شناسهٔ خبر: 50080699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

انتظار وزیر کشور از دوستی

موج نیوز شایسته سحی زاده

وزیر کشور گفت: انتظار حرکت جهشی و جهادی از جناب مهدی دوستی استاندار جدید هرمزگان داریم تا زمینه شکوفایی بنادر هرمزگان فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، احمد وحیدی وزیر کشور، در آیین تکریم و معارفه مهدی دوستی استاندار جدید هرمزگان که با حضور نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و اصحاب رسانه در تالار شهید آوینی بندرعباس بیان کرد: استان هرمزگان با دارا بودن پتانسیل های مهم در ابعاد مختلف، در زمره نقاط مطلوب و ویژه محسوب می شود.
وحیدی بیان کرد: در این استان، تنگه هرمز آبراهی بسیار راهبردی قرار دارد و این تنگه مهمترین شریان نفتی جهان محسوب می شود.
وی افزود: استان هرمزگان با ظرفیت های عظیمی ترانزیت، صنعتی، تولیدی، با مردمی خونگرم و مهربان که مقصد بسیاری از گردشگران از سایر نقاط کشور است و مردم خون گرم هرمزگان از آنها استقبال می کنند. 
وزیر کشور بیان داشت: زمانی که از اقتصاد دریا محور سخن به میان می آید قطعا نام هرمزگان در استراتژی توسعه صنایع، تمدن دریایی و صنایع دریایی مانند کشتی سازی می درخشد و نقش کلیدی و استراتژیک دارد و در رابطه با توسعه بازرگانی و تجارت نقش هرمزگان، پررنگ و کلیدی تر است.
وحیدی افزود: شرکت ها و بنگاه های دانش بنیان در این استان از ظرفیت های ویژه ای برخوردار هستند.
وی ابراز داشت: با توجه به ظرفیت های فوق‌العاده استان آیا روا است که دم از بیکاری و فقر در استان بزنیم،  با این حجم از ثروت هرمزگان این آمار از بیکاری و فقر دور از انتظار  است.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: اشکالی که در سیستم بوروکراسی اداری ما وجود دارد بسیار دولت محور شده است، بنابراین توسعه اقتصاد و اداره دولت، مردم محور است، اگر همه فعالیت ها را به تهران و مرکز محدود کنیم و محوریت بر این شهر باشد نمی توان راه به جایی برد.
وحیدی عنوان کرد: با توجه به ثروت هرمزگان نه تنها نباید این استان جز استان های محروم و کم تر توسعه یافته قرار گیرد بلکه این استان محل تزریق توسعه به سایر نقاط کشور است.
وی گفت: لازمه پیشرفت کشور و استان کارآفرینی در زمینه های مختلف است و در این راستا دولت، مردم و دانشگاهیان، نخبگان برای تحقق این امر مهم باید پای کار قرار گیرند. 
وزیر کشور ابراز داشت: چرا نباید زمانی که از بنادر مهم دنیا سخن به میان می آید، نام بندرعباس بدرخشد قطعا همه ظرفیت و زمینه ها برای شکوفایی این بندر و هرمزگان وجود دارد.
وی اذعان داشت: از جناب دوستی می خواهیم به صورت جهشی و جهادی این ظرفیت های را به زمینه ظهور برساند.
وزیر کشور بااشاره به اینکه پیشنهاد پست های زیادی برای جناب دوستی بود، در ادامه گفت: ایشان حتی یکی از کاندیداهای وزارت نفت بودند اما صلاح دانستیم با توجه به توانمندی و ظرفیت های ایشان، سکان استان مهمی مانند هرمزگان را بر عهده این نیروی انقلابی و جهادی بگذاریم.
وی در پایان افزود: دشمنان نظام و رژیم صهیونیستی به دنبال تفرقه افکنی و خرابکاری هایی در منطقه و کشورهای همسایه  هستند اما نظام جمهوری اسلامی اجازه شیطنت به هیچ احدی نخواهد داد.

 

نظر شما