شناسهٔ خبر: 50022177 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

ششمین سفر استانی رئیس جمهور این هفته استان بوشهر

۱۴ سال برای ۲۰ درصد پیشرفت راه آهن شیراز - بوشهر توجیه پذیر نیست

صاحب‌خبر -
رئیس جمهور که روز جمعه به استان بوشهر سفر کرده بود بلافاصله پس از ورود به استان بوشهر در موسسه دریایی شهید محلاتی سپاه حضور یافت و از نزدیک از مراحل ساخت و تکمیل ناو شهید سلیمانی و شناورهای مختلف دریایی بازدید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در این بازدید که از سوی وزیران راه و شهرسازی، کشور و نفت همراهی می‌شد، با گزارش دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و مسئولان مرکز شهید محلاتی در جریان مراحل مختلف طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای دریایی قرار گرفت.
رئیس جمهور در این بازدید که با سالروز حماسه دریادلان نیروی دریایی سپاه در مقابله با متجاوزان آمریکایی همزمان شده است، یاد شهیدان به‌ویژه شهید نادر مهدوی را که دلاورانه در مقابل تجاوز بیگانگان ایستاد، گرامی داشت.
وی این مجموعه صنعتی را ارزشمند و بسیار مهم خواند و گفت: فعالیت‌هایی که برای طراحی و ساخت شناورها در کلاس‎های مختلف انجام می‌شود، جلوه‌ای از خودکفایی است و ضمن اینکه جنبه دفاعی دارد، در فعال کردن اقتصاد دریا و جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.
رئیسی بر لزوم تلاش برای بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت از فعالیت‌های انجام شده در این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌کند.
رئیس جمهور همچنین با حضور در جمع کارگران شاغل در این مجموعه با آنان دیدار و بر استفاده از نیروهای بومی در مراکز صنعتی و کشتی‌سازی استان تاکید کرد.

کشتی‌سازی و ساخت سکوهای دریایی از نمادهای تولید قدرت برای کشور است
سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر در جزیره صنعتی صدرا حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف طرح توسعه میدان نفتی رشادت و نیز مراحل تکمیل کشتی اقیانوس پیمای «افراماکت ۲»، با توضیحات وزیر نفت و مدیران این مجموعه صنعتی، در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.
رئیسی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند انجام شده درحوزه نفت و گاز و کشتی‌سازی، گفت: کشتی‌سازی و طراحی و ساخت سکوهای دریایی از نمادهای تولید قدرت برای کشور محسوب می‌شود.
وی گفت: تلاش برای خودکفایی در حوزه‌های مختلف صنعتی در حقیقت نمادهایی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران جهانی است و هر کارگر و کارآفرینی که در این مسیر حرکت می‌کند، در مسیر مقابله با زیاده‌خواهان قرار دارد.
رئیس جمهور همچنین بر اهمیت بومی‌سازی صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت با همه توان از صنایع کشتی‌سازی و دریایی کشور حمایت خواهد کرد.
پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه ۱۴ساله راه‌آهن شیراز-– بوشهر- عسلویه قابل توجیه نیست
رئیس جمهور اتصال به خطوط راه آهن را از مطالبات اساسی مردم استان بوشهر دانست و گفت: مصمم هستیم در تکمیل و راه‌اندازی پروژه خط آهن شیراز- بوشهر- عسلویه شتاب ایجاد کنیم.
سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر به استان بوشهر در بازدید میدانی با هدف رفع موانع تکمیل راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه، پیشرفت ۲۰ درصدی این طرح را پس از حدود ۱۴ سال غیرقابل توجیه دانست و گفت: مدیران طرح باید برای تکمیل و راه‌اندازی این خط آهن تلاش مضاعف کنند و لازم است در روند تکمیل آن جهش ایجاد شود.
رئیس جمهور گفت: تاخیر در اجرای پروژه‌ها موجب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود لذا باید برای اتمام پروژه‌ها همت جدی وجود داشته باشد و اعتبارات این پروژه حتما در بودجه سال آینده گنجانده ‌شود.
رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده و متنوع استان بوشهر، گفت: با ظرفیت‌های عظیمی که در استان وجود دارد، نباید مردم این منطقه با مشکلاتی همانند کم‌آبی مواجه باشند و همه باید تلاش کنیم شرایط مطلوب برای آرامش خاطر مردم ایجاد شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: مشکلات استان بوشهر قابل حل است و در دولت مصمم هستیم طرح‌هایی را که در سطح استان به سرانجام نرسیده، پیگیری و نهایی کنیم.
رئیسی، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استان گزارشی از آخرین وضع احداث راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه ارائه کردند.

دستور رئیسی برای تعیین تکلیف اموال تملیکی گمرک تا سه ماه آینده
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت مشخص شدن وضعیت اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی گمرک، برای تعیین تکلیف اجناس موجود در انبارهای گمرک استان بوشهر مدت زمان سه ماهه تعیین کرد.
سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت مشخص شدن وضعیت اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی گمرک، برای تعیین تکلیف اجناس موجود در انبارهای گمرک استان بوشهر مدت زمان سه ماهه تعیین کرد.
رئیسی روز جمعه در بازدید از انبارهای اموال تملیکی گمرک استان بوشهر، گفت: لازم است قوه قضاییه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های ذیربط، در این باره همکاری کنند و برای روشن شدن تکلیف اجناس و کالاهای موجود در این انبارها در سه ماه آینده برنامه‌‌ریزی و اقدام کنند.
در این بازدید دادستان استان بوشهر و مسئولان گمرک استان گزارشی از میزان، نوع و دلایل رسوب اموال و کالاهای وارداتی در انبارهای گمرک ارائه کردند.

نظر شما