شناسهٔ خبر: 49840339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

با محاصره کرونا توسط واکسیناسیون:

کرونا در آستانه تسلیم شدن در مازندران

موج نیوز

در شبانه روز گذشته 2 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی مازندران فوت کردند که نسبت به روزهای گذشته این آمار نشان از کاهش مرگ های کرونایی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، 59 بیمار تازه مبتلا به کرونا امروز در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند.

همچنین در 24 ساعت گذشته 66 بیمار مبتلا به کووید19 با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل مرخص شدند و 108 بیمار مبتلا نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در شبانه روز گذشته 2 هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19 در مراکز درمانی مازندران جان باختند.

با توجه به اینکه ظرفیت بیمارستان‌های مازندران حدود 4 هزار تخت بیمارستانی است، هم اکنون 430 بیمار مبتلا به کرونا ویروس در مراکز درمانی مازندران بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 53 بیمار جدید مشکوک به کووید19 در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بستری و 52 نفر ترخیص شدند.

وی ادامه داد: 87 بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دکتر سید عباس موسوی گفت: اکنون 328 بیمار مبتلا به کووید19 در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه بستری هستند.

وی با اشاره به جان باختن 2 نفر در 24 ساعت گذشته، بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و بهداشت دست تأکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: 2 میلیون و 150 هزار و 972 دُز واکسن تا کنون در مناطق زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به پذیرش 6 بیمار کرونایی جدید 24 ساعت گذشته در 4 بیمارستان زیر مجموعه این دانشگاه گفت: 14 بیمار نیز با بهبودی نسبی مرخص شدند.

دکتر سیدفرزاد جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را 102 نفر اعلام کرد و بیان داشت: 21 بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

وی عنوان داشت: موردی از فوت بر اثر ابتلا به کووید19 امروز در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل ثبت نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: 377 هزار و 645 دُز واکسن تا کنون در مناطق زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی بابل تزریق شده است.

نظر شما