شناسهٔ خبر: 49899230 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سپید | لینک خبر

ارکان جدید سازمان نظام پزشکی مشخص شد

صاحب‌خبر -

محمد رئیس‌زاده با 150 رای از ۲۷۴ رای ماخوذه
به عنوان رئیس کل منتخب سازمان نظام پزشکی کشور برگزیده شد
روز گذشته در جلسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، انتخابات ارکان این سازمان هم برگزار و بر اساس نتایج آرای این انتخابات، رئیس کل، اعضای شورای عالی و بازرسان سازمان انتخاب شدند.
به گزارش سپید، محمد رئیس زاده، جراح عروق و رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با 150 رای از ۲۷۴ رای ماخوذه در انتخابات رئیس کل منتخب سازمان نظام پزشکی کشور به عنوان رئیس انتخاب شد.
محمد رئیس زاده متولد سال ۱۳۵۴ و اهل خوزستان است. وی فارغ‌التحصیل دبیرستان نمونه دکتر حسابی اهواز است و پزشکی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوره تخصصی جراحی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بیمارستان شهدای تجریش و دوره فوق تخصصی جراحی عروق را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده است. همچین رئیس‌زاده دوره تکمیلی «اندو واسکولار» را در بیمارستان جماران سپری کرده است. وی دارای رتبه علمی دانشیار است و عضویت در فرهنگستان علوم پزشکی، معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال ۸۷ تا ۸۹، ریاست سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از سال ۸۹ تا ۹۸، قائم مقامی بیمارستان بقیه‌الله از سال ۹۲ تا ۹۳، معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله از سال ۹۳ تا ۹۵ و ریاست دانشکده پزشکی بقیه‌الله از سال ۹۶ تاکنون را در کارنامه دارد. وی همچنین کارشناس جراحی عروق در کمسیون‌های اداره کل پزشکی قانونی، عضو هیات مدیره انجمن جراحان عروق ایران، عضو انجمن جراحان عروق اروپا، عضو شورای قطب ترومای کشور، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله و مدیر گروه علوم انسانی پزشکی دانشگاه (medica- humanity) است. رئیس زاده تاکنون ۳ مقاله فارسی، ۸ مقاله انگلیسی و ۲ کتاب منتشر کرده است.
نتایج انتخابات
در انتخابات رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور چهار نفر کاندیدا شده بودند که بر اساس اعلام سازمان نظام پزشکی، نتایج شمارش آرای کاندیداهای این انتخابات به این شرح اعلام شد: محمد رئیس‌زاده با 150 رای، علیرضا اسپید با ۹2 رای، محمد رازی ۲۵ رای، جهانشاه جهانگیری‌پور 2 رای.
از سوی دیگر، نتایج انتخابات بازرسان مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور نیز اعلام شد که طی آن محمدرضا اقبالی ۱۲۶ رای، فهیمه قاسمی با ۸۰ رای، علی محمد مظلومیان با ۷۶ رای و سید امیر پاشا طبائیان با ۶۷ رای (علی‌البدل) انتخاب شدند. همچنین نتایج انتخابات هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان هم به این شرح اعلام شد: حسین انصاری مود 122 رای، اردوان یاراحمدی 99 رای، ایرج کریم فر 88 رای و سعید شاه قاسمی 86 رای.
اسامی منتخبین هشتمین دوره شورای عالی سازمان نظام پزشکی هم از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در گروه‌های پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، علوم آزمایشگاهی، مامایی و لیسانسه‌های پروانه‌دار به این شرح اعلام شد:
در گروه پزشکان، منصور جعفری نمین با 152 رای، علیرضا مدرکیان با 144 رای، علی سالاریان با 129 رای، علی چنگیزی 122 رای، محمد رضا جباری با 113 رای، داریوش طاهرخانی با 112 رای، محمد هادی صادقی با 107 رای، قاسم رحمت پور با 106 رای، علی دباغ با 104 رای، محمد باقر حیدری با 102 رای، لاله تدین با 101 رای، عبدالرسول صداقت با 98 رای، حسین احمدی با 88 رای حائز اکثریت آرا شدند.
فاطمه خوشنویسان، عباسعلی جوادی، آرمین عباسی، عباس آقازاده و سلیمان علاقی هم به عنوان اعضای علی البدل گروه پزشکان برگزیده شدند.
اما در گروه دندانپزشکان، بهنام عباسیان با 102 رای، عباسعلی خادمی با 85 رای، سید خسرو شمسیان با 74 رای به شورای عالی راه یافتند و سعید ساعی هم با 72 رای بع عنوان عضو علی البدل گروه دندانپزشکان انتخاب شد.
در گروه داروسازان محمود فاضل با 159 رای، یدالله سهرابی با 141 رای و احمد آدینه با 88 رای به شورای عالی راه یافتند و محمد خلیلی با 87 رای به عنوان عضو علی البدل انتخاب شد.
منتخبان گروه علوم آزمایشگاهی: محمد رضا امینی فرد 174 رای، سید علی اکبر سید مهدی 146 رای و محمد جواد عبیداوی 121 رای (عضو علی البدل)
منتخبان گروه مامایی: شکوفه اژدری 158 رای، نوشین زنده زبان 128 رای و لیلا محمد خانی شهری 114 رای (عضو علی البدل)
منتخبان گروه لیسانسه‌های پروانه دار: فرجود شکوهی 160 رای، اشکان آذرکیش 127 رای و جواد ملایی 107 رای (عضو علی البدل)
ظفرقندی: سرمایه جامعه پزشکی در بالاترین درجه خود قرار دارد
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: «تحکیم و ارتقای منزلت و سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی از جمله کارهایی بوده است که در این دوره کاری سازمان نظام پزشکی در دستور کار قرار داشته است. امروز سرمایه جامعه پزشکی در بالاترین درجه خود قرار دارد.»
محمدرضا ظفرقندی، روز جمعه ۹ مهرماه در مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، به ارائه گزارشی از اهم فعالیت‌های انجام شده در دور هفتم کاری سازمان نظام پزشکی پرداخت و اظهار کرد: «برنامه‌ریزی‌ها و ریل گذاری‌هایی برای ادامه کار در سازمان پایه‌ریزی شده است.»
وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان در دوران کرونا گفت: «از ابتدای شروع اپیدمی کرونا بر آن شدیم تا آموزش‌های لازم برای مقابله با کووید۱۹ را علاوه بر پزشکان به عموم مردم نیز داشته باشیم که این مهم با همت معاونت آموزشی سازمان انجام شد و همچنان ادامه دارد.»
ظفرقندی افزود: «ثبت رویداد ملی کروناروایت اقدام مهم دیگری بود که با شروع پاندمی انجام دادیم، زیرا یک افتخار ملی بوده و باید برای نسل‌های آینده این جانفشانی‌ها ثبت می‌شد. بنابراین ۱۰ جلد کتاب مشتمل بر فیلم، روایت، داستان و نقاشی و ... تهیه شد. در کنار این مهم بحث پشتیبانی و توزیع اقلام بهداشتی و تهیه ماسک و موادضدعفونی از ابتدای روزهای پاندمی کرونا را برای همکارانمان در کلانشهرها و شهرهای دور افتاده داشتیم که اتصال خوبی بین بدنه نظام پزشکی‌ها و جامعه پزشکی ایجاد کرد.»
وی در ‌بخش دیگری از سخنان خود به بیان سایر اقدامات انجام شده در دور هفتم کاری سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: «اهتمام به اخلاق حرفه‌ای، تدوین منشور حقوق جامعه پزشکی ایران، تحکیم و ارتقای منزلت و سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی و مقابله با تهاجم و تخریب جامعه پزشکی و همچنین توجه به پالایش درونی از جمله مواردی بود که به آن پرداختیم.»
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با گریز به بحث اقتصاد سلامت و تعرفه‌های خدمات پزشکی اذعان کرد: «در خصوص اقتصاد سلامت که تعرفه‌های خدمات پزشکی جزئی از آن است ریل‌گذاری کرده و کار پژوهشی انجام دادیم تا هزینه‌های تمام شده خدمات استخراج شده و اجزای فنی و حرفه‌ای تفکیک شوند.»
ظفرقندی ادامه داد: «هر کاهشی در زمینه تعرفه‌های واقعی و هزینه‌های سلامت به ضرر کیفیت خدمات سلامت و نیز مردم بوده و اساسا یک بحث انحرافی است.»
وی اظهار کرد: «در اواخر سال ۹۹ و ابتدای سال ۱۴۰۰ ظرف مدت سه ماه توانستیم ۳۰ درصد افزایش تعرفه خدمات را دو مرتبه اعمال کنیم که این امر بی‌سابقه و گره گشا بود.»
به گفته وی کتاب ارزش نسبی خدمات، نسخه و امضای الکترونیک، تشکیل کمیسیون ملی صلاحیت حرفه‌ای و ساماندهی تبلیغات، مالیات بر درآمد جامعه پزشکی، سامان بخشی بودجه و خزانه‌داری کل، تفکیک نظام پزشکی تهران بزرگ و برگزاری با شکوه این دوره مجمع عمومی از جمله اقداماتی است که در دور هفتم کاری سازمان نظام پزشکی صورت گرفته است.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه این سازمان حداکثر همکاری را برای برگزاری انتخابات دوره هشتم انجام داده و هر کجا لازم بود اعتراض و از حقوق جامعه پزشکی دفاع کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: «وقتی ریاست یک انجمن علمی با بیش از سی سال سابقه رد صلاحیت می‌شود، اعضای جوان جامعه پزشکی با چه انگیزه‌ای در این مسیر قدم بگذارند.»
وی یادآور شد: «نقش سازمان نظام پزشکی مطالبه‌گری است و در دوره تصدی‌گری خود به عنوان مسئول هر جا حقی از همکاران ضایع شد پیگیری کردم. امیدوارم در چهار سال آتی انسجام و همکاری لازم بین ارکان مختلف سازمان برای پیشبرد اهداف سازمان وجود داشته باشد.»
صحبت‌های ظفرقندی با اشاره به روز مولانا و خواندن شعری از وی با تشویق طولانی مدت و ایستاده حاضران مجمع عمومی پایان یافت.
عباس آقازاده نیز که ریاست مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی را در روز جمعه برعهده داشت، به ایسنا توضیح داد: «تعداد اعضای مجمع عمومی ۲۷۷ نفر هستند. در این جلسه، اعضای هیات رئیسه مجمع و سایر اعضا و ارکان سازمان نظام پزشکی انتخاب شدند.»
همچنین عبدالحسین روح الامینی، نماینده مردم تهران و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات هشتمین دوره سازمان نظام پزشکی هم اظهار کرد: «انشاء الله این مجمع شروع مبارکی برای چهار سال آتی باشد و همه ارکانی که در این جلسه انتخاب شدند، دست به دست یکدیگر داده و یدواحدی برای پیشبرد امور سازمان نظام پزشکی باشند.»
وی با اشاره به این که نظام پزشکی کشور باید از این جایگاه رفیعی که دارد چندین مرتبه بالاتر رود، افزود: «سازمان نظام پزشکی به عنوان یک مجموعه صنفی حرفه‌ای و علمی باید به بالاترین درجه لازم برای خدمت به خلق خدا و مردم و نیازمندان برسد.»
روح الامینی با بیان این که از اواخر سال ۹۹ از وزیر وقت بهداشت درخواست کردیم تا هر چه زودتر مقدمات برگزاری انتخابات هشمین دوره سازمان نظام پزشکی را آماده کند، ادامه داد: «به گونه‌ای تدبیر شد تا امکان حضور همکاران رزیدنت نیز در انتخابات فراهم شود و آنان بتوانند در این امر مهم شرکت داشته باشند. با افتخار این را عرض می‌کنم که تعداد ثبت نام کنندگان و شرکت کنندگان در این دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی افزایش داشت و علیرغم برخی از بحث‌های سیاسی که وجود داشت بهترین شرایط رقابت فراهم شد.»
رئیس هیات مرکزی نظارت بر هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در خصوص ردصلاحیت‌ها نیز اذعان کرد: «حدود ۳۰۰ اعتراض در این زمینه رسیدگی شد و خیلی از همکاران بازگشتند و به عنوان کاندیدا در این دوره از انتخابات شرکت کردند. تمام موارد به دقت مورد بررسی دوباره قرار گرفت و بیش از ۷۱ هزار شرکت کننده از سراسر کشور داشتیم.»
وی تاکید کرد: «در خصوص بررسی صلاحیت‌ها دو قاضی عالی رتبه از دیوان عالی کشور به همراه سایر اعضای هیات مرکزی داشتیم. بررسی صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان نیز عموما با اجماع نظر همه اعضا رسیدگی شد. همه این مراحل طبق آئین‌نامه و با رعایت اصول و موازین قانونی و اخلاقی صورت گرفت.»
یکی از اعضای شورای عالی نظام پزشکی که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، در گفتگو با سپید گفت: «عمده افرادی که در انتخابات جمعه رای آوردند، افرادی هستند که سابقه کار صنفی در حوزه جامعه پزشکی ندارند. همین موضوع، نگران کننده است و جای تعجب دارد. امیداریم به هر حال نمایندگان جدید جامعه پزشکی بتوانند مشکلات و دغدغه‌های جامعه پزشکی را برطرف کنند.»
پیام تبریک وزیر بهداشت به رئیس کل منتخب سازمان نظام پزشکی
بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در پیامی انتخاب محمد رئیس‌زاده به عنوان رئیس کل منتخب سازمان نظام پزشکی کشور را تبریک گفت.
در بخشی از متن این پیام تبریک آمده است: «حسن اعتماد اعضای محترم مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور در انتخاب شایسته جنابعالی به عنوان رئیس کل منتخب سازمان نظام پزشکی کشور که بیانگر تعهد، شایستگی و قابلیت‌های علمی و اجرایی فراوان آن برادر عزیز است، موجب خرسندی اینجانب شد. امید است با عنایت به حسن نظر و توانمندی‌های آن جناب همچنین با وفاق، همدلی و همراهی اعضای محترم شورای عالی سازمان نظام پزشکی و همکاران ما در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گام‌های مفید و موثری در جهت ارتقای نظام سلامت کشور برداریم. از درگاه حضرت احدیت توفیق روزافزون و تداوم نعمت خدمت برای جنابعالی تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دستیابی به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مسالت دارم.»

نظر شما