شناسهٔ خبر: 50088497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۴۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر علیه کرونا واکسینه شده‌اند + فیلم

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تاکنون ۴۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر علیه کرونا واکسینه شده‌اند گفت: انتظار می‌رود تا پایان مهرماه ۸۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر واکسن دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

سعید کشمیری در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر روند بیماری کرونا در استان را کاهشی دانست و اظهار داشت: تمام نقاط استان بوشهر در رنگ‌بندی زرد و آبی و خروج از هشدار درآمده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه تعداد بیماران به کمترین میزان در شش ماه اخیر رسیده است افزود: این شرایط می‌تواند شکننده باشد و به‌راحتی می‌توانیم از دست بدهیم که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده مکرر از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از 620 هزار نفر در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که به 320 هزار نفر هر 2 نوبت تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از 70 درصد جمعیت بالای 18 سال واکسن کرونا دریافت کرده‌اند افزود: انتظار می‌رود تا پایان مهرماه 80 درصد از جمعیت بالای 18 سال استان یک نوبت و 50 درصد هر دو نوبت واکسن دریافت کنند و این درحالی است که تاکنون 43 درصد واکسینه شده‌اند و ایمنی خوبی در جامعه ایجاد شده است.

کشمیری با بیان اینکه اغلب افراد آسیب‌پذیر استان بوشهر هر دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند گفت: در آینده نزدیک بسیاری از خدمات از جمله مسافرت‌ها ، استفاده از هواپیما، استفاده از خدمات دولتی و کلاس‌های آموزشی منوط به ارائه کارت واکسن کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به ایجاد مراکز واکسیناسیون در همه شهرهای استان تصریح کرد: در شرایط حاضر که واکسن به اندازه کافی وجود دارد جاماندگان برای دریافت واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام/190/ ت

نظر شما