شناسهٔ خبر: 49802358 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین تحولات سوریه؛

قتل 3 سوری به دست کوماندوهایی آمریکایی/ هدف آمریکا از توطئه علیه سوریه

صاحب‌خبر -
قتل 3 سوری به دست کوماندوهایی آمریکایی/ هدف آمریکا از توطئه علیه سوریه
خبرگزاری آریا- خبرگزاری دولتی سوریه سانا امروز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی هنگام هلی برن در روستای الشحیل در ریف شرقی دیرالزور در شرق سوریه 3 نفر را به قتل رساندند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سانا به نقل از منابع محلی گزارش داد : کوماندوهایی ارتش اشغالگر آمریکا هنگام هلی برن با بالگرد در روستای الشحیل نزدیک رود فرات به سوی خانه ها و زمین های کشاورزی ریف شرقی دیرالزور تیراندازی پیاپی کردند که باعث کشته شدن 3 نفر شد.
سانا افزود: عده ای از افراد تشکیلات کُرد "نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد)" روز پنجشنبه گذشته با پشتیبانی نیروهای آمریکایی چند شهروند را پس از محاصره خانه های مسکونی در روستاهای بسیتین و الجاسمی در ریف شمالی دیرالزور ربودند و به مکانی نامعلوم بردند.

هدف آمریکا از توطئه علیه سوریه
فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه گفت، هدف آمریکا از توطئه علیه سوریه تسلط بر نفت و کشاورزی منطقه است.
به گزارش  المیادین فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در گفتگو با این شبکه گفته است: آیا قانون سزار (قانون تحریم‌های تحمیلی آمریکا به ملت و دولت سوریه) و اجرائیات آن به شهروندان سوری اجازه بازگشت به کشورشان را می‌دهد؟ قطعا نه. بشار اسد رئیس جمهور سوریه فرمان‌های زیادی که شامل بازگشت داوطلبانه این دسته از شهروندان سوری است صادر کرده است. اهداف توطئه علیه سوریه، حمایت از اسرائیل و اشغالگری آن در اراضی سوریه و سرکوب ملت فلسطین است. اهداف توطئه، به زانو در آوردن منطقه و تسلط بر ثروت‌های نفتی و کشاورزی آن به نفع اسرائیل است. ما دیدار‌های زیادی با وزیران خارجه عربی داشتیم. قطعا اگر همه ما وقت کافی داشتیم با بیشتر وزیران خارجه عربی دیدار می‌کردیم. با سامح شکری وزیر خارجه مصر درباره امکان آغاز تماس‌ها و پشت سر گذاشتن گذشته صحبت کردم.

ورود ارتش سوریه به منطقه جدید در درعا
منابع سوری از ورود ارتش سوریه به منطقه جدید در استان درعا خبر دادند
به نقل از سانا ، نیروهای ارتش سوریه وارد منطقه جدید در استان درعا شدند.
بر اساس این گزارش؛ نیروهای سوری وارد روستایی در شمال غرب درعا شدند تا روند رسیدگی به اوضاع افراد مسلح و تحویل سلاح آنها به ارتش سوریه، انجام شود.
منابع سوری ورود ارتش سوریه به روستای سجم الجولان در شمال غرب درعا را در راستای بازگشت ثبات و امنیت به همه مناطقی در استان درعا دانستند که گروههای مسلح در آن به سر می‌برند.
گفتنی است که استان درعا شاهد رسیدگی به اوضاع دهها فرد مسلح و مظنونان و فراریان از خدمت نظامی است.

نظر شما