شناسهٔ خبر: 49869550 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نتایج لیگ قهرمانان اروپا؛

پیروزی یونایتد در فرگی تایم/ شکست چلسی مقابل یوونتوس/ باخت سنگین بارسلونا/ برد پرگل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا

صاحب‌خبر -
پیروزی یونایتد در فرگی تایم/ شکست چلسی مقابل یوونتوس/ باخت سنگین بارسلونا/ برد پرگل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا
خبرگزاری آریا- سولسشر به لطف گلی دیر هنگام از سوی کریستیانو رونالدو، تیمش را به مسیر پیروزی برگرداند. 
به گزارش آریا، این دیدار که تکرار فینال لیگ اروپای فصل قبل بود، اصلا برای منچستریونایتد آسان نبود و اگر بگوییم تساوی حداقل نتیجه ای بود که زیر دریایی های زرد در این مسابقه استحقاق آن را داشتند، بزرگ نمایی نکرده ایم. منچستریونایتد در مسابقه ای که از درخشش دخیا گرفته تا فرصت سوزی بی انتهای مهاجمان حریف دست به دست هم دادند تا ویارئال برنده نشود، خیلی سخت اما دراماتیک در فرگی تایم به یک پیروزی حساس دست یافت تا در گروه خود از رقبا عقب نیافتد. با این حال آیا چنین عملکردی می تواند نوید بخش آینده درخشانی زیر نظر سولسشر باشد؟ پاسخ را طی هفته های آتی دریافت خواهیم کرد.
شرح گل ها:
منچستریونایتد 0-1 ویارئال؛ آلکاسر (53): دونجوما از سمت چپ ارسالی زمینه به دهانه دروازه داشت که آلکاسر خودش را به توپ رساند و با عوض کردن مسیر آن، گل اول بازی را زد.
منچستریونایتد 1-1 ویارئال؛ تلس (60): فرناندز روی یک ضربه ایستگاهی تلس را در پشت محوطه جریمه پیدا کرد و والی این مدافع چپ، به زیبایی گل تساوی بخش را رقم زد.
منچستریونایتد 2-1 ویارئال؛ رونالدو (4+90): پس از ارسالی از سمت چپ، توپ در شلوغی های محوطه شش قدم به رونالدو رسید و او هم با ضربه پای راست خود از زاویه ای نه چندان ایده آل، گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند. 

- همانند فصل 13-2012، چلسی مدافع عنوان قهرمانی اروپا در تورین مقابل یوونتوس شکست خورد تا خاطرات بد آن فصل برای هواداران آبی های لندن تداعی شود. یوونتوسی که در سری آ حال و روز خوبی ندارد، با یک نمایش منسجم و عالی در دفاع و استفاده خوب از ضدحملات، توانست مقابل قهرمان اروپا به برتری برسد تا ثابت کند که همچنان تیمی قدرتمند است. این پیروزی مهم می تواند نقطه عطف فصل تیم الگری باشد. با پیروزی پرگل زنیت، اوضاع برای چلسی کمی نگران کننده شده و توخل باید برای قطعی کردن صعود، حداکثر امتیازات را کسب کند. 
یوونتوس 1-0 چلسی؛ فدریکو کیه زا 46`: یوونتوس ده ثانیه پس از شروع نیمه دوم به گل رسید! پاس بلند بونوچی در شروع بیلدآپ، با ضربه سر رابیو همراه شد و توپ به برناردسکی رسید. برناردسکی هم با پاسی خوب، کیه زا را در موقعیت گلزنی قرار داد و ضربه کیه زا به گوشه بالایی دروازه چلسی رفت. 

- بارسلونا با یک نمایش افتضاح، مغلوب تیم شایسته ژرژ ژسوس شد؛ آخرین باری که کاتالان ها در این استادیوم (شکست 8-2 مقابل بایرن مونیخ در همین استادیوم لا دوز) شکست خوردند، تغییرات گسترده ای در تیم رخ داد، آیا این بار هم شاهد چنین تغییراتی خواهیم بود. بنفیکا و بارسلونا در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل هم قرار گرفتند. بنفیکا در همان دقیقه 3 از بارسلونا پیش افتاد تا ترس، نیمکت تیم مهمان را فرا بگیرد. در ادامه اوضاع برای بارسلونا فرقی نکرد و تیم شایسته ژرژ ژسوس نشان داد که بی دلیل صدرنشین بی چون و چرای لیگ پرتغال نیست؛ داروین نونیز بریس کرد و رافا سیلوا هم گلزنی کرد تا بارسلونا به مانند بازی هفته قبل، یک شکست سنگین متحمل شود.
شرح گل ها:
بنفیکا 1-0 بارسلونا؛ داروین نونیز (3): وایگل با یک پاس بلند، نونیز را راه انداخت. وینگر بنفیکا با یک حرکت در عرض و محو کردن اریک گارسیا، ضربه اش را به تور دروازه بارسلونا چسباند.
بنفیکا 2-0 بارسلونا؛ رافا سیلوا (69): ضربه ژائو ماریو به بازیکنان بارسلونا برخورد کرد و مقابل پای رافا سیلوا افتاد تا او با یک شوت بیرون پا، گلزنی کند.
بنفیکا 3-0 بارسلونا؛ داروین نونیز (79): ضربه سر گیلبرتو در داخل محوطه جریمه به دست سرجینیو دست برخورد کرد و پنالتی اعلام شد. نونیز پنالتی را برای بنفیکا تبدیل به گل کرد. 

- بایرن مونیخ در دومین هفته از لیگ قهرمانان اروپا میزبان دیناموکیف است. شاگردان ناگلزمان مطابق انتظار کار سختی در پیش نداشتند ‌و به راحتی قهرمان اوکراین را گل باران کردند. شاگردان یولیان ناگلزمان که در دیدار اول با سه گل بارسلونا را شکست داده بودند، در دیدار امشب هم کاملا برتر از حریف اوکراینی بودند و در نهایت به یک پیروزی پرگل دست پیدا کردند.
بایرنی ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دقایق ابتدایی بازی را در اختیار داشتند اما این دینامو بود که در دقیقه 9 روی یک ضدحمله صاحب اولین موقعیت جدی بازی شد ولی ضربه سیگانکوف از بالای دروازه مانوئل نویر به بیرون رفت. یک دقیقه بعد، روی ارسال خطرناک سرژ گنابری، این روبرت لواندوفسکی بود که با یک ضربه محکم می توانست کار را تمام کند اما واکنش خوب بوشچان دروازه دینامو کیف را بسته نگه داشت. در دقیقه 12 بود که سرانجام بایرن به گل رسید. خطای هند سیدورچوک درون محوطه جریمه دینامو باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. لواندوفسکی پشت ضربه قرار گرفت و با فریب دروازه‌بان حریف، حساب کار را 1-0 کرد.
بعد از این گل باز هم این بازیکنان بایرن بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و بعد از اینکه یکی دو موقعیت نصفه و نیمه را از دست دادند، در دقیقه 27 به گل دوم رسیدند. روی یک ضدحمله سریع بود که با پاس در عمق توماس مولر، لواندوفسکی صاحب موقعیت شد و با یک ضربه محکم کار را تمام کرد.
بعد از این گل بازیکنان میهمان پیش کشیدند اما در دقیقه 34، این نیکلاس زوله بود که می توانست اختلاف را به سه گل افزایش بدهد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت. یک دقیقه بعد، سانه تا آستانه باز کردن دروازه دینامو پیش رفت اما او که با پاس گورتزکا صاحب موقعیت شده بود، ضربه اش را به تیر دروازه حریف کوبید. در دقایق پایانی این نیمه تیم میهمان می توانست روی یک ضدحمله، یکی از گل‌های خورده را جبران کند اما واکنش عالی نویر، مانع از گلزنی دی پنا شد و در نهایت نیمه اول با برتری 2-0 بایرن به پایان رسید.
نیمه دوم را دینامو بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که روی یک ضد حمله به گل برسند اما خروج به موقع نویر، دروازه بایرن را نجات داد. در ادامه این بایرنی ها بودند که ابتکار عمل را در دست گرفتند و بعد از اینکه یکی دو موقعیت خوب را از دست دادند، در دقیقه 68 به گل سوم رسیدند. روی یک ضدحمله سریع بود که پاس لروی سانه، گنابری را صاحب موقعیت کرد و او هم بعد از پیشروی، با ضربه ای محکم توپ را به طاق دروازه حریف کوبید.
بعد از این گل هم فشار حملات بایرن کاهش پیدا نکرد و تنها 6 دقیقه بعد، لروی سانه گل چهارم را به ثمر رساند. او که در سمت چپ زمین صاحب توپ شده بود، از خروج اشتباه دروازه دینامو استفاده کرد و با ضربه ای دقیق، اختلاف را به 4 گل افزایش داد. اما این هم پایان کار نبود و بازیکنان میزبان به حملات شان ادامه دادند تا اینکه در دقیقه 87، اریک چوپو موتینگ تنها 8 دقیقه بعد از ورود به زمین، گل پنجم را به نام خود ثبت کرد. روی ارسال بنجامین پاوارد از سمت راست بود که چوپو موتینگ با ضربه سر موفق شد دروازه را باز کند و به این ترتیب بایرن موفق شد با نتیجه 5-0 به برتری برسد.

نظر شما