شناسهٔ خبر: 49958979 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پاشينيان: مساله قره باغ نيازمند راه حل سياسي است

صاحب‌خبر -
پاشينيان: مساله قره باغ نيازمند راه حل سياسي است
خبرگزاری آریا- نخست وزیر ارمنستان گفت: مساله قره باغ نیازمند راه حل نهایی از طریق گفتگوی سیاسی و درچارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا است.
به گزارش خبرگزاری آریا، نخست وزیر ارمنستان گفت مسئله قره باغ نیازمند راه حل نهایی از طریق گفتگوی سیاسی و درچارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا «گروه مینسک» است.پاشینیان: مساله قره باغ نیازمند راه حل سیاسی است
نیکول پاشینیان در سفر رسمی خود به لیتوانی و در دیدار با نمایندگان جامعه ارمنی این کشور افزود آماده ایم در دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان همه نقشه‌های مناطق مین گذاری شده در منطقه قره باغ را به وی تحویل دهیم و رئیس جمهوری آذربایجان نیز در برابر این اقدام باید همه اسرای ارمنی جنگ قره باغ را به ارمنستان تحویل دهد.
درپی وقوع جنگ قره باغ بین این کشور و جمهوری آذربایجان در پاییز سال گذشته‏، بخش عمده‌ای از منطقه قره باغ را که سی سال در اختیار جمهوری ارمنستان بود؛ پس گرفت.
منابع خبری این کشور اعلام کردند در این جنگ هزاران نفر از دو طرف کشته شدند و تعدادی از نیرو‌های ارمنی به اسارت نیرو‌های جمهوری آذربایجان درآمدند که عده‌ای از آنها آزاد شدند، اما عده‌ای دیگر همچنان در اسارت هستند.
پاشینیان در دیدار با نمایندگان جامعه ارمنی لیتوانی گفت در دهه نود همزمان با استقلال ارمنستان از اتحاد شوروی سابق، ایران برای کشور ما راه زندگی محسوب می‌شد.
دفتر مطبوعاتی نخست وزیری ارمنستان در خبری که منتشر کرد به نقل از نیکول پاشینیان افزود ارمنستان دارای روابط صمیمیانه‌ای با ایران بوده و ایروان هرگز وارد دسیسه چینی علیه تهران نشده است و نخواهد شد.
وی گفت در مدت کوتاهی دو بار با آقای رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران ملاقات کردم و این مسئله نشان می‌دهد تا چه حد توسعه روابط با ایران برای ما اهمیت دارد.
نخست وزیر ارمنستان اضافه کرد ایران و ارمنستان در تلاش هستند تا طرح‌های مشترک اقتصادی دو کشور را هرچه زودتر اجرایی کنند.

نظر شما