شناسهٔ خبر: 49954916 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه هنری | لینک خبر

منفرد به «ریاست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گیلان» منصوب شد

صاحب‌خبر -

رسول منفرد که پیش از این دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار بود، طی حکمی از سوی محمدمهدی دادمان به ریاست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گیلان منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در حکمی رسول منفرد را به سمت ریاست حوزه هنری استان گیلان منصوب کرد. متن این حکم به شرح زیر است:

«در دوران مشروطيت، در دوران استبداد صغير، در دوران دست‌اندازی انگليسی‌ها و ديگر بيگانگان متجاوز به ايران، گيلانی‌ها نشان دادند که در مبارزه پيشرو هستند… بعد از آنکه شعله‌ انقلاب برخاست و انقلاب پيروز شد، همه ديدند يکی از نقاطی که آنچنان پای مردانگی و استقامت فشرد که همه را متوجّه خود کرد و هويّت و شخصيت خود را نشان داد، منطقه گيلان بود؛ چه در انقلاب، چه در جنگ، چه در روزهای قبل از جنگ در آغاز انقلاب، دين و ايمان و عشق و معنويت و جوهر ذاتی مردم اين منطقه، دست‌ها و انگشتان بيگانه را قطع کرد و اسلام و انگيزه‌های ايماني و خواستِ برخاسته از دل و جان مردم مؤمن اين استان را بر هوس‌های فاسد و مفسد بيگانگان غلبه داد. (رهبر معظم انقلاب اسلامی)

برادر ارجمند؛ جناب آقای رسول منفرد

گيلان نه تنها از لحاظ اقليمی و جغرافيايی، بلکه از لحاظ تاريخی و انسانی نيز موقعيتی ممتاز دارد؛ نوابغ و علما، فقيهان و فيلسوفان، شاعران و اديبان و صنعتگران و دانشمندان بزرگي عظمت آن خطّه عزيز و پُر برکت را رقم زده‌اند. مردم استان گيلان در دوران انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی نيز همچون تمامی تاريخ اين سرزمين مقدس صاحب افتخارات درخشانی هستند. خيزش نسل‌های پياپی شهيدان و مجاهدان فی سبيل‌ا… و بزرگ‌مردان فرهنگ و هنر از گيلان، گواه ديگری‌ست بر ظرفيت‌های عظيم و يگانه اين ديوار با برکت و باران خيز.
خوشبختانه امروز گيلان، چشمه جوشان استعدادهای فکری و هنری تازه‌نفس و خوش‌آتيه‌ای است که بلاشک سرمايه فردای انقلاب اسلامی و مايه اعتلای روزافزون اين مرز و بوم خواهند بود.
به همين سبب، به صحنه آوردن هنر انقلاب برای روايت، بازخوانی و بهره‌گيری ذخاير فرهنگی، تاريخی و هويتی آن استان، يکی از ضروری‌ترين کارهايی‌ست که بايد به جِد مورد توجه قرار گيرد. لذا نظر به صلاحيت و تجربيات ارزشمند و مؤثر شما، بنا به پيشنهاد معاون محترم راهبری استان‌های حوزه هنری، جنابعالي را به «ریاست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گیلان» منصوب می‌نمايم.

 

از شما انتظار می‌رود در دوران مسئولیت‌تان؛

  • ذيل سياست‌های کلان حوزه هنری بر تنظيم، تصويب و اجرای سند راهبردی حوزه هنری استان همّت گماريد.
  • برای شناسايی و پرورش نسل مستعد و نوخاسته هنر انقلاب اسلامي در استان با همّتي مضاعف اقدام کنيد.
  • شبکه‌ای منسجم، کارآمد و هم‌افزا از هنرمندان مؤمن و انقلابي استان را در مجموعه‌ حوزه هنری استان به عنوان مرکز رشد هنر انقلابی سامان دهيد.
  • در معرفی قله‌های هنر انقلابی استان در تراز ملی و بين‌المللی بکوشيد.
  • ظرفيت ارتباط مستمر و مؤثر با هيأت انديشه‌ورز حوزه هنری استان، نهادها، تشکل‌های مردمی، دينی و انقلابی و اعضای جبهه‌ فکری، فرهنگی و هنری انقلاب اسلامي استان را فعال نماييد و …»

انتهای پیام/

نظر شما