شناسهٔ خبر: 50123371 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

رافائل گروسی: هرگونه حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران محکوم است | توییت باقری در مورد دیدار برجامی اش

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، گفت که چنین اقدام‌هایی باید محکوم شود. محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی( سلام الله علیها) است، و سابقه معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان ، و نیز ریاست هیئت مدیره بانک سینا در کارنامه او به چشم می خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با نشریه «انرژی ایتلیجنس» با اشاره به خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، گفت که چنین اقدام‌هایی باید محکوم شود.

وی گفت که من به عنوان یک دیپلمات، به استفاده از زور اعتقادی ندارم و توسل به خشونت را محکوم می‌کنم.

گروسی همچنین با اشاره به این‌که نقش آژانس در ایران «غیر قابل اجتناب» است، گفت که فعالیت‌های هسته‌ای این کشور را به طور کلی و فراتر از برجام زیر نظر داریم.

وی ادامه داد: «برجام یک توافق خاص است که ما وظیفه داریم اقدام‌هایی را فراتر از نظارت‌های معمول انجام دهیم. ما ضامن اجرای برجام یا هر توافق دیگری که در خصوص آن تصمیم‌گیری شود، هستیم. این ساده‌ترین توصیف از کاری است که ما انجام می‌دهیم».

مدیرکل آژانس تصریح کرد که چالش‌های اخیر پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام صورت گرفت.

توییت باقری در مورد دیدار برجامی اش با معاون سرویس‌ اقدام اتحادیه اروپا

معاون سیاسی وزیرامور خارجه کشورمان اعلام کرد که فردا با«انریکه مورا»، معاون سرویس‌ اقدام اتحادیه اروپا، دیدار و رایزنی می کند .

حمله به تاسیسات هسته ای ایران,حمله اسرائیل به ایران

به گزارش ایسنا، علی باقری در صفحه توییتر خود در این زمینه نوشت : «در ادامه رایزنی‌های اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی، فردا میزبان آقای انریکه مورا، معاون سرویس‌ اقدام اتحادیه اروپا، خواهم بود. تبادل نظر درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای از جمله افغانستان و نیز مذاکرات برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه در دستور کار این سفر است.»

نظر شما