شناسهٔ خبر: 49950956 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

سفر وزیرخارجه ارمنستان به تهران

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان امروز در قالب یک سفر کاری لحظاتی پیش وارد تهران شد.

صاحب‌خبر -

فرارو- آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان به منظور دیدار و گفتگو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود پیش از ظهر امروز (دوشنبه) وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد و مورد استقبال علیرضا حقیقیان دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه قرار گرفت.

قرار است وزرای خارجه ظهر امروز دیدار و در نشست خبری مشترک حضور یابند.

وزارت خارجه ارمنستان امروز در صفحه توئیتری خود اعلام کرد که «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان امروز (دوشنبه) برای یک دیدار کاری به ایران سفر می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در خصوص سفر امروز میرزویان به تهران نوشت: «چهارم اکتبر (دوشنبه ۱۲ مهر ماه)، آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان یک سفر کاری به جمهوری اسلامی ایران دارد. در این دیدار، نشستی با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران برنامه‌ریزی شده است که پس از آن وزرای خارجه یک بیانیه مشترک ارائه می‌کنند».

این سفر در حالی انجام صورت گرفته که روابط ایران و جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر پر تنش بوده است.

ارتش ایران به خاطر تحرکات مرزی آذربایجان رزمایش بزرگی برگزار کرد.همچنین ایران به آذربایجان درباره ارتباط و همکاری با اسرائیل هشدار داده است. 

جمهوری آذربایجان سال گذشته در جنگی یک ماهه بر سر منطقه قره‌باغ با ارمنستان موفق شد بخش وسیعی از این منطقه را تصرف کند.

پیش از سفر وزیر خارجه ارمنستان به تهران پاشینیان نخست وزیر این کشور تاکید کرد ایروان هرگز در هیچ توطئه‌ای علیه ایران دخیل نبوده و نخواهد بود. 

او گفت: «محافل خاصی هستند که هر از چندگاهی مطالبی را در مطبوعات ایران منتشر می‌کنند که ارمنستان در برخی توطئه‌ها علیه ایران دست دارد. من اطمینان دارم که شرکای ایرانی ما می‌دانند که جمهوری ارمنستان هرگز در هیچ توطئه ای علیه ایران دخیل نبوده و نخواهد بود، زیرا ما این روابط را بسیار ارزشمند می‌دانیم و هرگز فراموش نخواهیم کرد که ایران در اوایل دهه ۹۰ مسیر حیات برای ارمنستان بود.»

نظر شما