شناسهٔ خبر: 50095166 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

آخرین وضعیت ابتلای کرونا میان زنان باردار چگونه است؟

عضو هیات مدیره جمعیت مامایی ایران با اشاره به توجه وزیر بهداشت به موضوع افزایش جمعیت و نرخ باروری گفت: با انجام واکسیناسیون زنان باردار بیش از 50 تا 60 درصد کمتر مبتلا به کرونا شده‌اند.

صاحب‌خبر -
دکتر زهرا عابدی، عضو هیات مدیره جمعیت مامایی ایران و کارشناس متخصص درمان سازمان تامین اجتماعی  درباره آخرین وضعیت ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا اظهارداشت: از ابتدای پیک پنجم که آمار ابتلا به کرونا به روزانه حدود ۲۰ هزار نفر رسیده بود اکنون به ۷ هزار نفر در روز رسیده است.

وی افزود: بر همین اساس آمار ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در میان زان باردار و جامعه ماما‌های کشور هم کاهش یافته است و زنان باردار بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد کمتر مبتلا به این بیماری می‌شوند.

عضو هیات مدیره جمعیت مامایی ایران ادامه داد: خوشبختانه بهرام عین الهی وزیر جدید بهداشت اقدامی بسیار جدی در حوزه واکسیناسیون انجام داد و بسیاری از افراد جامعه اکنون واکسن دریافت کرده اند.

عابدی گفت: از زمان واکسیناسیون سراسری جامعه مامایی کشور فقط دو ماما جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده اند که یکی از این افراد دو دز واکسن و دیگری یک دز واکسن دریافت کرده بود و البته یکی از این افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای هم بود.

وی با اشاره به تاثیر بسیار مثبت واکسیناسیون در کاهش ابتلا و فوتی‌های کرونا گفت: قرار است بزودی کارکنان حوزه بهداشت و درمان فاز بوستر و یادآور واکسن کرونا را که ۶ ماه از دریافت فاز دوم واکسن کرونای آن‌ها گذشته باشد دریافت کنند.

عضو هیات مدیره جمعیت مامایی ایران در ادامه به مشکلات صنفی جامعه مامایی اشاره کرد و گفت: بنده قبلا در بیمارستان لبافی نژاد با وزیر بهداشت همکاری داشته و ایشان نظر و رویکرد مثبتی به اینحوزه و همچنین مساله افزایش جمعیت و نرخ باروری دارند.

عابدی گفت: ان شالله بزودی شاهد تغییرات بسیار مثبت در حوزه بهداشت، درمان کشور و مهار هر چه بیشتر کرونا و مشکلات صنفی گروه‌های مختلف مرتبط خواهیم بود./ بهداشت نیوز
 

نظر شما