شناسهٔ خبر: 50097749 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کدام فراکسیون ها بیشترین کرسی ها را در نتایج اولیه انتخابات عراق به دست آوردند؟

صاحب‌خبر -

شفقنا- خبرگزاری رسمی عراق(واع) اسامی فراکسیون هایی که بیشترین تعداد کرسی های پارلمان را براساس نتایج اولیه انتخابات پارلمانی کسب کرده اند، منتشر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، این خبرگزاری اعلام کرد: نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در دو رای گیری ویژه و عمومی که توسط کمیسیون انتخابات منتشر شده، نشان می دهد که فراکسیون الصدریه(جریان صدر) با کسب ۷۳ کرسی تاکنون بیشترین کرسی های مجلس را در رای گیری به دست آورده است.

براساس این گزارش، پس از آن فراکسیون «تقدم»(پیشرفت) به رهبری محمد الحلبوسی با کسب ۳۸ کرسی قرار دارد.

خبرگزاری عراق افزود: دولت قانون به رهبری نوری المالکی نیز با کسب ۳۷ کرسی در نتایج اولیه، در رده سوم قرار دارد.

کمیسیون انتخابات عراق روز دوشنبه نتایج اولیه انتخابات ۸۳ حوزه از ۱۸ استان را اعلام و میزان مشارکت را ۴۱ درصد اعلام کرد.

فرآیند رای گیری عمومی در انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق، روز یک شنبه در هشت هزار و ۲۷۳ حوزه رای گیری شامل ۵۵ هزار و ۴۱ شعبه اخذ رای در استان های مختلف این کشور برگزار شد جایی که سه هزار و ۲۴۹ نامزد مستقل و یا عضو ۱۰۹ حزب و ۲۱ ائتلاف نیز در ۸۳ حوزه انتخابیه بر سر ۳۲۹ کرسی مجلس نمایندگان به رقابت پرداختند.

براساس این گزارش،  در مجموع ۲۴ میلیون و ۲۹ هزار و ۹۲۷ فرد واجد شرایط رای دادن در انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق بودند، کمیسیون عالی مستقل انتخابات این کشور تاکید کرده که هزار و ۲۴۹ ناظر بین المللی به همراه ۱۴۷ هزار و ۱۵۲ ناظر محلی در این انتخابات حضور داشتند و ۵۱۰ خبرنگار خارجی نیز آن را پوشش دادند.

ا فرآیند رای گیری ویژه گروهای خاص در انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق نیز جمعه گذشته در ۶۸۷ حوزه رای گیری شامل دو هزار و ۸۹۹ شعبه اخذ رای در استان های مختلف این کشور برگزار شد جایی که بنا بر اعلام کمیسیون عالی مستقل انتخابات، از مجموع یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۲۴ فرد واجد شرایط رای دادن شامل یک میلیون و ۷۵ هزار و ۷۲۷ نیروی نظامی و امنیتی، ۱۲۰ هزار و ۱۲۶ آواره و مهاجر و ۶۷۱ زندانی، ۸۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر آرای خود را به صندوق انداختند تا میزان مشارکت نزدیک به ۶۹ درصد باشد.

خبر را  در واع بببینید

نظر شما