شناسهٔ خبر: 49957943 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

تاثیر مهم تغییر تیم هسته ای بر مذاکرات وین

سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات وین گفت: اظهار داشت: تیم اجرایی هسته‌ای تغییر کرده و مذاکره کنندگان با توجه به برخی تغییرات نگاه‌هایی را خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به الجزیره عربی درباره زمان مذاکرات وین نیز اظهار داشت: آن‌چه به عنوان بزودی گفته شده یعنی به محض این‌که فرآیند مرور گفت‌وگوهای انجام شده در وین به پایان برسد. دولت جدید دو فرآیند و پروسه مرور را آغاز کرد یکی در خصوص اصل مذاکرات وین بود که آقای رئیسی و وزیر خارجه اعلام کردند که قطعا گفت‌وگوها در وین از سر گرفته خواهد شد و یک فرآیند بررسی دیگر آغاز شد و بی وقفه و در سطوح کارشناسی و همچنین در سطوح تصمیم گیران ادامه یافت که تمام نشده و به محض تمام شدن یک ساعت وقت را تلف نخواهیم کرد. البته بعید می‌دانم به ۹۰ روزی برسد که دولت بایدن به وین آمد. فکر نمی‌کنم به اندازه ۹۰ روز باشد.

*  تیم اجرایی هسته‌ای تغییر کرده

وی در پاسخ به این سؤال که از کجا گفت‌وگوهای وین آغاز خواهد شد؟ اظهار داشت: تیم اجرایی هسته‌ای تغییر کرده و مذاکره کنندگان با توجه به برخی تغییرات نگاه‌هایی را خواهند داشت که در اولین جلسه در وین گفت‌وگو خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: ما از فضای عمومی نه پیام می‌گیریم و نه می‌فرستیم. آن‌چه امیرعبداللهیان گفت براساس یک منطق بود و این‌که هر چه می‌گوییم براساس عمل است. ایشان برای مثال گفت پول‌های ایران و اعانه کسی نیست و این‌ پول‌ها می‌توانست برگرد/ فارس

 

نظر شما