست می‌نماییم.
در ادامه این قطعنامه افزوده شده است ؛ ما ملت همیشه در صحنه، ضمن محکوم نمودن طرح مشترک صهیونیستی - سعودی، محاصره دریایی و هوایی مردم یمن و ممانعت از ورود کمک‌های انسانی نهادهای امدادرسان بین‌المللی و منطقه‌ای، استفاده از بمب‌های ممنوعه و کشاندن جنگ به خانه‌ها، بازارها، مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و اردوگاه‌های آوارگان را مشروع‌نمایی تجاوز توسط شورای امنیت سازمان ملل و پشتیبانی مطلق شیطان بزرگ از متجاوز دانسته و تجاوز آل سعود به یمن را تلاش آمریکا و وابستگانش برای ادامه بقای حیات ننگین رژیم صهیونیستی در منطقه می‌دانیم.
در بخشی دیگر از این قطعنامه خاطر نشان شده است ؛ ملت قهرمان، ریاض را پایتخت پرورش افراط‌گرایی و تروریزم و رژیم آل‌سعود را برجسته‌ترین مظهر اسلام آمریکایی‌ و وابسته‌ترین رژیم به شیطان بزرگ دانسته و حمایت آشکار آل‌سعود از جنایت تروریست‌های تکفیری وهابی در یمن، عراق، سوریه، مصر، تونس، لیبی، مالی، نیجریه را مصداق خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام برای به انحراف کشاندن مردم مسلمان و تضعیف و انهدام کشورهای اسلامی می‌دانیم.
به گزارش تسنیم در بخش پایانی این بیانیه تاکید شده است ؛ ما تظاهر‌کنندگان، ضمن تحسین «صبر استراتژیک» مردم یمن که تاکنون به مثابه سلاحی کارآمد برای به شکست کشاندن طرح فتنه‌گران بین‌المللی مورد استفاده قرار گرفته است، «دفاع استراتژیک» و پاسخ کوبنده به دشمن متجاوز را حق مردم مظلوم و مقاوم یمن دانسته و به مدد نصرت الهی آن را مقدمه شکست آل‌سعود و پروژه تروریزم در کشورهای اسلامی می‌دانیم.

برچسب‌ها:

نظر شما