شناسهٔ خبر: 50063153 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

معاون سازمان توسعه تجارت خبر داد؛

رشد ۴۶درصدی صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا

معاون سازمان توسعه تجارت در امور توسعه کالا و صادرات خدمات با بیان اینکه رشد صادرات در 6 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرده‌ایم، گفت: بر این اساس در صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا 46 درصد رشد اتفاق افتاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، فرهاد نوری امروز در یک نشست خبری که در سازمان توسعه تجارت برگزار شد، با اشاره به رشد صادراتی کشورمان در 6 ماهه اول امسال گفت:‌ از ابتدای فروردین تا انتهای شهریور سال جاری 21 میلیارد و 800 میلیون دلار صادرات به کشورهای مختلف داشته‌ایم و ارزش واردات کالا به کشورمان طی بازه زمانی یاد شده 23 میلیارد و 100 میلیون دلار بوده است.

نوری افزود: در 6 ماه گذشته اتفاقات خوبی در حوزه تجارت کشور رخ داده به طوری که صادرات 61.4 درصد افزایش و واردات نیز 34 درصد رشد داشته که 85 درصد از واردات را کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای و مواد اولیه کارخانجات و ماشین‌آلات تشکیل داده‌اند.

معاون سازمان توسعه تجارت در امور توسعه کالا و صادرات خدمات بیان داشت:‌تراز تجاری کشور که تفاضل واردات و صادرات است نیز در 6 ماهه ابتدایی امسال 61 درصد بهبود یافته است.

نوری بیان داشت: 85 درصد از صادرات کشور به کشورهای همسایه و هند و چین است و صادرات ما در 6 ماه ابتدایی امسال به قاره آفریقا از جمله کشور غنا رشد داشته است.

وی بیان داشت: همچنین صادرات ایران در 6 ماهه ابتدایی امسال به کشورهای آسیای میانه از جمله ازبکستان و ترکمنستان به برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و شرق دور آسیا از جمله تایلند و اندونزی و همچنین کشور ترکیه رشد داشته است.

وی گفت: در صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا نیز 46 درصد رشد داشته‌ایم.

معاون سازمان توسعه تجارت در امور توسعه کالا و صادرات خدمات همچنین در رابطه با افزایش آمار صادراتی بیان داشت: در شهریور امسال نیز نسبت به مرداد با رشد صادراتی مواجه بوده‌ایم.

نوری در رابطه با انتخاب صادرکنندگان نمونه اظهار داشت: 500 بنگاه صادراتی در انتخاب صادرکننده نمونه ملی کشور شرکت کرده‌اند که این صادرکنندگان در 61 گروه کالایی تقسیم‌بندی شده‌اند.

وی افزود:یکی از فاکتورهای ما در دولت سیزدهم برای انتخاب صادرکنندگان نمونه همت و تلاش صادرکننده بوده است و این موضوع برای ما ارزش ویژه‌ای داشته است همچنین به موضوع مصرف انرژی و محدودیت‌های منابع آبی نیز در انتخاب صادرکننده نمونه توجه شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما