شناسهٔ خبر: 49857006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

22 مرکز مستقل هلال‌احمر در خط مقدم واکسیناسیون راه‌اندازی شد

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر از راه‌اندازی 22 مرکز مستقل واکسیناسیون جمعیت هلال‌احمر در راستای تسریع در امر واکسیناسیون سراسری خبر داد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| افشین علیخانی در خصوص آخرین اقدامات هلال احمر در راستای واکسیناسیون سراسری گفت: جمعیت هلال احمر بواسطه  تلقیح واکسیناسیون حجاج دارای ظرفیت گسترده و متناسب  با استانداردهای مربوطه در سطح کشور بوده که با بهره گیری از ظرفیت مذکور و همچنین پشتیبانی از سایر مراکز واکسیناسیونی که در این راستا در سطح کشور فعالیت می کنند، همکاری های مورد درخواست را عملیاتی و در حال حاضر در 296 مرکز همکاری می کند و در 22 مرکز نیز به صورت مستقل واکسیناسیون شهروندان را در دستور کار قرار داده است.

 

به گزارش  ایرنا از جمعیت هلال احمر، وی افزود: با توجه به اعلام نیازها از سوی مبادی ذی ربط جمعیت هلال احمر علاوه بر اختصاص فضای فیزیکی مراکز درمانی و توانبخشی، ایجاد فضا از طریق استقرار چادرهای راپال و یا تجهیز سوله و یا سالن های ورزشی جهت واکسیناسیون با بسیج تمامی منابع موجود مبادرت کرده و تلاش شده است تا نهایت همکاری ها را جهت کمک به امر سلامت کشور و تامین خدمات مورد نیاز هموطنان به اجرا گذارد.

 

علیخانی خاطرنشان کرد: آنچه هلال احمر در استان های مختلف انجام می دهد بنا به درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا و یا دانشگاه های علوم پزشکی است و تا به امروز هیچ درخواستی بی پاسخ نمانده است. در همین راستا بیشترین همکاری را جمعیت هلال احمر در استان های تهران، آذربایجان شرقی، کرمان، گیلان و گلستان داشته و قریب 2500 نیرو نیز بصورت روزانه مشغول فعالیت هستند.

 

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر گفت: غلبه بر این آمار غم بار فوت شدگان در کشور و متعاقباٌ طبعات گسترده و طولانی مدت بهداشت روان و همچنین تبعات اقتصادی و اجتماعی  بیماری، در گرو افزایش گسترده پوشش واکسیناسیون بوده که در روزهای اخیر از سرعت بسیار مطلوبی برخوردار شده و بطور قطع با رعایت موارد بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات غیر ضرور توسط هموطنان، کاهش مبتلایان میسر شده و کمک به پرسنل خدوم مراکز درمانی، مراقبتی  و بیمارستانی را نیز به دنبال خواهد داشت.

نظر شما