شناسهٔ خبر: 50138433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

فرانسه: سفر انریکه مورا به تهران برای آینده برجام حیاتی است

خبرگزاری ایسنا

وزارت خارجه فرانسه در اظهاراتی سفر دبیرکل سیاسی اتحادیه اروپا به ایران را برای مذاکرات هسته‌ای در وین جهت احیای برجام حیاتی خواند.

صاحب‌خبر -
به نقل از رویترز، انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است روز پنج‌شنبه در طی بازدید خود از تهران با اعضای تیم مذاکره‌کنند ایران در وین گفت‌وگویی داشته باشد. آنه کلر لگندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در کنفرانس خبری آنلاین در این باره به خبرنگاران گفت: ایران با سرباز زدن از مذاکره، شرایطی را ایجاد می‌کند که باعث پیچیدگی بازگشت به برجام می‌شود؛ بنابراین توافق در مرحله‌ای بحرانی قرار دارد و سفر مورا به تهران در لحظه‌ای حیاتی برای آینده توافق هسته‌ای رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید ایران با بیانیه‌ها و اقدامات خود تردید‌هایی را درخصوص قصد خود برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره روز گذشته اعلام کرده بود که انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور ارتباط با دولت جدید ایران این هفته به تهران سفر خواهد کرد.

همچنین یک مسئول عالی رتبه اروپایی به این شبکه قطری گفته بود که موعد مشخصی برای ازسرگیری مذاکرات وین درخصوص توافق هسته‌ای با ایران هنوز درنظر گرفته نشده است و دولت جدید ایران درحال ارزیابی مسیر مذاکرات است.

وی همچنین خاطرنشان کرده بود که تهران به طور علنی برای بازگشت به مذاکرات وین اعلام آمادگی کرده است، اما سقف زمانی مشخصی تعیین نکرده است.

نظر شما