شناسهٔ خبر: 49914607 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

انهدام باند سارقان طلاجات زنان در غرب تهران

صاحب‌خبر -
انهدام باند سارقان طلاجات زنان در غرب تهران
خبرگزاری آریا- رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند سارقان خشن طلاجات زنان در غرب تهران خبر داد و گفت: متهمان با تهدید بانوان در مکان‌های خلوت، طلاجات آنان را زورگیری می‌کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جلیل موقوفه ای در توضیح این خبر بیان داشت: به دنبال چند فقره سرقت طلا از بانوان گذری توسط سرنشینان خودرو، خانمی با مراجعه به کلانتری 133 شهر زیبا اعلام کرد، هنگام تردد در معابر عمومی راننده و 2 سرنشین یک دستگاه خودروی سواری 206 با همکاری یکدیگر با استفاده از گاز اشک آور وی را تهدید و النگو وی را سرقت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه ماموران کلانتری در بررسی‌های اولیه به دست آوردند، پلاک نصب شده بر روی خودروی 206 سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت دارد، ادامه داد: گشت زنی‌های هدفمند برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد تا اینکه ماموران موفق شدند خودروی سارقان را شناسایی کنند.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: طرح مهار سارقان آغاز شد و راننده و سرنشینان خودرو بدون توجه به فرمان‌های پلیسی از محل با سرعت بالایی متواری می‌شدند تا اینکه ماموران موفق شدند پس از تعقیب و گریز 30 دقیقه‌ای با شلیک به سمت لاستیک خودرو آن را متوقف کنند.
سرهنگ موقوفه‌ای اظهار کرد: در این عملیات یکی از سارقان دستگیر شدند و 2 تن از سارقان از محل گریختند و متهم پس از انتقال به کلانتری به زورگیری و سرقت طلاجات از بانوان با همکاری همدستانش در محل‌های خلوت معترف شد.
وی در پایان گفت: تاکنون 11 نفر از بانوان به کلانتری 133 مراجعه و این فرد را شناسایی کرده‌اند. همچنین تحقیقات در خصوص دستگیری مالخر و 2 سارق دیگر نیز در حال اقدام است.

استفاده از گاز اشک آور برای سرقت
معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زورگیری که با همکاری همدستش و با استفاده از گاز اشک آور از مال باختگان سرقت می‌کرد، خبر داد.
علی کنجوریان در توضیح این خبر اظهار کرد: مرد جوانی به اتهام سرقت و استفاده از گاز اشک آور به پلیس آگاهی ارجاع شد.
وی بیان کرد: گزارش اولیه نشان از این داشت که متهمان توسط ماموران کلانتری 116 هنگام موبایل قاپی مشاهده شده اند و هنگام فرار به سمت ماموران حمله ور و از گاز اشک آور استفاده کرده اند که یکی از متهمان دستگیر می‌شود و متهم دیگر از محل می‌گریزد.
معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، افزود: متهم مدعی بود تلفن همراه مکشوفه سرقتی نبوده بلکه مال باخته به قصد دوستی با وی این گوشی را در اختیار او قرار داده است.
سرهنگ کنجوریان با بیان اینکه در بررسی‌های پلیسی مشخص شد متهم سابقه دار بوده و بار‌ها دستگیر شده و تحت تعقیب کیفری است، ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی کارآگاهان همدست وی را شناسایی کردند و متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به 40 فقره موبایل قاپی از شهروندان معترف شد و اظهار کرد در صورتی که با مقاومت شهروندان مواجه می‌شدیم با استفاده از گاز اشک آور، تلفن همراه مال باختگان را زورگیری می‌کردیم.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون 23 تن از مال باختگان شناسایی و تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارق متواری کماکان ادامه دارد.

کلاهبرداری کارت به کارت
رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با ترفند برنده شده در برنامه‌های رادیویی، از 80 مال باخته کلاهبرداری کرده بود.
سرهنگ علی عزیز خانی در توضیح خبر گفت: مرد جوانی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه و از کلاهبرداری پیامکی شکایت کرد.
وی عنوان کرد: تحقیقات نشان می‌داد که مرد ناشناسی با تلفن همراه شاکی تماس گرفته و به بهانه برنده شدن در مسابقه رادیویی، از او خواسته برای دریافت جایزه اش به مقابل دستگاه عابر بانک برود. اما با چرب زبانی و گیج کردن شاکی، از حساب شاکی پول برداشت کرده است.

کلاهبرداری از داخل زندان
سرهنگ کارآگاه عزیزخانی افزود: با شکایت مرد جوان، تحقیقات برای شناسایی مرد کلاهبردار آغاز شد. در ادامه تحقیقات کاراگاهان با شکایت‌های مشابه مواجه شدند. در تمامی شکایت ها، مال باختگان پیامک برنده شدن در مسابقه رادیوی یا سفر عتبات عالیات دریافت کرده و به درخواست فرد کلاهبردار به مقابل دستگاه عابر بانک رفته و به جای دریافت جایزه، تمامی موجودی حسابشان را به حساب فرد کلاهبردار واریز کرده بودند.
در ادامه تحقیقات، کاراگاهان پایگاه هشتم پلیس اگاهی موفق به شناسایی عامل این کلاهبرداری شدند. محمود، متهم جوانی که 15 سال قبل دست به جنایت زده بود و در یکی از زندان‌های شهر تحمل حبس می‌کرد، عامل این کلاهبرداری بود. او با تلفن همراهی با مال باختگان تماس گرفته و با ترفند و چرب زبانی حساب هایشان را خالی می‌کرد.

کلاهبرداری با تلفن
وی تصریح کرد: با شناسایی عامل کلاهبرداری، متهم جوان پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس پرونده از زندان به پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد. محمود در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و گفت با تلفن همراه با شاکیان که هیچ شناختی از ان‌ها نداشتم تماس گرفته و با ترفند برنده شدن در مسابقه رادیویی یا سفر زیارتی ان‌ها را به مقابل عابر بانک می‌کشاندم. شکات هم که وسوسه شده بودند به امید برنده شدن جایزه هر آنچه را می‌گفتم انجام می‌دادند و به جای دریافت جایزه، تمامی پول هایشان را به من می‌دادند.
وی ادامه داد: تاکنون به این شیوه و شگرد از حدود 80 نفر کلاهبرداری کرده ام. مقدار کلاهبرداری ام متفاوت بوده است و این مقدار از یک میلیون تومان تا 10 میلیون تومان بود.
سرهنگ کارآگاه عزیزخانی در پایان گفت: با اعتراف کلاهبردار، تحقیقات برای شناساسی سایر مالباختگان احتمالی از سوی کارآگاهان پایگاه هشتم‌پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

فروش لوازم سرقتی در سایت‌های خرید و فروش سارق را گرفتار کرد
معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقی با 133 شاکی خبر داد و گفت: فروش لوازم سرقتی در سایت‌های خرید و فروش سارق را گرفتار کرد.
سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت: مرد جوانی به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و اظهار کرد، لوازم داخل خودرو شامل لپ تاپ، دسته چک و مدارک خودرو به ارزش 6 میلیارد ریال از داخل خودرواش سرقت شده است.
وی افزود: با شکایت مرد جوان، رسیدگی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان به دست آوردند که سارق قصد فروش اموال سرقتی را در فضای مجازی دارد.
معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران در ادامه به دستگیری فروشنده اموال سرقتی اشاره و بیان کرد: متهم در تحقیقات پلیسی مدعی شد که لپ تاپ را به مبلغ 80 میلیون ریال از فردی خریداری و از سرقتی بودن آن بی خبر است.
این مقام انتظامی اضافه کرد: در چندین عملیات پلیسی در نهایت کارآگاهان موفق شدند سارق را شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی وی را دستگیر کنند.
سرهنگ نجفی تصریح کرد: متهم به جرم ارتکابی معترف و تاکنون 133 تن از مال باختگان شناسایی شده اند و تحقیقات پلیسی همچنان ادامه دارد.

کشف 15 میلیارد ریالی کالای قاچاق در تهران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف 15 میلیارد ریال پارچه قاچاق در جنوب تهران خبر داد.
سرهنگ علی ولی پور گودرزی گفت: کارآگاهان این پلیس هنگام گشت زنی در محدوده خیابان "خیام"، یک دستگاه خودروی کامیونت که در حال تخلیه مقادیری کالا برروی زمین بود مشاهده و به بررسی موضوع پرداختند.
وی بیان کرد: راننده خودرو خود را مالک اموال معرفی نمی‌کرد و اظهار کرد، به درخواست فردی این کالا‌ها را از انبار کالایی به همراه راننده یک دستگاه خودروی وانت بارگیری کرده و راننده خودروی وانت قبل از حضور ماموران محل را ترک کرده است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران ابراز داشت: با بررسی مدارک راننده خودرو، مشخص شد کالا‌های تخلیه شده قاچاق بوده و فاقد مجوز‌های گمرکی و بارنامه است.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در این ماموریت 131 طاقه پارچه قاچاق کشف شد، عنوان کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده را 15 میلیارد ریال محاسبه کرده اند.
سرهنگ گودرزی افزود: تحقیقات پلیسی برای شناسایی مالک کالا‌های کشف شده ادامه دارد.

نظر شما