شناسهٔ خبر: 49906718 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نامزد خاشقچی بار دیگر خواستار محاکمه بن سلمان شد

«خدیجه چنگیز» نامزد «جمال خاشقچی» نویسنده عربستانی در سومین سالگرد قتل او بار دیگر بر لزوم محاکمه «بن سلمان» ولیعهد عربستان تاکید کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌‌الملل خبرگزاری تقریب،«خدیجه چنگیز» نامزد «جمال خاشقچی» نویسنده عربستانی، روز گذشته در مراسم سومین سالگرد قتل نامزدش در برابر سفارت عربستان در آمریکا و مراسم روشن کردن شمع در نزدیکی ساختمان کنگره حاضر شد.
 
چنگیز با پرده برداری از تصویر خاشقچی که با کاغذ روزنامه ساخته شده بود، نسبت به دیدار «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان چند روز پیش از سالروز قتل خاشقچی ابراز نارضایتی کرد.

وی در مراسم روشن کردن شمع در نزدیکی کنگره آمریکا که توسط سازمان‌های حقوقی برگزار شد، گفت: این بود محاکمه‌ای که بایدن به آن متعهدشد؟

وی با اشاره به حروف نخست نام محمد بن سلمان که از سوی اداره اطلاعات آمریکا به صدور دستور قتل خاشقچی  متهم شده است، گفت: «MBS» جمال را از من و همه جهان گرفت؛ آیا او را محاکمه می‌کنید؟

خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی در تبعیدگاه اختیاری خود در ایالات متحده زندگی می‌کرد و با نوشتن مقالاتی در روزنامه واشنگتن پست ولیعهد جوان عربستان را مورد انتقاد قرار می‌داد.

در روز دوم اکتبر سال 2018 وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد تا اطلاعات ازدواج خود با خدیجه چنگیز را ثبت کند. اما براساس گزارش مسئولین آمریکایی و ترک گروه ترور سعودی در انتظار او بودند و او را به قتل رساندند و جسد او هرگز پیدا نشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا در این باره تصریح کرد: مسئله با اهمیت‌تر برای ما خرید سلاح توسط عربستان از آمریکا و همراهی آنها در دشمنی با ایران است.

اما بایدن متعهد به رویکرد سخت‌تری شد و با افشای اطلاعاتی از مجازات چند تن از مسئولین سعودی خبرداد که بن سلمان در میان آنها نبود.





 

نظر شما