شناسهٔ خبر: 49968383 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

رون آراد؛ موضوع اختلافی موساد و نخست وزیری کیست؟

آراد روز ۱۶ اکتبر ۱۹۸۶ هنگام اجرای عملیاتی بر فراز لبنان از هواپیمایش به بیرون پرید اما دستگیر شد. از آراد سه نامه از زندان و دو عکس منتشر شد، اما رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۸۸ نتوانست ارتباطی با او برقرار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)،سرنوشت رون آراد به یک موضوع اختلافی میان نخست وزیری رژیم صهیونیستی و سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) تبدیل شده است.

 

یک روزنامه صهیونیستی گزارش داده سازمان جاسوسی «موساد» در عملیات ویژه‌‌ای ماه گذشته برای یافتن  جسد «رون آراد»، خلبان مفقودشده نیروی هوایی این رژیم شکست خورده است.

 

اما رون آراد کیست؟

 

آراد روز ۱۶ اکتبر ۱۹۸۶ هنگام اجرای عملیاتی بر فراز لبنان از هواپیمایش به بیرون پرید اما دستگیر شد. از آراد سه نامه از زندان و دو عکس منتشر شد، اما رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۸۸  نتوانست ارتباطی با او برقرار کند.

 

سرهنگ دوم رون آراد همراه با «ییشیا آویرام»  دیگر خلبان این پرواز در حین عملیات در شهر صیدون در نبرد اول لبنان به دلیل نقص فنی به بیرون پریدند که در این میان خلبان آویرام را ارتش اسرائیل نجات داد اما آنطور که در گزارش نهادهای امنیتی اسرائیل آمده است رون آراد از سوی گروه شیعه «امل» در لبنان به اسارت گرفته شد.

 

رژیم صهیونیستی چندین عملیات برای کسب اطلاعات بیشتر درباره او انجام داده که هیچ‌یک موفقیت‌آمیز نبودند. موساد و ارتش رژیم صهیونیستی در گزارش مشترکی در سال ۲۰۱۶ اعلام کردند که آراد در سال ۱۹۸۸ مرده است.

 

رژیم صهیونیستی با اهداف متعددی مانند فشار به ایران، حزب الله  و حتی مصارف داخلی، هراز گاهی پرونده آراد را بروزرسانی می کند و تاکنون کمپین های مختلفی را در این ارتباط تشکیل داده است. اخیرا هم نفتالی بنت، همانطور که رئیس موساد وی را متهم کرده است برای اهداف سیاسی خود مجددا پرونده رون آراد را رسانه ای کرده است ک مورد اعتراض موساد قرار قرار گرفته است. کارشناسان معتقدند پرونده این خلبان مفقود شده در لبنان یکی از بزرگترین شکست های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی محسوب می شود. زیرا این رژیم عوامل نفوذی و جاسوسی گسترده ای در آن سال ها در ساختار سیاسی و امنیتی لبنان داشته است. این درحالی است که دولت های غربی و برخی رژیم های عربی نیز در این پرونده در لبنان با اسرائیل همکاری وسیعی داشته اند.

 

نظر شما