شناسهٔ خبر: 49820652 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

امکان تحویل کارنامه و پرونده تحصیلی به پدر یا مادر

صاحب‌خبر - مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: طی یک بخشنامه مدارس سراسر کشور اعلام کردیم؛ پدر و مادر هر دو هیچ مشکلی برای گرفتن پرونده تحصیلی و کارنامه فرزند خود از مدرسه ندارند.
«محمدحسین کفراشی»، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا، درباره رفع ابهام ارائه پرونده تحصیلی و کارنامه دانش‌آموز به پدر یا مادر اظهار کرد: ما روز شنبه سوم مهر ماه یک بخشنامه به کل مدارس سراسر کشور ارسال کردیم که طی آن بخشنامه اعلام کردیم پدر و مادر هر دو هیچ مشکلی برای گرفتن پرونده تحصیلی و کارنامه فرزند خود از مدرسه ندارند.
وی در ادامه بیان کرد: آیین‌نامه اجرایی مدارس در گذشته بوده که امسال نیز یک سری اصلاحات نه فقط در این بخش بلکه در سایر بخش‌ها هم صورت گرفته است. سوال شده بود که آیا منظور از ولی دانش‌آموز فقط پدر است؟ که اکنون اعلام می‌کنیم ولی دانش‌آموز هم پدر و هم مادر است.
کفراشی با اشاره به اینکه برای ارائه پرونده تحصیلی به پدر و مادر یک بخشنامه صادر شده است، گفت: بنابراین پدر و مادر هر دو می‌توانند نسبت به موضوع تحصیل فرزندان خود و گرفتن مدارک تحصیلی آن‌ها اقدام کنند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. به خاطر اینکه یک وحدت رویه ایجاد شود رسما برای این موضوع خاص بخشنامه صادر کردیم.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره بیشترین موضوعاتی که نسبت به آن در سال تحصیلی اخیر شکایت شده است، گفت: سامانه‌ای که ما در اختیار مردم گذاشته‌ایم؛ به صورت گزارش یا شکایت موارد را از متقاضیان دریافت می‌کند.
وی توضیح داد: گزارش یعنی یک مسئله و یا تخلفی از جایی به ما گزارش شده و ما باید پیگیر آن باشیم، درخصوص مورد دوم که شکایت‌ها است باید بگویم که؛ بعضا شکایت‌هایی عنوان می‌شود که ما موظف هستیم بین هفت تا ده روز کاری به آن پاسخ دهیم.

نظر شما