شناسهٔ خبر: 50079277 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کاهش عمر مفيد بنا‌هاي نوساز در ايران

صاحب‌خبر -
کاهش عمر مفيد بنا‌هاي نوساز در ايران
خبرگزاری آریا- دبیر کنفرانس مدل سازی اطلاعات ساخت با اشاره به قیمت تمام شده مصالح ساختمانی و هزینه‌های بالا در ساخت گفت: استفاده از مصالح نامرغوب و با کیفیت پایین برای کاهش هزینه، استاندار و عمر مفید ساختمان‌های نوساز را تا حدود 30 سال کاهش داده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از دبیرخانه چهارمین کنفرانس بین المللی مدل سازی اطلاعات ساخت (BIM)، آقای دکتر اقبال شاکری دبیر کنفرانس BIM و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در برنامه اهداف برگزاری چهارمین کنفرانس بین المللی بیم در محل دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با استفاده از فناوری نوین بیم در طرح‌های ساختمانی ایجاد یکپارچگی در حوزه‌های مختلف همچون طراحی، اجراء و مدیریت طرح فراهم می‌شود که باعث کاهش چشمگیر در هزینه و زمان هر طرح ساخت خواهد شد.
آقای دکتر شاکری با اشاره به امضاء توافق نامه‌ای در حوزه نفت برای توسعه فناوری بیم گفت: با شروع استفاده از فناوری بیم در ساخت و ساز‌های کشور و با همراهی نهاد‌های ذیصلاح همچون سازمان نظام مهندسی، نظام فنی و اجرایی، مجلس شورای اسلامی و دیگر ارگان‌ها زمینه حضور گسترده برای فناوران بیم در کشور مهیا می‌شود.
این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: امروزه به علت هزینه‌های بالا در ساخت و استفاده از مصالح بی کیفیت باعث کاهش عمر مفید ساختمان تا حدود 30 سال شده است که استفاده از فناوری بیم و سرعت بخشیدن به انجام پروژه و کسر در هزینه‌ها می‌توان به استاندارد و عمر مفید پروژه‌های ساخت کمک فراوانی کرد.
همچنین آقای دکتر مجتبی عزیزی مدیر کنفرانس BIM گفت: در بیشتر کشور‌های پیشرفته‌ی دنیا از فناوری بیم در طرح‌های ساخت استفاده می‌شود و این رویکرد تحولی در فراهم کردن شرایط همکاری بین حوزه‌های مختلف و سرعت بخشیدن به انجام طرح‌ها داشته است.
آقای دکتر عزیزی با اشاره به برگزاری چهارمین کنفرانس بین المللی مدل سازی اطلاعات ساخت (BIM) به صورت برخط در روز‌های 26 تا 28 مهر، گفت: در کنفرانس امسال بیش از 27 سخنرانی و کارگاه همراه با نمونه‌های موفق از کشور‌های مختلف همچون آلمان، مالزی، آمریکا، انگلیس، نیجریه، هنگ کنگ و ... خواهیم داشت و همچنین پانل تخصصی از روند توسعه بیم در طرح‌های راه و شهرسازی، پتروشیمی، صنعت آب و شهرداری برگزار خواهد شد.
 

نظر شما