شناسهٔ خبر: 49915595 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بورل: برای حل بحران یمن با انصارالله مذاکره می کنیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام گفت وگو با گروه انصارالله برای حل بحران یمن، در عین حال گفت: وضعیت بشردوستانه و سیاسی در یمن نیاز به توجه بیشتری دارد.

به گزارش شفقنا از ایسنا، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در موضعی جانبدارانه به العربیه تاکید کرد: اتحادیه اروپا از اقدامات گروه «انصارالله» آگاه است و آنها را محکوم می‌کند، اما برای حل بحران یمن با مسؤولان این گروه گفت‌وگو می‌کند.

وی در پایان جلسه عمومی پارلمان اروپا گفت که «وضعیت بشردوستانه و سیاسی در یمن نیاز به توجه بیشتری دارد، زیرا جنگ ویرانگر است و پیامدهای بشردوستانه قابل توجهی دارد».

بورل ضمن تأکید بر لزوم حل بحران یمن «تنها از راه ‌حل سیاسی و با توافق طرفین درگیری و حامیان آنها»، خواستار «اعمال فشار بر کشورهایی شد که از جنگ حمایت می‌کنند و به طرف‌های درگیر سلاح می‌دهند».

همچنین مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد که اروپا برنامه‌ای پنهان در لبنان ندارد و برای حمایت از مردم لبنان تلاش می‌کند.

جوزپ بورل گفت: «ما از لبنان و لبنانی‌ها بسیار حمایت می‌کنیم و کمک‌های زیادی را نیز ارائه کرده‌ایم».

بورل در ادامه بر لزوم ازسرگیری مذاکرات برجام اشاره کرد و افزود: «تنها راه جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای‌، مذاکره است و من شکست مذاکرات وین درباره پرونده هسته‌ای ایران را تصور نمی‌کنم».

وی در بخش دیگری از سخنانش به تحولات افغانستان پرداخت و اظهار کرد که بهترین تجربه‌ای که می‌توان از تحولات اخیر افغانستان آموخت این است که راه‌حل نظامی، بحران را حل نخواهد کرد.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: افغانستان به ما آموخت که دموکراسی را نمی‌توان از راه نظامی تحمیل کرد و مأموریت این کشور در ایجاد یک دولت مدرن شکست خورد.

نظر شما