شناسهٔ خبر: 49849004 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دادستان تهران خبر داد: آزادی بیش از ۵۳۰۰ زندانی از ابتدای سال ۱۴۰۰

صاحب‌خبر -

شفقنا- دادستان تهران با اعلام خبر آزادی ۲۷۵ زندانی طی روز گذشته گفت: از ابتدای سال جاری بالغ بر ۵ هزار و ۳۴۸ نفر از زندان های استان تهران آزاد شدند.

به گزارش شفقنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، القاصی مهر از آزادی ٢٧۵ نفر از محکومان به حبس در راستای ماده ١۴ دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری خبر داد و گفت: در بازدید از زندان رجائی شهر، ۶٨ نفر از محکومان مالی و ردمال و دیه از محل اعتبارات اداره کل اوقاف استان تهران، ستاد دیه و خیرین با بدهی یک میلیارد و۵٠٠ میلیون تومان شناسایی و اقدامات لازم برای آزادی آن‌ها انجام شد.

او در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۵ هزار و ۳۴۸ نفر از زندان‌های استان تهران آزاد شدند، افزود: همچنین در این بازه زمانی شاهد کمک ۱۳ میلیاردی خیرین برای آزادی زندانیان بوده ایم.

دادستان تهران از شناسایی و معرفی ٩٢۵ زندانی به کمیسیون عفو اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر این ٨٧۵ محکوم مالی از جمله محکومان دیه و ردمال شناسایی و با دادخواست اعسار آن‌ها موافقت شد.

از دیگر دستاورد‌های این بازدید می‌توان به شناسایی ١۶۵٠ زندانی برای استفاده از نهاد‌های ارفاقی اعم از آزادی مشروط، تعلیق، نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه الکترونیکی (پابند) اشاره کرد.

القاصی مهر خاطرنشان کرد: علاوه بر این در این دیدار ۵۵٠ نفر از محکومان مالی شناسایی و به واحد صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان که تحت نظارت دادیاران ناظر است، معرفی شدند.

او در ادامه گفت: دو جرم مواد مخدر و سرقت اکثریت زندانی‌ها را شامل می‌شود. نزدیک به ۹۰ درصد کسانی که به دلیل مواد مخدر یا سرقت روانه زندان می‌شوند بیکار هستند، بنابراین اگر مشکل این افراد حل شود ما شاهد این همه گرفتاری و زندانی نخواهیم بود و اگر فرد شغل داشته باشد قطعا سر از زندان در نمی‌آورد.

نظر شما