شناسهٔ خبر: 50118629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

رئیس سازمان شیلات

رتبه بیست و ششم در صید و صیادی جهان را داریم

رئیس سازمان شیلات گفت: در صید و صیادی جهان دارای رتبه بیست و ششم هستیم و از نظر ناوگان و صید در غرب اقیانوس هند رتبه نخست را داریم.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|  مراسم روز جهانی دریانوردی بعدازظهر امروز به همت سازمان بنادر دریانوردی در تهران برگزار شد. در این مراسم نبی اله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: در صید و صیادی جهان ما رتبه بیست و ششم دنیا را داریم. در اقیانوس هند دارای رتبه دوم و در غرب اقیانوس هند از نظر ناوگان و صید در رتبه نخست هستیم. 

 

به گزارش فارس، خون‌میرزائی گفت: 140 هزار صیاد در عرصه تولید فعال داریم و تکالیف برنامه طبق آنچه بر دوش سازمان شیلات است به جا آورده‌ایم. 

 

وی افزود: تکلیف ما پارسال یک میلیون و 373 هزار تن بود که که یک‌میلیون و 260 هزار تن محقق شد. 

 

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه در موضوع پرورش ماهی در قفس عقب مانده‌ایم، گفت: با بومی‌سازی دانش پرورش ماهی در قفس، پارسال به خودکفایی 95 درصدی در تأمین تجهیزات رسیدیم. 

 

وی اضافه کرد:‌ در حوزه صیادی عملکرد صددرصد داشتیم. 660 هزار تن تکلیف بود که 715 هزار تن تولید کردیم. 

خون‌میرزایی اضافه کرد:‌در آبزی‌پروری به 91 درصد تکلیف برنامه دست یافتیم.

 

رئیس سازمان شیلات افزود: در برنامه سال جاری 1.5 میلیون تن تکلیف داریم که به بیش از اهداف تعیین‌شده امسال دست می‌یابیم. 

 

وی گفت: در برنامه دولت آقای رئیسی، تولید یک‌میلیون و 373 هزار تن در سال 1404 به 2.6 میلیون تن می‌رسد که عمدتاً در حوزه آبزی‌پروری است. 

 

رئیس سازمان شیلات تأکید کرد: توسعه فعالیت‌ها منطبق با رویکرد توسعه برنامه‌محور که عمدتاً آبزی‌پروری دریایی است، همچنین تمرکز در توسعه سواحل مکران از رویکردهای اصلی ما است. 

 

نظر شما