شناسهٔ خبر: 49895505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیماران و محرومان در پناه امام رضا (ع)/ خدمات گسترده بنیاد کرامت رضوی در موج پنجم کرونابا ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال

گروه استان‌ها- تعداد گروه‌های جهادی فعال در طرح‌های حمایتی بنیاد کرامت رضوی در مناطق کم برخوردار کشور ۴۴۰ گروه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، آستان قدس رضوی در طول 18 ماه کرونایی کشور، خدمات گسترده‌ای به بیماران، نیازمندان و مستضعفان ارائه کرده که بخش قابل توجهی از آن به همت بنیاد کرامت رضوی، پای کار آمدن کانون‌های خدمت در استان‌ها و مشارکت خادم یاران و یاوران رضوی محقق شده است.

این بنیاد با همراهی خادمیارن رضوی در اقصی نقاط کشور تلاش کرده باری از روی دوش مردم و کادر درمانی بردارد و به لطف حضرت رضا(ع) در این مسیر موفق بوده است.

در موج پنجم کرونا نیز خادمیاران رضوی خدمات گسترده‌ای در سراسر کشور ارائه کردند، از تهیه و توزیع ماسک و کپسول اکسیژن و پرداخت هزینه دارو و درمان بیماران گرفته تا توزیع بسته‌های معیشتی و رفع نیازهای اقتصادی مستمندان.

بیش از 450 میلیارد ریال مشارکت در موج پنجم

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با ارائه گزارشی از روند خدمت‌رسانی کانون‌های خدمت رضوی در سراسر کشور گفت: همزمان با شدت گرفتن موج پنجم کرونا، بنیاد کرامت رضوی برای کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌دیده از این بیماری و حمایت از کادر درمان کشور، اقدامات گسترده‌ای را از طریق کانون‌های خدمت رضوی در استان‌ها ساماندهی کرد.

محمدحسین استادآقا  افزود: در این مدت، خدمات متنوعی برای مقابله با موج بیماری در 31 استان کشور ارائه شد و با همراهی خادمیاران رضوی و مشارکت اقشار مختلف مردم در این حرکت مؤمنانه، خدماتی به ارزش بیش از 450 میلیارد ریال ارائه شد.

وی ادادمه داد: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی  به ارزش افزون بر 137 میلیارد ریال، طبخ و توزیع غذای گرم به میزان 116 میلیارد ریال و نیز انجام قربانی و توزیع گوشت تازه به ارزش بیش از 42 میلیارد ریال بین نیازمندان استان‌های مختلف کشور در موج پنجم صورت گرفت.

اهدای 2846 تجهیزات بیمارستانی و 1124 کپسول اکسیژن

مهدی رضوی کیا مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی در استان‌ها هم جزئیات خدمات ارائه شده را تشریح کرد و گفت: تهیه 2 هزار و 846 دستگاه ملزومات بیمارستانی به ارزش افزون بر 39 میلیارد ریال، تهیه و توزیع یک هزار و 124 عدد کپسول اکسیژن به میزان بیش از 43 میلیارد ریال، توزیع یک میلیون و307 هزار عدد ماسک به ارزش بیش از 5 میلیارد ریال، توزیع 166 هزار و 637 لیترمواد ضدعفونی به ارزش 41 میلیارد ریال و راه‌اندازی 42 کارگاه تولید ماسک، از جمله اقدامات بهداشتی و درمانی بنیاد کرامت رضور در موج پنجم کرونا بوده است.

پوشش هزینه درمان 2476 بیمار و ویزیت رایگان 17 هزار نفر

رضوی کیا افزود: همچنین با طرح پوشش هزینه‌های درمانی محرومین، این خدمت ارزشمند به 2 هزار و 476 بیمار و به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال ارائه شد. علاوه بر آن، 17 هزار و 331 ویزیت رایگان به میزان افزون بر 5 میلیارد ریال، پرداخت اجاره خانه معوق بیماران کرونایی به ارزش بیش از 3 میلیارد ریال و نیز جمع‌آوری نذورات درمانی به میزان بیش از 2 میلیارد ریال انجام شد. 

وی تعداد گروه‌های جهادی فعال در طرح‌های حمایتی بنیاد کرامت رضوی در مناطق کم برخوردار کشور را 440 گروه اعلام کرد و افزود: اجرای طرح «آقا حساب کردند» نیز در موج پنجم کرونا استمرار یافت و تسویه بدهی نیازمندان به فروشگاه‌های محل زندگی، پرداخت بدهی قبوض و همچنین تامین اجاره خانه معوق محرومان در این مدت صورت پذیرفت که در مجموع شامل بیش از 6 میلیارد ریال در این حوزه‌ها هزینه شد.

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی در استان‌ها در رابطه با حمایت‌های صورت گرفته از کادر درمان گفت: در طول موج پنجم کرونا از 614 نفر از کادر درمان فعال در مراکز درمانی و بیمارستانی سطح کشور با اهدای هدایایی به ارزش 307 میلیون ریال تقدیر شد. همچنین در این مدت، 2 هزار و 599 خادمیار رضوی در فرآیند خدمت‌رسانی به بیماران، همراه و همکار کادر درمان بودند. ضمن آنکه276 خادمیاران رضوی، در یکی از سخت‌ترین کارهای این مدت یعنی غسل دادن فوت شدگان کرونا، همکاری داشتند.

انتهای پیام/ح

نظر شما