شناسهٔ خبر: 50065921 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

معرفی مراکز خرید سنتی و مدرن تجریش

صاحب‌خبر -

رپورتاژ آگهی

تجریش از جمله محله‌های محبوب کلان‌شهر پایتخت است. محلهٔ تجریش در شمال تهران و دامنه رشته کوه البرز واقع شده و جزء محله‌های قدیمی پایتخت به شمار می‌آید که آب و هوای خوبی دارد. این محله از نظر امکانات رفاهی چون؛ مراکز خرید فراوان و معروف، وسایل نقلیه عمومی، بازار سنتی و مدرن، مراکز درمانی، بیمارستان و… در سطح مطلوبی قرار دارد. امام زاده صالح یکی از امامزاده‌های معروف است که در تجریش قرار گرفته و بنا به همین دلیل تردد و رفت و آمد به محله تجریش همواره زیاد بوده است. تجریش به عنوان محله‌ای پرطرفدار برای سرمایه‌گذاران، خریداران و مستاجران محسوب می‌شود. با توجه به امکانات محله تجریش، طبیعتا قیمت خانه‏‌های این محدوده نسبتا بالا بوده و برای رهن و اجاره آپارتمان در تجریش، باید دستتان پر باشد. برای اطلاع از مظنه رهن و اجاره محدوده تجریش، می‌توانید بر روی لینک رو به رو divar.ir/s/tehran/buy-residential/tajrish کلیک کنید. همچنین می‌توانید به سایت‌های آنلاینی چون کیلید، دیوار، شابش و شیپور سری بزنید. 

مراکز خرید

مراکز خرید همواره یکی از اماکنی بوده که طرفداران زیادی دارد و حتی می‌توان گفت نزدیکی به این مراکز بر روی قیمت خانه و آپارتمان‌ها تاثیرگذار است. طبیعتا در سراسر شهر تهران بازارچه‌های سنتی و مدرن را دیده‌اید یا شاید هم برای خرید به آن‌ها مراجعه کرده‌اید. این مراکز خرید می‌توانند بافت قدیمی، سنتی و حتی محلی داشته و می‌توانند مدرن، لوکس و مجلل  باشند. در راستای افزایش جمعیت، مراکز خرید متعددی نیز در نقاط مختلف ساخته و طراحی شده‌اند که با توجه به نیازتان می‌توانید به هر یک از آن‌ها مراجعه کنید.  محلهٔ تجریش از جمله مناطقی است که از مراکز خرید، تجاری و مگامال‌‏های زیبا و مجلل و بازارچه‌های سنتی و قدیمی برخوردار است. اگر ساکن تجریش باشید خیالتان راحت باشد که در کمترین زمان می‌توانید خود را به یکی از مراکز خرید و تجاری رسانده و کالای مورد نیازتان را تامین کنید. در صورتی که قصد دارید از نقاط دیگر به سوی مراکز خرید تجریش بیایید، باید بدانید که تجریش دسترسی خوبی به همه نقاط داشته و دارای وسایل حمل و نقل عمومی است. در ادامه مطلب قصد داریم سه مرکز خرید سنتی و مدرن تجریش را معرفی کنیم.

 بازار سنتی تجریش

بازار سنتی تجریش بازاری سرپوشیده است که در میدان تجریش قرار دارد. بازار سنتی تجریش از یک طرف به امامزاده صالح و کوچه‌های اطراف آن و از طرف دیگر به میدان تجریش منتهی می‌شود. یکی از قدیمی‌‌ترین تکیه‌های شهر تهران، تکیه بزرگ تجریش بوده که در بازار سنتی قرار گرفته است. بازار سنتی تجریش به نوعی نمونه کوچکی از بازار بزرگ تهران است که جزء قدیمی ترین مراکز خرید شمیرانات به شمار می‌آید. بازار سنتی تجریش دو محلهٔ سر پل و تجریش را به هم متصل می‌کند. اغلب سازه‌های این بازار به سالیان دور باز می‌گردد. به طور مثال قدمت تکیه بزرگ تهران به ۲۲۰ سال پیش می‌رسد.

 ارگ تجریش

ارگ تجریش یکی از پاساژهای معروف و مشهور محلهٔ تجریش است. ارگ تجریش با چشم‌‏اندازی بی‌‏نظیر در جهت شمالی میدان تجریش و خیابان سعد‏آباد قرار دارد. یکی از نکات قابل توجه مجتمع ارگ تجریش این است که این مجتمع زیبا به گونه‌ای ساخته شده که در هر نقطه از میدان تجریش که باشید به راحتی می‌‏توانید، مرکز خرید ارگ را تماشا کنید. مساحت مجتمع ارگ تجریش، ۷۵ هزار مترمربع بوده و ۱۰ طبقه دارد. ۵ طبقهٔ آن تجاری و به صورت غرفه‏‌هایی برای خرید و ۵ طبقهٔ دیگر آن به پارکینگ اختصاصی اختصاص یافته است. وجود پارکینگ از جمله امکانات مهم و ضروری در هر مرکز خرید است که ارگ تجریش به خوبی آن را فراهم کرده است. وجود پارکینگ در مرکز خرید موجب می‌شود افراد بدون استرس به خرید کردن ادامه بدهند و نگران جای پارک ماشینشان نباشند. پاساژ ارگ دارای امکانات ویژه‏‌ای چون؛ کافی‏‌شاپ، رستوران، ۱۰۰۰ واحد پارکینگ، کارواش، آمفی‌‏تئاتر، فودکورت و تقریبا ۳۰۰۰ هزار مترمربع بام سبز است. پاساژ ارگ یک سازهٔ کاملا فلزی بوده که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.  

پاساژ میری (بازار پارچه)

پاساژ میری از جمله پاساژهای پرطرفدار تجریش بوده و جزء جاهای دیدنی تهران نیز محسوب می‌شود. پاساژ میری بين سر پل تجريش و ميدان قدس قرار گرفته و به طور کلی در بازار تجريش انواع پارچه‌های زیبا و متنوع و با قيمت‌های مناسب تولید و عرضه می‌شود. پاساژ میری نیز یکی از پاساژهایی است که دارای  چند طبقه است. مغازه‌دارها بیشتر پارچه‌هایشان را از دم در مغازه تا داخل، مرتب کنار هم چیده‌اند تا انتخاب برای بازدیدکنندگان راحت‌تر باشد.

 پاساژ تندیس

تندیس یکی از پاساژهای لوکس و مدرن تجریش است. پاساژ تندیس دارای۴ طبقه تجاری است، که شامل ۱۷۷ واحد فروشگاه و ۵ طبقه اداری، شامل ۸۸ واحد  می‌شود. مرکز خرید تندیس بورس انواع کالاها و برندهای مختلف است و امکانات شگفت‌‏انگیز و ویژه‌‏ای دارد. از جمله مهم‏‌ترین این امکانات می‌‏توان؛ سیستم‌‏های صوتی و امنیتی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، پله برقی و آسانسور، دو رستوران‌‏های بزرگ و باشکوه و ۵ طبقه پارکینگ، نام برد. پارکینگ‏‌های مناسب، واحدهای تجاری مجهز و بزرگ و امکانات تردد مثل آسانسور و پله برقی موجب رشد و محبوبیت پاساژ تندیس شده‌اند.

نظر شما