شناسهٔ خبر: 49818263 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نظر دیپلمات روس درباره منع دسترسی بازرسان به کرج

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در پیامی توییتری به گزارش روز گذشته مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره منع دسترسی به سایت کرج اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

« میخائیل اولیانوف » نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی   در پیامی توییتری به گزارش روز گذشته مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره منع دسترسی به سایت کرج اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «در نشست امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی من تاکید کردم که منع دسترسی به تاسیسات کرج نقض توافقات پادمانی به شمار نمی‌آید بلکه اجرای بخشی از اقدامات شفافیت داوطلبانه توسط تهران است. با این وجود، یافتن راه‌حلی مثبت به نفع ایران و برجام بسیار مهم است».

روز گذشته «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد که بازرسان آژانس در واپسین روزهای شهریور، تجهیزات نظارتی آژانس در ایران را سرویس کردند.

در این بیانیه آمده است که ایران به آژانس دسترسی به سایت کرج را برای نصب دوربین‌های نظارتی جدید یا اطمینان حاصل کردن از اینکه تولید قطعات سانتریفیوژ در این کارگاه از سر گرفته شده، نداده است.

نظر دیپلمات روس درباره منع دسترسی بازرسان به کرج

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرده که تصمیم ایران در اجازه ندادن به آژانس برای دسترسی به کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ تسای کرج بر خلاف شرایط توافق شده در بیانیه مشترکی است که روز ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) با «محمد اسلامی» مدیر کل سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور ایران حاصل شده است.

به گزارش فارس، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، در یک رشته توئیت نوشت: عمیقا مایه تاسف است که بعد از سه اقدام خرابکارانه تروریستی در تأسیسات هسته‌ای ایران در طول یک سال گذشته، آژانس هنوز این اقدامات شرورانه را، برخلاف قطعنامه های متعدد کنفرانس عمومی آژانس و مجمع عمومی سازمان ملل و حتی به خاطر تجهیزات و اموال خود و ایمنی و امنیت بازرسانش، محکوم نکرده است.

نظر شما