شناسهٔ خبر: 49886990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روایت تسنیم از درد ۱۰ ساله اهالی ‌تنگ سرخ با احداث سد / مردم ۱۵ روستای این منطقه در برزخ "ماندن و رفتن" مانده‌اند + فیلم

گروه استان‌ها ـ سفر آیت‌الله رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد و بازدید از سد تنگ سرخ فرصتی شد تا مردم روستاهای اطراف درد ۱۰ ساله خود را با رئیس جمهور در میان بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج‌، اراضی اطراف سد تنگ سرخ یاسوج بعد از گذشت 10 سال هنوز تملک نشده و مردم 15 روستای این منطقه در برزخ ماندن و رفتن مانده‌اند.

سد تنگ سرخ یاسوج سال 90 با هدف با هدف تامین آب بلند مدت شرب و صنعت این شهر به میزان 42.5 و 25.5 شرب و 17 صنعت میلیون متر مکعب در سال و همچنین تامین نیاز زیست محیطی و حق آبه‌های کشاورزی بر روی رودخانه بشار کلنگ زنی شد ولی با وجود پیشرفت یزیکی 40 درصد هنوز اراضی آن تملک نشده است.

یکی از اهالی تنگ سرخ به تسنیم می‌گوید: امرار و معاش مردم روستا در یک قرن اخیر از طریق همین اراضی بوده ولی امروز برخی را در حریم و برخی را در بستر رودخانه قلمداد می‌کنند و از پرداخت خسارت خودداری می‌شود.

وی خواستار پرداخت مطالبات و حق قانونی کشاورزان و باغداران تنگ سرخ شد و افزود:17 آذرماه 93 صورتجلسه‌ای در 13 بند در آب منطقه ای داشتیم اگر در صورت اجرایی شدن هم اکنون مشکلی وجود نداشت زیرا در طبق این صورتجلسه باید حق و حقوق کشاورزان پرداخت و نسبت به جانمایی مناسب انتقال روستاها اقدام می‌شد.

‌‌آیت‌الله رئیسی نیز پس از بازدید از سد تنگ سرخ گفت: بهره‌برداری سریع‌تر از این سد می‌توانست منافع زیادی را نصیب مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی بخش‌های شمالی استان فارس کند، لذا از شما کارگران و مهندسان زحمتکش و عزیز می‌خواهم که با توان و سرعتی مضاعف عملیات احداث این سد را به پیش ببرید تا هر چه زودتر شاهد اتمام عملیات احداث سد و بهره‌برداری از آن باشیم.

به گزارش تسنیم، رئیس جمهور صبح جمعه در بدو ورود به فرودگاه شهدای یاسوج از سوی آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، سید علی احمدزاده استاندار و جمعی از مسئولین استانی مورد استقبال قرار گرفت.

وزیران کشور، نیرو، نفت،صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی رئیس جمهور را در سفر استانی به کهگیلویه و بویر احمد همراهمی می کنند.

دیدار با نخبگان و فرهیختگان استان، شرکت در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه‌های سفر استانی رئیس جمهور است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی ,

انتهای پیام/541/ش

نظر شما