شناسهٔ خبر: 50111958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی/ ورودی بیمارستان‌های استان فارس رو به افزایش است

گروه استان‌ها - به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ورودی بیمارستان‌های استان فارس روزانه به حدود ۳۰۰ نفر رسیده و موارد بستری هفتگی بیماران کرونا در استان روند افزایشی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، براساس آخرین آمار ثبت شده درباره رنگ‌بندی استان‌ها رنگ نارنجی به تدریج از نقشه استان فارس در حال رنگ باختن است و جای آن را رنگ زرد و آبی گرفته که این امر نوید کنترل کرونا و مهار پیک پنجم تلقی می‌شود. 

بر این اساس 3 شهرستان گراش، فیروزآباد و مهر در وضعیت آبی؛ شهرستان‌های جهرم، خفر، استهبان، سروستان، کوار، شیراز، زرقان، مرودشت و ممسنی نارنجی و مابقی استان به رنگ زرد درآمده است. 

با این حال بررسی‌ها نشان از این دارد که آمار ورودی به بیمارستان‌های استان همچنان قابل توجه است و سبب شده هشدارها از سوی متولیان بهداشت و درمان استان فارس همچنان ادامه داشته باشد به گونه‌ای که مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت کرونا از افزایش آمار بیماران کووید19 بستری در بیمارستان‌های فارس طی روزهای اخیر خبر داد. 

به گفته وی ورودی بیمارستان‌های استان فارس روزانه به حدود 300 نفر رسیده و موارد بستری هفتگی بیماران کرونا در استان روند افزایشی دارد. لطفی معتقد است که افزایش تعداد موارد بستری روزانه این بیماران در چند روز گذشته نشان‌دهنده کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز معتقد است که هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا زمینه‌ساز گردش گسترده ویروس در سطح جامعه  است و مقابله با کرونا نیازمند همکاری و مشارکت تمام اقشار جامعه و نهادها و سازمان‌ها دارد. 

وی با بررسی دیگر آمارهای موجود، میزان مراجعه بیماران و موارد مشکوک ابتلا به کرونا به مراکز شانزده ساعته استان را نیز همچنان بالا خواند و  بالا بودن این آمار را به منزله هشداری جدی در استان اعلام کرد. 

لطفی با بیان اینکه روزانه بیش از 100 هزار دوز واکسن کرونا در استان به مراجعان پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون استان تزریق می‌شود، گفت: مجموعه سلامت استان با تمام توان برای افزایش ایمنی و سلامت مردم در تلاش است و برنامه واکسیناسیون عمومی علیه کرونا تا رسیدن به ایمنی 100 درصدی و واکسینه شدن تمام جمعیت استان، ادامه دارد.

 همچنین عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به چهار میلیون و 156 هزار و 95 دوز رسیده است، اعلام کرد: تاکنون دو میلیون و 702 هزار و 773 دوز اول واکسن کرونا و یک میلیون و 453 هزار و 322 دوز دوم واکسن کرونا، به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است.

وی امیدوار است که با توجه به وجود واکسن کرونا به اندازه کافی در فارس، تمام هم استانی‌ها به ویژه سه گروه دانش‌آموزان، دانشجویان و خانم‌های بارداری که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، برای واکسینه شدن بر علیه بیماری کووید-19 به مراکز واکسیناسیون سطح استان، مراجعه کنند.

به گفته همتی واکسیناسیون به تنهایی برای مقابله با کرونا کافی نیست و کماکان باید به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پای‌بند باشیم و ضمن استفاده از ماسک، از حضور در تجمعات، اماکن شلوغ و دورهمی‌ها خودداری کنیم تا بتوانیم به ایمنی جمعی دست پیدا کنیم و به روزی برسیم که از این بحران عبور کنیم. 

انتهای پیام/424 / ز

نظر شما