شناسهٔ خبر: 49817168 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حزب الله لبنان برگزاری نشست صهیونیستی در اربیل را محکوم کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- حزب الله لبنان در بیانیه ای نشست اربیل را که در حاضران در آن خواستار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده بودند، محکوم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از النشره، جنبش حزب الله لبنان امروز دوشنبه دو بیانیه درباره حمله صهیونیست ها به جنین و برگزاری نشست صهیونیستی در اربیل عراق صادر کرد.

حزب الله در بیانیه ای نخست حمله نیروهای اشغالگر صهیونیست به اردوگاه جنین و مناطق مختلف کرانه باختری را که منجر به شهادت ۵ نفر و دستگیری تعدادی از رزمندگان مقاومت فلسطین شد، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: حزب الله این حملات اسرائیل را تجسم آشکاری از سیاست خیانت و جنایتکاری دشمن می داند و از هوشیاری رزمندگان مقاومت فلسطین و واکنش قهرمانانه آنها در برابر این تهاجم و شهید و زخمی شدن رزمندگان قدردانی می کند.

حزب الله در پایان گفت: در حالی که حزب الله عمیق ترین همدردی و همدردی خود را با مردم صبور فلسطینی و خانواده های شهدا ابراز می کند و از خداوند متعال علوم درجات را برای آنها درخواست می کند ، امیدوار است این فداکاری ها و قهرمانی ها به عنوان پیروزی نزدیک نوشته شود.

حزب الله در بیانیه ای دیگر نشست عادی سازی روابط با دشمن صهیونیست که در شهر اربیل عراق برگزار شد”را محکوم کرد و آن را تلاش ناموفق برای ترویج فرهنگ گفتگو با دشمن دانست.

در ادامه این بیانیه آمده است: حزب الله به مواضع رسمی، سیاسی، مردمی و مذهبی که به شدت هر نوع عادی سازی با دشمن را رد می کند، احترام می گذارد و از اقدامات قضایی عراق که این عادی سازها را جرم انگاری کرد، قدردانی می کند .

حزب الله لبنان تاکید کرد این اقدام دولت عراق نشان دهنده آگاهی متمایز مردم عراق و طبقه سیاسی آن علیه پروژه عادی سازی در خاورمیانه است. ثابت قدم بودن مردم عراق به دلیل موضع قوی آنها در حمایت از مردم فلسطین و هدف عادلانه فلسطینیان مایه افتخار است.

گفتنی است روز شنبه از اقلیم کردستان عراق و مرکز آن اربیل خبری منتشر شد که از برگزاری یک نشست با حضور چندین صهیونیست که از درخواست برای عادی سازی با رژیم صهیونیستی حکایت داشت اما به محض پخش شدن این خبر دولت مرکزی عراق به طور قاطعانه بر موضع ثابت خود بر حمایت از آرمان فلسطین تاکید کرده و برگزاری این نشست را محکوم کرد.

به گفته فرانس پرس این نشست با حمایت اندیشکده‌ای آمریکایی و با حضور بیش از ۳۰۰ نفر که ۶۰ نفر از آنان فعالان شبکه‌های اجتماعی بودند، برگزار شد.

شورای عالی قضایی عراق برای سه نفر از دست اندرکاران این نشست حکم بازداشت صادر و اعلام کرد با شناسایی سایر افراد حاضر در این نشست حکم بازداشت آنان نیز صادر خواهد شد.

این خبر را در النشره می توانید ببینید.

نظر شما